Hjelp :P

Medlem
23. mars 2008
Sted
Oslo
Hei. Ny her på forumet. Kjempeinitiativ forresten!

Ser på en nyervervelse nå, men lider av alvorlige mentale problemer i slike situasjoner :D . Tenkte jeg skulle høre litt med folket!

Klokkene jeg har sett på er i samme prisklasse men fra to helt forskjellige verdener:

- PAM Logo 005
og
- Omega PO (orange/stål)

Nå?

Velkommen til forumet.

Personlig har er svak for Omega PO (til tross for at jeg solgte min nylig).

Har du eventuelt noen klokker fra før?

Hei!

Velkommen til forumet!

Som navnet mitt tilsier er det vel ikke noen bombe at jeg halt klart ville valgt 5´ern.... :D

Har en 112 base selv, så det er jo ikke så langt unna femmeren. Den er jeg super fornøyd med! Kjøpte en Planet Ocean for noen måneder siden, men jeg var virkelig ikke fornøyd med den, så den forsvant i løpet av et par uker...

Jeg synes personlig at PO er en helt okay klokke, men når du tenker på hvor mange andre som har akkurat samme klokke så er Paneraien mye mer spesiell. Jeg synes også Paneraien har et penere utseende, men når det gjelder smak er jo det en individuell sak. Ellers så tror jeg paneraien holder seg mye bedre i pris! Sjansen for at du taper mange kronene er minimal, mens PO som koster 23 eller 24.000,- ny faller som en sten! På finn går de for maks 15.000,- hvis du er riktig heldig :?

Men det beste rådet er vel å velge den du har mest lyst på ;)

Lykke til!

Begge er etter min mening svært pene klokker, men det hefter definitivt flere negative aspekter ved Omegaen enn Paneraien. Som Risti4life nevner.. verditap, utbredelse osv :)

Kjøp den du liker best. Det er kjipeste er å ikke være fornøyd!

Planet Ocean hade jag ett bra tag, tröttnade dock på att se varenda snubbe i 18-25 års åldern gå runt med dessa, vissa dock fake.
Fin klocka, bra byggd, bra gång på verket. I din sits hade jag nog testat båda och valt den som kändes bäst. Panerai håller värdet bättre.
Innan köp jämförde jag denna med Pam 25, kunde dock inte välja mellan de 2.

P.jpg

P-2.jpg

pam25.jpg

IMG_0059.jpg

Panerai er helt klart det beste valget! Når noen ser en PO sier de, å..en Omega.. når noen ser en PAM sier de åååååååå :eek: en Panerai..
Helt ærlig tror jeg du blir fort lei Omegaen.
Lykke til.

Hehe.. takk alle sammen!

For å svare Juice: Har ingen klokker verdt å snakke om, (føler jeg :p :oops: ) dette er første kjøp i denne prisklassen.

For å svare Risti4Life: Er MEGET sjarmert av 5ern, og dens utseende. Var skeptisk før, men har de senere blitt veldig fan, uten å ha klart å skaffe meg en. Vurderte PO p.g.a. funksjoner og en mer "daily beater stil" :p

Har lekt med tanken (noe for deg snogge?) på dette http://cgi.ebay.com/Omega-Ploprof-600-S ... dZViewItem , en holy grail jeg kommer til å søke til jeg har den på armen eller er død! :p Den frister, men vi snakker da over det dobbelte av tidligere budsjett, og langt over min lommeboks relle tålegrense.

Pepsi-masteren og sea-dweller har også passert gjennom hodet

Velkommen til oss ! Hyggelig med én til som deler interessen for klokker og Panerai ! :D

Smaken er som kjent som baken, - delt !

Du vil sikkert treffe mange som synes den ene er bedre enn den andre og som sikkert gi deg en rekke argumenter for akkurat den !

Jeg har faktisk hatt to PO'er, både med lenke og med rem. Begge var XL utgaven. Flott finish og flotte ur...den oransje ringen er spesiell og "skriker" etter å bli sett. Om du liker det, er jo valget enkelt.

Den andre er "uvanlig" likevel diskrét og i en egen klasse. (Synes jeg da.)
Du må til utlandet for å få kjøpt en ny, likeså om du skulle trenge service på den.
Har du en PAM på armen, er du automatisk med i et stort "world-wide" fellesskap,- om det skulle bety noe.

Velg med hjertet ditt og gled deg over valget ditt !
.
.
.
.
.
.
.
.
:mrgreen: Hva jeg ville valgt ? Vel, det tror jeg tatoo'en min skulle vise.....

Har lekt med tanken (noe for deg snogge?) på dette http://cgi.ebay.com/Omega-Ploprof-600-S ... dZViewItem , en holy grail jeg kommer til å søke til jeg har den på armen eller er død!

Ploprofen är en grym klocka, min ekonomi är för svag för att dra in en till (har redan 2st) även om detta är en generation 1. Jag avvaktar tills
"hypen" är över och hoppas dom går att hitta något billigare då.

mm.... håper at de ikke liksom kommer til å stoge og stige og stige!!! Vil ha! :p
Med min nåverende økonomi er hvertfall denne uaktuell så det holder :cry: :p
Sett ploprofene dine på bildene her, begynte å sikle av begge.

Hva med å spare pengene du har tenkt å bruke på en klokke nå og heller kjøpe re-edition av ploprofen når den kommer...?

For det er tydeligvis den du har mest lyst på ?! :roll:

Stemmer, vent på den nye polprofen da! Sjefen for omega "luftet" den første modellen på basel i år. Min kamerat fikk lov til å leke med den. Men ikke å ta noe bilde selvfølgelig! Den kommer med det nye cal, til omega. Så blir nok litt dyr. Men mye feter en PO og en super kjip Panerai ;)

Jeg har selv eid to stk, en stor og en litt mindre stor. Men jeg sliter med utslett, ETA eksem heter diagnosen. Du kan kjenne det på kroppen når du har et ETA verk på deg :D

Jeg, jeg skal ha begge. hehe...