Hjelp til å velge Omega Seamaster Diver

God erfaring med Protid Christensen på Palleet, Karl Johans gate samt urmaker Larsen på Sandvika Storsenter.

Tusen takk. Disse skal sjekkes ut i morgen tidlig :D Er det mulig/normalt å "prute" på en Omega. Både Jørgensen og Lervik ga meg veldig gode priser som var lavere enn veiledende priser.
 
Hvilken pris fikk du på omega quartzen?? artig å vite...

"Fikk" ikke noen pris annet enn den kostet ca 15k. Den mekaniske kostet ca 30k.

Jeg har ingen forhåpninger om å få noe særlig rabatt på qaurtzen.

Det er jo ikke såå stor forskjell i pris når man ser på kroner og øre. Det er ikke noe problem å kjøpe cosc til 30k. Jeg hadde tross alt i utgangspunktet bestemt meg for sub til 56k ;)

Liker bare tanken om å ha en klokke som er nøyaktig og samtidig slippe dyre servicer. Jeg er (foreløpig) ikke frelst av mekanisk urverk.
 
Her er to scenarioer:

1. Du kjøper quartsen, og holder deg vekke fra forumet. Du er glad og fornøyd.

2. Du kjøper quartsen, men fortsetter på forumet. Etter 2 mnd angrer du blodig og selger klokken med tap.

15K er lite for en klokke du liker, men mye for en du er misfornøyd med. Mitt råd er å ha litt is i magen og sett deg mer inn i klokkeverden før du kjøper.

Et tredje scenario kan selvsagt være at du etter to mnd bare kjøper flere klokker og er lykkelig med alle sammen! :D
 
IMG_3363.jpg
 
Liker bare tanken om å ha en klokke som er nøyaktig og samtidig slippe dyre servicer. Jeg er (foreløpig) ikke frelst av mekanisk urverk.

Klokken er nøyaktig nok for de fleste av oss. Om du må justere et minutt eller to hver 14. dag så viser det bare at klokken har et hjerte, et eget liv.

Om 6-7-8 år er du så glad i den at du gladelig spanderer et lite spa-opphold på henne. Hun kommer tilbake glad og fornøyd og du vet at du har en trofast dame i mange nye år fremover.
 
Klokken er nøyaktig nok for de fleste av oss. Om du må justere et minutt eller to hver 14. dag så viser det bare at klokken har et hjerte, et eget liv.

Om 6-7-8 år er du så glad i den at du gladelig spanderer et lite spa-opphold på henne. Hun kommer tilbake glad og fornøyd og du vet at du har en trofast dame i mange nye år fremover.

Hehe, når du sier det sånn :cool:
 
Her er to scenarioer:

1. Du kjøper quartsen, og holder deg vekke fra forumet. Du er glad og fornøyd.

2. Du kjøper quartsen, men fortsetter på forumet. Etter 2 mnd angrer du blodig og selger klokken med tap.

15K er lite for en klokke du liker, men mye for en du er misfornøyd med. Mitt råd er å ha litt is i magen og sett deg mer inn i klokkeverden før du kjøper.

Et tredje scenario kan selvsagt være at du etter to mnd bare kjøper flere klokker og er lykkelig med alle sammen! :D

TS er altså forbeholdt for de som har, eller forguder, klokker med mekanisk urverk?
 
TS er altså forbeholdt for de som har, eller forguder, klokker med mekanisk urverk?

Nei, det er heller slik at etter en stund på TS har, og forguder du klokker med mekanisk urverk :)

Derfor er Fossdals råd om is i magen fornuftig.

Fra reims mobil
 
For å si det sånn... det passer meg veldig bra at jeg slipper å ha den inn til kostbar service hvert femte år. Men en service i ny og ne skal jeg nok klare :eek:

Dersom du kjøper en av de nyere Omega Seamaster urene med Co-Axial så har de serviceintervall på 8 år, og det synes jeg ikke er så ille.
 
Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en Rolex sub, men en kollega anbefalte meg å lukte litt på Omega klokker. Han sa at han helt klart ville kjøpt Omega fremfor en Rolex mtp pris og kvalitet.

Jeg har sett litt på Omega og har sett meg to jeg kan like. Jeg lurer derfor på om noen her kan hjelpe meg å fortelle forskjellen på disse to, og komme med noen anbefalinger. Jeg ser at man får de to jeg har sett på for hhv 22k og 24k på urverket.no. Er dette en pris som er realistisk å få hos en AD i Norge, og i tilfelle hos hvem?

Klokkene jeg har sett på er Omega Seamaster Diver 212.30.41.20.01.003
21230412001003-30.jpg

Liker utseendet på denne veldig da den er ren og stilig.

Og denne, Omega Seamaster Diver 213.30.42.40.01.001
21330424001001-30.jpg

Synes denne ser utrolig tøff ut, men kanskje litt mye og rotete?

Og... hva er det med Omega og masse tall. Det er nesten flere siffre enn kid-nummeret på hafslund-regninga.

Jeg sto selv og valgte mellom akkurat disse to alternativene, men med blå skive, for 8 måneder siden.

Jeg endte opp med den uten chrono fordi den er nyere utgave som har keramisk bezel, samt at den er endel tynnere og ser mye "renere" og "ryddigere" ut uten alle subdials.

Det at den nye varianten ikke har "bølgemønsteret" i skiva synes jeg også bidrar til at den virker ryddigere. Den har også en annen fonttype på tallene på bezelen, som jeg synes ser bedre ut - de er på en måte endel "bredere". Siden jeg har den blå utgaven, sa varierer også farven mye med lysforholdene, fra knallblå i flomlys til nesten sort i skumringen. Veldig flotte fargevariasjoner!


Jeg er superfornøyd med min klokke, men savner litt chrono-mulighetene, så jeg drømmer om å kjøpe en mekanisk nr. 2 klokke, og ser da på Speedmaster "Moonwatch" og varianter av denne.