Hjelp til førstegangskjøp - vintage/klassisk klokke

Medlem
29. des. 2014
Innlegg
4
Heisann!
Første posten min på forumene etter en stund som medlemsløs og søkende/siklende, så håper både plasseringen og selve posten er innafor :)

Har tidligere kikket på både tissot visodate, hamilton intramatic, omega seamaster(vintage) og orient bambino.
Akkurat for øyeblikket er sannsynligheten for bambinoen absolutt størst, rett og slett grunnet pris.
Slik jeg har lest meg opp på er bambinoen, sett ifth. prisen; et ålreit kjøp. "Stemmer" dette?

- Sett bort ifra utseende; hva "mer" er det f.eks en tissot visodate gir meg for 3000,- ekstra, bortsett fra kanskje et mer anerkjent stempel?

- angående "dressklokker"; hva er det man regner som "korrekt" eller mest vanlig mtp. farge av både urskive og huset?

Har noen noen andre tips til eventuelle klokker jeg kunne kikket på, sett utifra nevnte eksempler?
Som sagt synes jeg 3-4k+ er litt mye å slenge på bordet for min første klokke.

Lurer også på om noen har noen tips angående hvor jeg kan få kjøpt en orient bambino klokke til norge? Finner mye rundt på nett som virker heller lugubert, og er litt engstelig fra de store amerikanske sidene mtp. toll o.l. Finner desverre ingen norske forhandlere av orient klokker.

Da håper og ser jeg fram til eventuelle svar :)
 
Hei,

Og velkommen til forumet.

Nå er også jeg en nybegynner her inne, men jeg håper å kunne hjelpe likevel.

Jeg har vært på samme jakt som deg, og kikket på bl.a Visiodate og Intramatic. Selv endte jeg opp med Bambino med hvit skive siden jeg likte denne like godt som de andre, samt at den var betydelig rimeligere. Hadde god erfaring med Orient fra før, og bambinoen fikk gode skussmål på nett. Handler fra Creationwatches(har nå 3 klokker derfra), alle handlene har gått knirkefritt.

Har ingen planer om å kvitte meg med Bambinoen, med mindre jeg plutselig bestiller meg en Seiko Sarb065.


Bilde av min Bambino:
 
Hei,

Og velkommen til forumet.

Nå er også jeg en nybegynner her inne, men jeg håper å kunne hjelpe likevel.

Jeg har vært på samme jakt som deg, og kikket på bl.a Visiodate og Intramatic. Selv endte jeg opp med Bambino med hvit skive siden jeg likte denne like godt som de andre, samt at den var betydelig rimeligere. Hadde god erfaring med Orient fra før, og bambinoen fikk gode skussmål på nett. Handler fra Creationwatches(har nå 3 klokker derfra), alle handlene har gått knirkefritt.

Har ingen planer om å kvitte meg med Bambinoen, med mindre jeg plutselig bestiller meg en Seiko Sarb065��.


Takk for det og takk for svar :)

Meget flott klokke! ER24005W ?
Hvordan er det med toll o.l fra creationwatches?
 
Redigert: