Hjelp til kjøp av første klokke(max 30k)

Det virker på meg som denne klokken ikke bare skal brukes til alt, den skal kansje også beholdes, og helst over lang tid?

Som du selv sier, det ER mange alternativer. En annen ting du kansje snart vil erfare er at en klokke som du digger idag, er noe du lurer på hvorfor du likte så godt om kansje en måned. Starten på klokkeinteressen er brutal og smakskurven utvikler seg raskt.

Ikke forhast deg, gå til mange forskjellige AD`er, og få kataloger. Dra tilbake og prøv de du merker pulsen på best. Kansje de føles litt feil på armen. osv.

Uansett, det å jakte på forelskelsen er det morsomme, og (selvom dette nesten er umulig) prøv å ikke hopp på første og beste.

Det siste jeg unner deg er buyers remorse.

For å være litt utradisjonell: Corum Admirals Cup?

Sjekk og http://www.corum.ch

Eller stikk innom Tidemann Urmaker bak Stortinget. :)

corum-admirals-cup-gmt-44-watch.jpg

Det er helt riktig :)

Den er mye finere! ;)

Hehe... Jeg har jo begge klokkene vi snakker om her, og for min del blir suben brukt veldig mye mer og gir en helt annen følelse enn POen gjør.

Nå høres det ut som om jeg ikke liker POen min som jo overhodet ikke er tilfellet. PO er en usedvanlig velbygd klokke med flotte linjer, flotte designelementer (kurvingen på siden opp mot lugs er utrolig detaljert og flott laget) og en lenke som kanskje er en av de bedre i segmentet.

Med PO går man overhodet ikke feil.

Problemet dog er at jeg ikke synes jeg egentlig slipper unna med PO under dressen selv om det har skjedd og nok vil skje i fremtiden. Rolexen derimot sklir diskret inn og er flink. Suben passer liksom like godt på kontoret og casual-skal-ikke-treffe-kunder-så-jeg-bruker-en-kjip-tskjorte som i kundemøtet og i bryllupet under smokingen (sistnevnte er omdiskutert men slik ruller nå engang jeg).

POen min er en flott klokke jeg ikke har noen planer om å flippe da jeg liker den, men jeg synes ikke den er like anvennelig som suben.

Jeg har aldri vært borti en klokke som dresser så godt opp og ned som 16610'en min og det gjør den unikt godt egnet som "the one to rule them all" i min bok ;).

Edit;

Jeg er forøvrig ikke uenig med Ursa over. GMTen vil nok kunne gjøre samme jobben som en Sub.

Jeg er nok tilbøyelig til å være enig med deg på mange punkter her, ChristianN.

Men, sett PO på mesh, og se om ikke inntrykket endrer seg ;)

Jeg har faktisk tenkt en del på å skaffe meg en mesh til POen før eller siden, har virkelig sans for "looken" det gir :).

Jeg har sett mye rart på mesh :) Det aller meste passer egentlig ganske bra.

393722d1298555218-pics-sea-dweller-mesh-milanese-shark-proof-bracelet-p1130925.jpg

Da brøt helvete løs.....

Ja, nå kan man vel si at jeg offisielt er fucked. Jeg hadde ingen anelse på hva dette forumet og følelsen av et mekanisk-ur gjør med enn. Ser ut til at jeg må flytte fra mitt lille krypinn på frogner og hjem til far, hvis denne interessen fortsetter.

Mine 2 uker som medlem på tidssonen.no:
Det endte med at jeg gikk til innkjøp av en brukt Breilting Navtimer old, og var strålende fornøyd med den, helt til jeg så at kontoen ikke var så tom som forventet. Da var det rett inn på finn.no og kjøp & salg-seksjonen her, for å se om det var noe jeg bare måtte ha.
Utrolig nok var det mer enn en klokke, "jeg bare måtte ha":p Valget falt til slutt på en Panerai 164 som Mogens hadde til salgs, og i tillegg var han interessert i å ta Bretlingen min i innbytte:) 3-4 timer senere satt jeg godt klistret i den svært komfortable sofaen til Mogens, i mens mogens tok frem Paneraien, studerte jeg en Rolex GMT Master II Gold som satt på mogens ventre håndledd. Hva pokker skal man med liten Alfa romeo, når man kan få verdens råeste Rolex til den samme prisen?!?

Paneraien falt i smak, og ble handlet umiddelbart. Det gikk ikke mer enn 2 dager før jeg fant ut at det var nødvendig med en hverdags-beater. Etter litt lesing på watchuseek.com falt valget på Orient Mako, 2 dager etter at bestillingen ble lagt inn på Amazon, ble klokken levert på døren.
Nå her jeg falt meg i ro med de 2 nåverende klokkene...trodde jeg! Har funnet ut at jeg ikke kan gå på BI uten å ha en dresswatch, og da næremere bestemt Longiens LLD. Så hvis noen av dere har en til salgs, send PM!

Takk for meg!
Og si i fra hvis dere har lyst til å leie en liten kåk i tigerstaden:p

Hei, og velkommen:)

Siden du bor på frogner kan det være et lite tips og besøke briljant ur og gull mens du venter på trikken.. Uansett hvor du bor på frogner bør du ta trikken fra der kaffebrenneriet ligger, nettopp av denne grunn:)

jeg skal holde utkikk etter 164`n. Madamen bor på Frogner så ferdes der ofte nok til å holde utkikk.