Hjelp til å sette sammen den ultimate klokkekollasj

Da har jeg kommet frem til at følgende klokker skal være representert på bildet:

16710_a1-1.jpg


patek5980i.jpg


00019082.jpg


OMEGA-Speedmaster-Professional-Front.jpg


Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Moonphase.jpg


1069779d1367512399-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg


ml_image.3091088.jpg



I tillegg har jeg gitt henne en del bilder av urverk og diverse for generell inspirasjon. Hun har sagt at hun skal prøve å få gjort det iløpet av sommeren.

Flere gode forslag? :)
 
Her snakker vi "drømmeklokkeboksen" Mye snadder her ja, gleder meg til å se resultatet ;)
 
Ser det er mange gode forslag her @acnorway, men tillater meg å foreslå dette malt på den ene veggen ...

Samt male hele den ene veggen gul ...med INVICTA midt på. Blir helt topp! ;)
 
Redigert av en moderator:
@acnorway sørg for å få med en vintage Porsche 911, en vakker kvinne og et dannet våpen i kombinasjon med et fint ur, hva kan bli bedre?? :)
Tom
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha blitt satt på vent en god stund grunnet andre prosjekter er det igjen aktuelt for madammen å starte opp med "prosjekt klokkekollasj".

Var oppe på atelieret å snek litt og fant en ny prøvetegning/skisse. Denne gangen av en IWC og med en litt annen teknikk:
xb02u5U.jpg



Har på nytt gått gjennom planen for hvordan jeg vil at resultatet skal bli og har kommet frem til at det hadde vært litt kult å lage et bilde der de moderne versjonene av klokkene møter sin gamle historie. Lagde en mockup for å kartlegge sånn ca hva jeg er ute etter (selvsagt gir jeg henne frihet til å flytte rundt på ting eller legge til/ta bort ting):

hqgVwQJ.jpg


Bildet vil mest sannsynlig bli tegnet med en kombinasjon av penn og blyant. Noen som har noe input eller andre forslag? :)
 
Redigert:
Basert på eksemplene hun har laget blir dette flott. Var det meg ville jeg likevel vurdert å forenkle, altså ta bort noe. Det kan fort virke overlesset. Se hvordan produsentene selv gjør det når de bruker klokkene på den måten og følg deres eksempel.

Blir spennende å se det ferdige resultatet!
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
Da var bildet av Iwc'en lagt inn på nytt da det tydeligvis var forsvunnet. Håper det fungerer nå :)

@Bjorn skjønner hva du mener. Tror jeg lar det være opp til henne å forenkle/finne ut av detaljene da mine kunstneriske evner er litt begrensede :p