Hjelp til beslutning mellom Omega SMPc i hvit vs sort sedna two tone utførelse

Medlem
25. mai 2019
Innlegg
193
Sted
Trondheim
Hallo alle sammen!

Har lenge vurdert å kjøpe en hverdagsbeater og akkurat på dette tidspunktet virker en "luksusdykker" ganske appellerende. Slik samlinga mi er per dags dato, min økonomiske situasjon (kan dessverre ikke invistere i en helgull proplof) og med tanke på hvilken retning jeg vil ta den videre har disse to modellene virket som aktuelle kandidater i 6 måneder. Jeg står dessverre fast med tanke på hvilken modell, og søker nå hjelp fra dere. Som tittelen kanskje antyder ønsker jeg råd, innspill og erfaringer fra bruk som dere evt. har med disse to modellene. Her tenker jeg ikke på gjensalg, da målet egentlig er å beholde og bruke klokka. Eventuelle innspill på lenke vs gummireim hadde også vært hyggelig.

Bilder nedenfor til referanse er tatt fra internett :)

1587998805601.png
1587998823457.png
1587998866714.png


Samlinga mi per dags dato:
IMG_20200427_164109.jpg

IMG_20200427_164146.jpg

IMG_20200427_164219.jpg


Kan legge til at enten DJ-en eller Sinn antakeligvis er på vei ut da disse ikke brukes i like stor grad som før, og at entusiasmen ovenfor disse ikke er den samme som før. Tenker da at seamasteren "erstatter en av disse".

På forhånd takk for alle svar :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
20200419_165145.jpg

Jeg valgte denne og den er helt fabelaktig. Jeg vurderte denne opp i mot hvit på sort gummi og vippet mot blått og gull. Personlig synes jeg sednagullet til Omega føles litt "blass" og ville valgt gult gull var jeg deg. Men smaken er jo forskjellig, det eneste som er helt sikkert er at du må gå for gummi. Den er helt fantastisk både med tanke på komfort og den gjør klokken utrolig mye penere enn den (IMO) forferdelige lengen til SMPc. Uansett er utrolig rå klokke som har blitt en uventet favoritt hos meg. Lykke til :)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel og Mariner
Ville uansett sjekket opp prisforskjell på klokke med rem/lenke, og hva ettermarkedsprisen er. Jeg kjøpe selv PO på gummi, og byttet senere til lenke. Det var ikke den billige veien å gå.
TT er for såvidt fin, men er noe med gullkrone i stålkasse jeg ikke blir komfortabel med. Men uansett hva du ender med så får du fin klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Ville uansett sjekket opp prisforskjell på klokke med rem/lenke, og hva ettermarkedsprisen er. Jeg kjøpe selv PO på gummi, og byttet senere til lenke. Det var ikke den billige veien å gå.
TT er for såvidt fin, men er noe med gullkrone i stålkasse jeg ikke blir komfortabel med. Men uansett hva du ender med så får du fin klokke!
Har også fundert litt rundt akkurat det der, og seamaster på lenke er ikke mye dyrere enn på gummi. Det er derimot en helt annen sak dersom det er snakk om TT varianten som nesten bikker det dobbelte av stål på lenke, og 150% av prisen for TT gummireim. Lenka virker dog uhyre "tung" og ser nok ut til å kunne bli irriterende over tid mtp vekta.
 
Jeg har aldri hatt Omega, og ikke sett de nye modellene annet enn på telefonen. Men den hvite på gummireim er virkelig fin!

LarsB
Hvem-som-helst-på-nettet
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Seamaster med blå eller hvit skive blir aldri feil @Aryanbanitalebi - vurderer sterkt en selv.... TT’en er også lekker, men jeg hadde nok gått for stål.

Kjøp den på lenke, du får sikkert med en gummirem på kjøpet hvis du spør pent ;)

Synes Omega-lenkene både er flotte og behagelige, skjønner ikke hvorfor så mange er negative til disse.

Ellers er du jo inne på Ploprof, hvorfor ikke? Både mesh-lenke og gummirem er svært komfortable, og klokken er mindre enn du skulle tro på armen (i hvert fall hvis du ser bort i fra høyden:p)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Begge klokkene er veldig fine. Men etter min meining så ser gull og svart mykje meir elegant ut. Den kvite dial ser litt flat ut, kanskje det er berre pga bilde :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner
Jeg har alltid vært svak for SMP sine lenker. Layout og utforming av lenken er noe du aldri blir lei av. Dermed er jeg vel egentlig noe inhabil for å komme med noen anbefaling der...

Men noe du bør ta høyde for, @Aryanbanitalebi, er at skiven og bezel kan endre farve og spill ved sollys og andre forhold. Du bør prøve å få sjekket dette i sollys og ulike innelys. Det kan være en spennende og hyggelig opplevelse.

Svart kan være veldig morsomt i så måte!

Nå har du hvit og sort dressklokker og en sort "sport", så det spørs om ikke det betyr at det er god plass til en hvit sport... Så unngår du "krangel om armtiden".

Jeg bidrar med et bilde av min.

WP_20160126_18_58_00_Pro.jpg


WP_20160324_02_07_28_Pro.jpg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og Mariner
Veldig vanskelig valg! Begge to er flotte og elegante også er de litt mindre vanlige enn den svarte ikke two tone hvis det har noe å si. jeg ville helt klart gått for lenke, lenka føles veldig solid og behagelig. Jeg har 2254.50 med Speedmaster lenke, men jeg går ut fra at Seamaster lenka er like behagelig, og de nye har vel også hurtig mikro justering? Jeg er helt enig med Consigliere, kjøp med lenke og gråt deg til en reim på kjøpet. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor noen ikke liker Seamaster lenka, noen synes den ser 90-talls ut? Kanskje Grimreaper kan si hva han ikke liker med den så får du enda bedre grunnlag for å velge.

Her er min Seamaster!
IMG_20200413_121525 (2).jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner og Grendel
For å belyse @hen sin undring over mitt syn på lenken til SMPc er det rett og slett et rent subjektivt synspunkt. Jeg synes rett og slett at den er forferdelig stygg og rotete. Men det er jo naturligvis bare min høyst subjektive mening. Jeg har aldri prøvd den på så jeg kan ikke uttale meg om opplevd kvalitet eller bærekomfort.
I min verden gjør den Seamasteren mye mindre visuelt attraktiv å se på. Dessuten er gummiremmen av høy kvalitet og utrolig komfortabel på armen. Som det også ble påpekt tidligere i tråden så er det jo greit å kjøpe både lenke og gummi hvis man velger stålmodellen, saken er en helt annen hvis man velger TT, da blir den latterlig dyr.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mariner og hen
Jeg trur jeg skjønner, jeg liker jo den enkle Speedmaster lenka med færre (5) ledd eller elementer tvers over bedre enn Seamaster lenka med flere(9). Less is more
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper