Hjelp til måling av klokke

Medlem
17. mai 2012
Sted
Trondheim
Hei!

Tittet litt på SMP'en min her om dagen, og plutselig så den veldig liten ut.. Har begynt å få litt noia for at det er en mid-size? Dette kan vel ikke være mulig? Dette er vel en full-size på 41mm? Slenger på et bilde slik at dere kan hjelpe meg å vurdere. Mid-size er også en del billigere, jeg betalte "vanlig pris" for SMP.

http://bildr.no/view/WE1EYlBC

Dette er et "klassisk" sammenligningsbilde jeg sett i andre sammenheng (på annen utgave)
smp_model_comparisons.jpg

Har du ikke langt under middels tykke håndledd er det der Full ... og sitter for den saks skyld helt topp på!

OMG1972.JPG

Dette bildet på en midsize i samme serie bør vel gjøre deg trygg med (noter at denne ikke har noen "pinne" kl. 3 utenfor datohjul)

Er veldig ung og har relativt tynne håndledd, men kan ikke tenke meg at der er langt under middels tykke. Benytter også anledningen til å forhøre meg hva folket syntes om en natoreim på denne klokken, hadde tenkt en i lær og/eller en svart. Noen innspill? Takker så meget for et aldeles kjapt svar! :cool:

EDIT: Fjernet litt mimring ang størrelsen, fikk det nå bekreftet. Har også sett litt på en PO, men hvor mye går disse for? Hvor mye går en SMP brukt i 1 år for? Har sett litt rundt omkring på bruktmarkedet på div forum, men har ikke funnet noen norske priser.. Tenkte å kanskje gå for en PO hvis det ikke er et stort sprik på disse.

Redigert:
Er veldig ung og har relativt tynne håndledd, men kan ikke tenke meg at der er langt under middels tykke. Jeg ser mest på prisen for å sammenligne, har nemlig hørt at midsize er mange høvdinger billigere? Dermed må vell denne være fullsize? Benytter også anledningen til å forhøre meg hva folket syntes om en natoreim på denne klokken, hadde tenkt en i lær og/eller en svart. Noen innspill? Takker så meget for et aldeles kjapt svar! :cool:

Sort nato (eller 3/5-rings zulu) funker til "alt" (mener noen) og særlig til denne.
Med så pass clean design kan du fint sprite opp den med nato i samme røde som skrift på skiva eller stort sett hvilken farve som helst. Admiralty grey er en schlager som farve.

Blank lærnato ringte ingen umiddelbare må-ha-bjeller her i gården men det er nå meg.
En noe distressed/vintage/slitt brun skinn-nato eller reim derimot.
(mener det vært noen diskusjoner og meninger oppe rundt at sort skive + brunt skin er en bra kombo ... jeg digger't i hvert fall :) )

Ps.
få fatt på en linjal og mål avstand mellom hornen på den så har du både avfeiet eventuelle mistanker om midsize og fått deg en bekreftelse på reim/nato-størrelse å gå for)

Pps.
Husk å dele bilder på komboen etterhvert i dagens klokke!

Sort nato (eller 3/5-rings zulu) funker til "alt" (mener noen) og særlig til denne.
Med så pass clean design kan du fint sprite opp den med nato i samme røde som skrift på skiva eller stort sett hvilken farve som helst. Admiralty grey er en schlager som farve.

Blank lærnato ringte ingen umiddelbare må-ha-bjeller her i gården men det er nå meg.
En noe distressed/vintage/slitt brun skinn-nato eller reim derimot.
(mener det vært noen diskusjoner og meninger oppe rundt at sort skive + brunt skin er en bra kombo ... jeg digger't i hvert fall :) )

Ps.
få fatt på en linjal og mål avstand mellom hornen på den så har du både avfeiet eventuelle mistanker om midsize og fått deg en bekreftelse på reim/nato-størrelse å gå for)

Pps.
Husk å dele bilder på komboen etterhvert i dagens klokke!

Rød nato hørtes helt latterlig bra ut på denne. Skal prøves asap. Hadde tenkt å kjøpe 2 reimer i starten, går nok for en rød/og en vintage slitt brun skinn-nato. Finnes det norske sider for disse? Hadde vært en fryd å ha de innen skolestart, 21. aug. Skal selvfølgelig oppdatere i dagens klokke!

EDIT: Målte med linjal og det er en full size. :D