Hjelp til å finne en "dress"klokke

Maurice er nevnt, jeg liker denne som er noenlunde iht valgte kriterier, men dog med ETA.
LC6358-SS001-33E_2.jpg

Hmm,du garanterer feil:mrgreen:.
Den har jeg sett på,men ikke helt overbevist.
Når jeg sier sett på så mener jeg på nett.

Ap faller overhodet ikke i smak,ei heller Patek helt.
Noe jeg har lest circa ingenting om her inne,men som er litt interessant,er Pequignet.
Men,jeg vil nå gjerna ha flere valg,om det finnes.

Glemte nesten,ja,jeg MÅ ha dag og dato.

Pequignet...Ja...
Det som er med Pequignet: Forrige sjefen der prioritert den in house utvikling uten å holde på tidligere modeller (med eta) sin salg. Da kom det til randen av konkurs pga mye penger ut og ingenting inn...
For å berge seg, han tok avgjørelsen å starte utsalg av de første in house modeller: Litt gambling der siden urverket (dag/dato/moonfase) var ikke testet på onklig måtte.
Det gikk egentlig galt: Stor majoriteten av klokkene kom tilbake til reparasjon etter kort tid og kostnader gjort han ferdig.
Nå er det sånn at en ny investør er kommet på banen med Mr Pequignet på siden og jobbet med helbredelsen av urverket for en ny lansering med intensive testing på forhånd.
Vent litt og snart kan du eie en flott 100% Fransk produsert klokke med veldig god markeds pris for det den gir.
Det er nok en historisk stund siden mest av hele urmaker kunst var etablert i Frankrike før en idiot konge bestemt at alle burde bli katolikker på fransk territorium. (Edit de Nantes)
Noe som jagde ut mest av alle (hovedsakelig protestanter) urmakere til Sveits, Tyskland og England på dette tidspunkt og ødelagt hele franske urmakeri utvikling...

Redigert:
Plutselig ligger visst Pequignet lengre bak i lista gitt.
Takker for info,interessant.

Pequignet har en veldig god urverk med mange patenter på seg og veldig god innovasjon/løsninger som gjør det bedre enn andre urverk med tilsvarende komplikasjoner.
Men som hver enkelt urverk, er det ikke klar før det er klar.
Den tidligere CEO tok en sjanse mann tar aldri på noen måte og oddsene gikk ikke for han.
Urverket er allerede bearbeidet og skal komme ut den riktig veien: Etter omfattende tester og seriøs regulering.
Den ny CEO vet fullstendig at ingen tredje sjanse skal bli gitt på markedet og forlater ingenting til tilfeldighet.
Det er nok den første fransk manufakturert urverk siden mange år og mye prestisje stå på spill der.
Jeg hadde ikke vært bekymret å kjøpe den selv når den kommer tilbake.
Vet ikke om når og kanskje er den klar allerede....
Skal undersøke etter Jul.