Hjelp til kjøp av første klokke(max 30k)

H

HCWL

Guest
Hei alle sammen!

Da har jeg endelig bestemt meg for å gå til innkjøp av en skikkelig klokke som skal fungere som "hverdags klokke", men som også kan brukes til finstasen. Har desverre ikke noe forhold til klokker i denne prisklassen, og det er derfor jeg spør om deres hjelp.

Jeg må si jeg har fått sansen for slike dykkerur ala omega ploprof og rolex sub.
Leter derfor etter et litt sportslig/masivt ur i prisklassen maks 30k(kan strekke meg til 35k). Er åpen for å kjøpe brukt, men har mest lyst til å handle hos en AD.

OPPDATERT: Var hos AD i dag og fikk sett på noen klokker(Omega og Breitling), må si jeg fikk sansen for Breitling Navtimer, og omega PO. Snuste litt rundt på Finn.no og fant denne annonsen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29857188
Noen som har noen innspill om den? Trygt å kjøpe en såpass gammel klokke? Hvis jeg går til innkjøp av denne, blir det som dresswatch. Som bruksklokke tenkte jeg å få meg en litt brukt PO.

Fyr løs med deres forslag og synspunkter!

Skal du kjøpe nytt høres det ut som en Omega PO bør falle i smak, den er et meget bra valg imo:) I motsetning til Marius T ville jeg valgt samme modell med vanlig lenke og ikke mesh! (har den modellen selv, og er meget fornøyd!).

Forslagene kommer nok i stor grad til å være Sub eller PO her inne. Ploprof til finstasen er nok litt verre tror jeg, det kan fort bli trangt under skjorteermet.:p
Sjekk også ut den nye Breitling Superocen Heritage i 42 mm. Nydelig på mesh!

Omega PO er absolutt en klokke som er med i vurderingen, men hva ligger prisen på hos en AD? Er det noe form for prutningsmånn? Må si jeg har falt for omega ploprof, men den er priset mye høyere enn hva jeg kan strekke meg til:(

27200.- for den vanlige.. Og du får sikkert ned prisen noe ved forhandling! Nye utgaven som kommer, nå rett rundt hjørnet, havner på ca 37000.- PloProf er tøff, men einer seg dog ikke som en klokke til alt imo. Den er stor og tung og blir fort litt vel røff som enest klokke..

Ploprof til dress? Det må da være som å bruke en Rolex Day-Date til brønnslukking ;)

Hadde det være meg som var i dine sko hadde valget vært svært enkelt. En brukt Sub 16610 eller 14060 (sub uten dato) eller en GMT Master II 16710. Alle disse får du under 30k brukt - og gjerne med litt til overs også.

Nytt? Da ville nok ei klokke fra Omega stilt veldig sterkt.

Hva er det som blir nytt med den nye POen? Drømmen er en rolex sub med mesh lenke. Hvor mye må man ut med for en mesh lenke til en rolex?

Hovedsaklig in-house verket til Omega, Caliber 8500 + ceramic bezel (gjelder ikke utgaven med orange bezel). Er også noe små forandringer på skive etc. Mesh finnes i alle fall ikke orginalt til Rolex, og du må da evt kjøpe noe uorginalt å sette på.. Vet ikke hva jeg evt synes om mesh på en Sub..! Ikke noe jeg hadde gjort men..

Jeg må støtte opp om de andre her :) Sikre deg en PO, før de nye kommer på markedet! Den er nyyyyydelig på mesh! :D

Hva ligger en IWC aquatimer Galapagos på brukt? Merker det er alt for mye å velge i der ute:p
Får ta meg en tur til en urmaker i løpet av dagen, så får vi se om jeg har blitt noe klokere

Ploprof til dress? Det må da være som å bruke en Rolex Day-Date til brønnslukking ;)

Hehe... :)

PloProf til dress er litt spesi, men igjen så er jo pulsklokke til dress like spesielt. Kjør hvite tennissokker i dresskoene så er man iallefall gjennomført :cool:

Brukt sub 16610, enkelt valg.

Grunnen til at mange sier nettopp dette er at mange har vært i situasjonen selv og veldig, veldig mange har endt opp der til slutt etter mer eller mindre kostbare omveier.

PO er flott, men det er ingen sub.

Noen av dere som vet om en fin Sub tilsalgs? Hva må jeg ut med for å få en ny(hvis jeg får en bra pris)?

Var hos AD i dag og fikk sett på noen klokker(Omega og Breitling), må si jeg fikk sansen for Breitling Navtimer, og omega PO. Snuste litt rundt på Finn.no og fant denne annonsen http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29857188
Noen som har noen innspill om den? Trygt å kjøpe en såpass gammel klokke? Hvis jeg går til innkjøp av denne, blir det som dresswatch. Som bruksklokke tenkte jeg å få meg en litt brukt PO.

PO - så er du ferdig med den saken.

Etter at den er i boks går det et par uker før du skal ha deg en Sub uten dato. Og slik går no dagan...

:eek:

Velkommen til forumet!

Stemmer også for en 16610 som nevnt før. Utrolig fin allroundklokke som er like fin på nato som på lenke.
Ligger en helt strøken en på finn for 28k nå. Det er jo innenfor budsjett.

Jeg ville gått for en 16610. Hvis den ikke faller i smak hadde jeg gått for en PO eller en IWC Aquatimer :)