Hjelp til automatisk dameur (5 000-15 000,-) til fruen.

Medlem
9. sep. 2012
Sted
Stavanger
Har ei Sinn U1 selv og har et håp om å få fruen over på klokke og da en skikkelig klokke etter min definisjon, det vil si mekanisk/automatisk. Virker til å være på glid og har lagt ved de 3 som hun foreløpig har fått sansen for. Er cirka 33mm hun virker til å ha fått smaken på.

De som er lagt ved her er ei Seiko som er med quartz, de 2 Tissot klokkene er automatiske men bare 5 ATM så for ei praktisk frøken så tror jeg de kan fort leve et kort liv med hennes livsstil.

Noen som kjenner til noen klokker i tilsvarende stil i forhold til kjøp av nye eller har noe som kan være i retning av samme som de selv kan vurdere å selge videre?

skk883p1_1_.jpg
tissot-T108.208.26.117.00.jpg
tissot-T108.208.22.117.01.jpg

• Liker
Reaksjoner: Frøiland
Sjekk ut Longines. Mye fint.

Ellers om du kan strekke budsjettet litt så er kanskje Tudor BB 32 et robust og godt alternativ.

Ikke dumt, ikke tenkt på Tudor siden jeg er vant med herre klokkene som er en del dyrere. Og fant en oyster på finn fra 1993 i stål og gull som morsomt nok hun likte, den er faktisk 32/33 så spot on. Så kanskje det blir en Tudor på henne før jeg en gang lander ei Rolex hvis jeg blir sittende med penger til pynt

Har ei Sinn U1 selv og har et håp om å få fruen over på klokke og da en skikkelig klokke etter min definisjon, det vil si mekanisk/automatisk. Virker til å være på glid og har lagt ved de 3 som hun foreløpig har fått sansen for. Er cirka 33mm hun virker til å ha fått smaken på.

De som er lagt ved her er ei Seiko som er med quartz, de 2 Tissot klokkene er automatiske men bare 5 ATM så for ei praktisk frøken så tror jeg de kan fort leve et kort liv med hennes livsstil.

Noen som kjenner til noen klokker i tilsvarende stil i forhold til kjøp av nye eller har noe som kan være i retning av samme som de selv kan vurdere å selge videre?

Vis vedlegg 265826Vis vedlegg 265827Vis vedlegg 265828

Norqain har jo et par Freedom-modeller med både mekanisk verk og perlemorsskive.

ADVENTURE SPORT 37MM

N1800_MOP_Polished_Steel.png

FREEDOM 60 34MM

Norqain_15723_N2800-Soldat.png

Var en fin klokke og definitivt innafor, men ser dette er quartz modell så blir ikke så aktuelt da dessverre.