Hjelp med kjøp av klokke

Hva tror dere om
Seiko SRP191K1?

Den er bare 38 mm, bare så du er klar over det. For de aller fleste som foretrekker moderne klokker blir dette litt smått som et sportsur. Den klokken har et 4R36 verk. In-house Seiko med både manuelt opptrekk og hacking (hvilket endel Seiko klokker ikke har, inkludert skx007), men svakheten er at det ikke er spesielt nøyaktig +/- 30 sekunder per døgn.

Det er vel ikke gitt at en klokke med f.eks 4R36 verk er så unøyaktig.. Min Orange Monster 2. generasjon har fortet seg nøyaktig 1 minutt i forhold til www.time.is siden 1. juni. Har hatt den på håndleddet hele tiden minus 1 døgn. Det kan vel hende at den blir mere unøyaktig, da den er bare 1 mnd. gammel, men så langt er jeg toppfornøyd med nøyaktigheten til 4R36 verket :)

Det er ikke min personlige mening, men produsentinformasjon. Det kan godt være at uret ditt er mer nøyaktig enn som så, men man kan ikke forvente det ;)

4R36_specification.jpg

Glemte forresten Certina. Den i mine øyne beste sub-klone i ditt prissegment er Certina Action Diver
http://www.certina.com/collection/mens-automatic-collection/ds-action-diver-3-hands#m=1

Koster drøye 5000 kr ny. Vanntett til 200 meter og ekstremt mye for pengene!

C013.407.11.051.00_0.png
Alltid lurt på om kvaliteten på urverk er det samme på disse i quartz?
Koster jo litt mindre. Men samtidig påstår flere at quartz er et mye mer nøyaktig urverk.
Hva mener dere? DS action quartz eller automatisk?

Jeg tror de aller fleste her vil si mekanisk. Gleden ved et tikkende, mekanisk verk og aveipende sekundviser er mye større enn et quartz-verk. Som du sier er et quartz-verk mer nøyaktig. Hvor mye mer vet jeg ikke, men det har ikke veldig stor betydning fra dag til dag. Den mekaniske Certinaen har et ETA 2824 verk,som vel er urverdenens arbeidshest. Det er sveitsisk kvalitet og vil vare en livstid med riktig vedlikehold.