Hjelp til kjøp av klokke

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Oslo området
Har skjønt at jeg MÅ ha at stemmegaffelur før det blir for sent. Er det noe jeg bør vite mtp klokka, service, deletilgang? Vurderer Bulova accutron og Omega.
Takker på forhånd:D

Gå for Accutron Spacewiew,vær glad om den virker! Deletilgangen er begrenset,I følge min lokale urmaker har Omega,IWC etc. noe av slitedelene,men prioriterer gullurene,og de må sendes inn (det koster skjorta..) Citizen(som eier Bulova varemerket) har lagd en begrenset serie nye spacewiew ifm 40årsjubileet,har veldig lyst på en men de koster ;).

Pass på hva slags spenning batteriet må være på. Jeg har en ganske fin Omega, men da jeg ikke får tak i et kvikksølvbatteri på 1,35V (burde kansje søke litt mer på bukta), så går den alt for fort.

Det går å få kjøpt batterier med integrert motstand for riktig spenning i USA
/ bukta. Har tenkt å bestille, flere interessert kanskje?

Jeg trodde de var mest for eldre kamera pga. størrelsen på motstanden, hvis ikke så er jeg med.

Gå for Accutron Spacewiew,vær glad om den virker! Deletilgangen er begrenset,I følge min lokale urmaker har Omega,IWC etc. noe av slitedelene,men prioriterer gullurene,og de må sendes inn (det koster skjorta..) Citizen(som eier Bulova varemerket) har lagd en begrenset serie nye spacewiew ifm 40årsjubileet,har veldig lyst på en men de koster ;).

Citizen for 4000$++ er ikke aktuelt og dessuten har jeg lyst på "ekte vare"
Når det gjelder Accutron Spacewiew er jeg litt usikker. Vet ikke om jeg liker den eller ikke. :roll:Har ikke tenkt å bruke den som hverdags klokke men allikevel synes jeg den hører til Mickey Mouse kategori. Den er fin å ha men tviler på at den hadde fått mye wt.
Batterier og spenning har jeg ikke peiling på, men har sett i noen annonser at selgeren oppgir at batteriet fås kjøpt.
(sikkert for en "vennlig pris"):D
Takk for hjelpen, jakten fortsetter.;)

Citizen for 4000$++ er ikke aktuelt og dessuten har jeg lyst på "ekte vare"
Når det gjelder Accutron Spacewiew er jeg litt usikker. Vet ikke om jeg liker den eller ikke. :roll:Har ikke tenkt å bruke den som hverdags klokke men allikevel synes jeg den hører til Mickey Mouse kategori. Den er fin å ha men tviler på at den hadde fått mye wt.
Batterier og spenning har jeg ikke peiling på, men har sett i noen annonser at selgeren oppgir at batteriet fås kjøpt.
(sikkert for en "vennlig pris"):D
Takk for hjelpen, jakten fortsetter.;)

Jeg ville gått for en klokke med ESA 9162 eller 9164. Dette verket ble brukt av de fleste og er klokker
man kan få for en billig penge. Nye deler vil alltid være et problem. Men det finnes "deleklokker" i omløp.
Lykke til.

Det går å få kjøpt batterier med integrert motstand for riktig spenning i USA
/ bukta. Har tenkt å bestille, flere interessert kanskje?

Ok, nå er jeg kommet så langt, nå skjønner jeg problemet.:D Jeg fant et strøkent eksemplar som bruker 1,35V og det jeg klarte å finne ut er at de ikke lages lenger. Selgeren påstår at det går fint å bruke 1,55V :twisted:

Jeg er også interessert.:D