Hjelp til å finne min første klokke.

Nå tror jeg at jeg endelig har bestemt meg.
Det ser ut til at valget faller på Hamilton Khaki Field H70555533.
http://www.jomashop.com/hamilton-khaki-field-mens-watch-h70555533.html
jomashop_2215_392215070

Hva mener folk om denne? Finnes det lignende klokker, som heller er å foretrekke?
Eller er det en annen butikk dere heller vil anbefale?

Grattis!! Jeg vil påstå at det er få klokker man får mer "bang for bucks" enn denne modellen! Dette er ingen etterligning, Hamilton Khaki er en klassiker som man får for under 3000 Nok ferdig tollet. En av de mest velformede kassene som lages i dag, IMO. Riktignok uten sitt originale amerikanske verk, men med ETA 2824 som finnes i uendelig mange mye dyrere klokker. Finnish er veldig bra, du kan glede deg!! :D Mine erfaringer med Jomashop er veldig gode, max 10 dager!

Takk igjen.
Nå blir jeg snart stressa, har enda ikke fått tracking number fra Jomashop. ;)

Jeg regner med at jeg kommer til og kjøpe en klokke som tøler litt røffere bruk.
Ser mange skriver om Seiko skx009.
Men da må jeg spørre de som har hatt denne på håndleddet, hvilken rem/lenke ser best ut. Ut i fra bildene så ser ikke gummiremen videre lekker ut. Eller er det andre klokker dere heller vil anbefale i samme prisklasse?

Jeg har SKX007 fra Seiko og er svært fornøyd med den, den tåler alt av hard bruk. Personlig synes jeg denne ser best ut/føles best ut på Nato.

Jeg regner med at jeg kommer til og kjøpe en klokke som tøler litt røffere bruk.
Men da må jeg spørre de som har hatt denne på håndleddet, hvilken rem/lenke ser best ut. Ut i fra bildene så ser ikke gummiremen videre lekker ut. Eller er det andre klokker dere heller vil anbefale i samme prisklasse?

Jeg banner i kirken nå, men jeg liker ikke 007/009. Jeg synes kassen ser horribel ut fra siden,

skx007j-6.jpg

og jeg synes viserene er noe av de minst pene jeg vet om. Jeg ville heller hatt en Monster, eller en Orient Mako;

Orient%20Ray%20Seiko%20skx007%2029-11-2011%203.jpg

Nå har desse klokkene hardlex i stedet for safirglass som Hamilton, mao vil Hamiltonen fremstå som en mer robust klokke enn desse billigklokkene. Jeg hadde faktisk heller lagt de pengene i et par gode reimer til Hamiltonen, f.eks

DSCN0014%20copy.jpg

Der særlig Taupe og Sage gjør seg godt til sommerens linbukser.
Water Resistant Canvas Strap

og en god silikonreim:

306a.JPG

Italian Rubber Dive Strap

og kansje en cool racingstrap:

DSCN0602.JPG

Grand Prix Racing Strap

eller kansje en riktig gator:

DSCN0579.JPG

Alligator Watch Band

Vanskelig å komme utenom en SKX eller en Seiko Monster som veldig mye dagligklokke for pengene.

Disse tre har et godt utvalg i lenker spesielt laget til SKX:
Wjean28 på eBay
Tungchoy.com
Yobokies (bestilles gjennom email, se etter Hammer, Anvil og Super Oyster Evo på sidene hans)

Jeg ville seriøst vurdert en Super Oyster med "Solid End Links" og til de originale "Fat Spring Bars" om jeg skulle hatt en lenke til.

IMG_2572.jpg

Av gummiremmer ville jeg anbefalt Isofrane (om man kan forsvare å bruke 50% av klokkens kostnad på en rem), og har sett litt på Wjeans sett med oransje og svart 22mm Seiko MarineMaster-type remmer.

Jeg banner i kirken nå, men jeg liker ikke 007/009. Jeg synes kassen ser horribel ut fra siden,

skx007j-6.jpg

og jeg synes viserene er noe av de minst pene jeg vet om. Jeg ville heller hatt en Monster, eller en Orient Mako;

Alligator Watch Band

Kan forøvrig si meg enig ang. viserne på Seiko SKX 007, men det er jo fullt mulig å modifisere disse som jeg selv har gjort. :)

IMG_0847.jpg

Her skjer det ikke mye nei. Venter bare på at klokken skal bli sendt.

Jeg kommer nok til og kjøpe nye reimer til klokka, men vil uansett ikke bruke den på jobb.

Mako var ikke et dumt forslag. Kanskje det ender opp med det. Passer de bra på orange reimer?

Hehe. Det ser ikke bra ut nei. Søkte opp noen bilder etter jeg skrev det, og det så heller ikke bra ut med orange skive, når orangefargene var såpass ulike.

Får prøve lenken som følger med.
Regner med at gummi/silikon tåler mere enn nato-reimene, at de ikke blir like fort stygge?

Posten kom på døra i dag med klokken, men postmannen fant ikke beløpet jeg skulle betale. Derfor fikk jeg heller ikke pakken.

Men nå vet jeg ihvertfall hva jeg skal starte siste feriedag med.