Hjelp til klokkekjøp - Longines

Medlem
13. aug. 2008
Innlegg
16
Sted
Stavanger
Jeg er ganske fersk når det gjelder klokker, men har hatt en liten klokkeinteresse helt siden jeg arvet et Omega lommeur fra min morfar. Har lyst til å kjøpe meg en automatisk klokke til hverdagsbruk, og har kikket litt på en Longines Conquest automatisk kronograf. Får dessverre ikke sett på alle klokkene i Hydro Conquest-serien, da det ikke er en autorisert forhandler her i Trondheim. Vurderer å kjøpe fra USA (pga. dollarkurs), men er usikker på hvilke forhandlere jeg kan stole på og som selger garantert ekte klokker. Kan dere anbefale noen seriøse forhandlere i USA?
 
Foreslår at du først finner fram til aktuelle selgere / nettbutikker / AD'er som har den aktuelle klokken inne, til en pris du kan akseptere. Når det er klart, kan du spørre f.eks her på forumet, om noen kan "gå god" for aktuelle selger....
Lykke til, - fint ur du har i sikte ! :D
 
Takk for svar!
Ser at de selger Longines Conquest og Hydro Conquest på Gemnation.com. Er dette en butikk som leverer autentiske klokker?

Det står på siden at klokkene selges uten produsentens garanti, men leveres med all dokumentasjon. Vil det si at jeg ikke kan levere den til reparasjon i Norge hos en AD dersom noe må ordnes i garantitiden?
 
Var nok en tur hos forhandler og prøvde Longines GrandeVitesse. Synes denne var utrolig stilig, klassisk, men sportslig. Er bare litt skeptisk til å bruke 17000 på min første klokke, selv om selgeren impliserte at det var mulig å gjøre en deal.

GrandeVitesse har bezelring av aluminium, noe også Omega PO har. Lurer på om bezelringen lett skrapes opp når den er av aluminium.
 
I 20 000,- klassen ville jeg personlig nok ha gått og sett et annet merke;)
 
Longines Hydro Conquest er en flott klokke. Jeg har sett på den her i Stavanger. Den koster ca 13500, hvis jeg husker riktig. Fin stil, bra lenke. Nokså liten etter dagens standard, ca 40mm.

Vær oppmerksom på at det finnes skremmende gode kopier av akkurat denne klokken. Aner ikke hvorfor de har valgt å lage fake av en forholdsvis rimelig og uvanlig klokke. :?