Hjelp til kjøp av Tissot klokke

Medlem
15. april 2013
Hei!
tissot_t71344211.jpg

Jeg er på jakt etter en ny klokke med brun reim, hvit skive i gull. Jeg har sett meg ut denne: Tissot - T-gold carson quartz chronograph som er akkurat sånn jeg vil at den skal se ut. Jeg finner denne til rundt 7-8000 kr på nettet, men lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan få tak i den i Norge?

Evt. om det er noen som har noen andre forslag på en lignende klokke, som ikke koster mer enn maks 7-8000 kroner, men helst ikke mer enn 5000kr? Det må være brun reim, hvit skive og gull.

Takker for alle tips!

Hva med denne: Raymond Weil.
Når det gjelder reim i brunt, så kan du kjøpe det til hvilken som helst klokke. Så om klokken leveres på lenke eller sort reim er det ikke noe problem å bytte dette i en brun reim. Er det chronograph du ønsker eller? Noen komplikasjoner: dato, dag, chronograph, osv...

takk for godt tips. Den så veldig fin ut, og er innenfor det jeg ser etter. Det er ikke så viktig med hvilke komplikasjoner det er på den, så lenge det er god kvalitet på klokken og at den ser bra ut. Jeg syns det er kult at man kan se urverket på baksiden av klokken, så det er en fordel. Desto mer jeg får for pengene, desto bedre.

Tissot Visodate er nevnt. Utrolig fint ur, samt en annen Tissot jeg ikke husker navnet på. Le .... Ett eller annet.

Tissot visodate har jeg også sett på, føler kanskje den blir litt for klassisk og enkel, hvis dere skjønner hva jeg mener. selv om det er en meget pen klokke, tenker jeg på noe som er litt mer moderne.

Wangensten du tenker vel kanskje på denne Tissot Le Locle:
51JmUIrN5%2BL._SL500_AA300_.jpg

Den var også meget fin, noe lavere pris også regner jeg med, noen som vet hvilke butikker som fører mye Tissot her i Oslo?

Tissot visodate har jeg også sett på, føler kanskje den blir litt for klassisk og enkel, hvis dere skjønner hva jeg mener. selv om det er en meget pen klokke, tenker jeg på noe som er litt mer moderne.

Wangensten du tenker vel kanskje på denne Tissot Le Locle:
51JmUIrN5%2BL._SL500_AA300_.jpg

Den var også meget fin, noe lavere pris også regner jeg med, noen som vet hvilke butikker som fører mye Tissot her i Oslo?

Jeg har denne Le Loclen
Tissot_Le_Locle_Chronometer.white_resized.jpg

Vet ikke om det er prisforskjell på denne og den du har bilde av. Jeg betalte hvertfal 8000 på Thune på Egertorget. Der har de forøvrig godt utvalg av Tissot og kan bestille inn det som er.

Urmakeren i Torggata har også noe Tissot, samt Certina som faller innenfor din prisklasse.

Personlig hadde jeg gått for en klokke med mekanisk urverk, og Hamiltonklokkene som er anbefalt er flotte klokker...

Hvis du ikke bryr deg om mekanikken, men heller vil ha et presist og bekymringsløst kvartsverk kan jeg selge deg denne som jeg har liggende fra før jeg ble bitt av basillen. ;)

20130415_224608.jpg

Noen som vil anbefale andre merker enn Tissot, som har lignende klokker?

vet ikke om det er lov til å "reklamere" for andre sine klokker som ligger ute i K/S, men denne må da være et kupp?
http://www.tidssonen.no/forum/kj%F8p-og-salg-9/fsot-frederique-constant-runabout-moonphase-%2Any-pris-6000%2A-16213/
d50b2f60c2a531e80b6b79d1fad0a99d_zps5dbf8c9b.jpg

Vanvittig fin klokke!

Tissot Visodate som nevnt tidligere kan jeg også anbefale. Har min på meg nå!
Mer simpelt og konservativt ur skal du lete lenge etter.
tissot_visodate.jpg

vet ikke om det er lov til å "reklamere" for andre sine klokker som ligger ute i K/S, men denne må da være et kupp?
http://www.tidssonen.no/forum/kj%F8p-og-salg-9/fsot-frederique-constant-runabout-moonphase-%2Any-pris-6000%2A-16213/
d50b2f60c2a531e80b6b79d1fad0a99d_zps5dbf8c9b.jpg

Vanvittig fin klokke!

Tissot Visodate som nevnt tidligere kan jeg også anbefale. Har min på meg nå!
Mer simpelt og konservativt ur skal du lete lenge etter.
tissot_visodate.jpg

Ja, den Frederique klokken var aldeles nydelig, synd den er solgt :/