Hjelp til å velge watch winder

oj oj oj dette var litt i overkant mye tekst! skal jo bare kjøpe en gave jeg ikke interesserer meg for ;)

Eller bare lage en selv i glass og alu, det gjorde jeg... Min har også SKF teflonlagre og er nesten støyfri. Skal vurdere å lage en How-to ved interesse.

Jeg vurderte også å lage en selv, men jeg sleit med på finne motorer som ikke gikk 20' rpm. Så du må gjerne legge ut en liten how to.

Har såvidt begynt å planlegge en ny winder for å lage tutorial, er vel greiest å regne med at ikke alle har tilgang på cncfres og benk.

Motoren jeg brukte var en brutalt nedgiret modellbilmotor styrt av ett tidsur

Hvis dere fortsetter på den tankerekken der vil dere snart innse at ingen trenger et armbåndsur til mer enn et par 100-lapper heller. Shit, ingen trenger et armbåndsur. Vi har jo klokke på mobilen:p

Selvsagt "trenger" han en winder.;)
De du har sett på høres i overkant dyre ut. Spesielt hvis det bare er for plass til en klokke. Stikk innom en bedre klokkeforretning (med mekaniske ur) og spør hva de kan skaffe til veie. (Her snakker vi ikke om Bjørklund o.l.)

Enig med UJU. NÅR begynte folk her på tidssonen og gneldre om pris? Kjøper vi klokker til flere titalls tusen kroner, bør vi vel kunne unne oss en winder i high-end klassen også. Vil ha en Rapport EVO#5 for min del om ikke så altfor lenge, håper jeg;) hehe
3000kr. er ikke all verden for et høykvalitets møbel som ivaretar våre dyrebare ur:)

Hvis det er flere som vurderer egenbygd har jeg igjen en del motorer og noen få kretskort etter at jeg sluttet med Modalo som kan kjøpes billig. Jeg kommer ikke til å legge de ut under Kjøp/salg, men hvis noen trenger er jeg en PM unna...

536ca562-3066-e561.jpg

ny watch winder

Jeg hadde en av de billigste jeg fant på nettet og den virket i 3-4mnd.:)mad: man får det man betaler for) Fortsatt nekter jeg å betale 5-6000 for en kasse med motor i (Raport) så jeg fant denne. Ser fint ut, bra med innstillinger, plass til flere klokker både i winderen og i skuffen. Forelopig relativt fornøyd. Det eneste som trekker ned er at den ikke er helt stillegående. Særlig når alle tre er i gang. Bare så det er sagt, vet ikke jeg hvor stillegående er de dyreste.

watchwinder035.jpg

watchwinder036.jpg

watchwinder037.jpg

watchwinder038.jpg

watchwinder039.jpg

Samme Doxa som Ndure har.
Feil dato på Omegaen skyldes at en annen pleier "å låne litt" den klokka :mad:
Snart skal hun få sin egen klokke så blir det slutt på det.;)

Hvor kjøpte du den? Og hvor mye måtte du gi? Ser ut som en fin bursdagsgave til megselv :)

+1

som Helsvett har jeg også kjøpt noen windere herifra, nærmere bestemt Birkenstock Boxy, som er et modulbasert system. Veldig fornøyd med både winderene og butikken:D