Hjelp til valg av første ur

Medlem
4. des. 2012
Innlegg
76
Sted
Oslo
Er i markedet for å kjøpe mitt første ur, men sliter fryktelig med å bestemme meg. Liker utseendet på en rekke dykkerklokker, men ingen som er midt i blinken på alle punkter. Omega seamaster er en fin klokke, men jeg liker ikke sirklene som er 1-2 4-5 osv, omega PO er også superlekker, men her er viserene rare. Siste klokke innenfor budsjett er breitling superocean heritage, men her blir lenka for mye bling. Selve klokka er nærmest perfekt i utseende, men jeg vil gjerne ha en metall lenke som ikke er laget for gangstere:). Noen som kan skru sammen alle mine preferanser til den perfekte klokke??
 
Slenger meg på med å anbefale Sub!:)

Rolex-Submariner-116610-LN-Side.jpg


691376d1335442165-submariner-vs-audemars-piguet-ro-divers-rolex-submariner-116610-ln.jpg


Når man spør om tips til en dykkerklokke på TS, uten å skrive et nøyaktig budsjett ber man om det:cool:

Utenom det vil jeg anbefale "lillebror" Tudor Pelagos. 42mm, titan, robust og børstet finish!

tudor_pelagos.jpeg
 
Maks 35' og jeg liker ikke timeviseren på pelagosen:) Skulle gjerne kjøpt meg en sub, men noe utenfor budsjett gitt.
 
Hva med en pent brukt Rolex gmt-c, eller en eldre Submariner? Du finner også mye fint hos IWC. Du har også rimeligere merker som Tag Heuer, Sinn osv. Det er mye pent der ute, og jakten er vel det gøyeste, så nyt den :)
 
Tør jeg slå et slag for Omega Seamaster. Ikke den nye SM 300M C, men en litt eldre med sverdvisere og bølgeskive. Hva med 2255.80 (electric blue)? Hvis du finner et fint eksemplay på bukta, Chrono24 eller Finn og tar full overhalling har du et meget fint ur i mange år fremover"
 
Jeg ville nok helt klart lagt alt i en submariner. Det er nok noe av det mest robuste du finner der ute. Ja, mange har en eller fler. Men det er fordi de fleste av de vet hva det er, nemlig den evige klassiker, beater og allværsklokke. Men hvis du er mer hypp på en Superocean så kjøp en fin mesh lenke til den eller få en urmaker til og børste lenka så blir den ikke for "bling". Superocean på mesh er fint sammen :D Lykke til i jakten og gleder oss til bilder.
 
HVis han ikke ønsker runde indexer på timemarkeringene er vel ikke sub mer aktuelt en seamaster.

Hva med IWC aquatimer? muligens litt over budsjet på lenke. Ellers har Oris og Tag Heuer dykkerklokker som kan passe beskrivelsen under budsjett.
 
Før eller siden blir det en tur innom sub uansett, så du kan like gjerne gjøre det med en gang:p
 
Hmmmm.....

Høres ut som du bør gå for en SOH, sjekk også de som er 42mm i diameter:

1227569d1379688496-fs-breitling-superocean-heritage-42-%242700-image-1.jpeg


Denne er til salgs her: FS: Breitling SuperOcean Heritage 42: $2700

Vel, det er vanlig å henge seg opp i lenka. Kjøp den med lenka som medfølger og kjøp deg noen kule skinnreimer og NATO-straps. Du kan til og med kjøpe deg ei fet lenke som nødvendigvis ikke er Breitling. Fint å ha original-lenka skal du selge den seinere uansett.

Mitt innspill i alle fall... :)
 
Er det noen andre breitling lenker som passer? Helt sinnsykt irriterende at de ikke kommer med noen andre metall lenker
 
Er det noen andre breitling lenker som passer? Helt sinnsykt irriterende at de ikke kommer med noen andre metall lenker
Mesh-lenken som kommer til SOH er jo dødskul, og i mine øyne svært lite bling. Men det er jo fullstendig subjektivt hva man mener om dette :)
 
Er det noen andre breitling lenker som passer? Helt sinnsykt irriterende at de ikke kommer med noen andre metall lenker

Veldig mye som passer! :)

Du kan finne en original Breitling-lenke som passer din smak men da betaler du litt. Det finnes også et vell av uoriginale lenker, reimer og straps. Tror det er viktig at du ikke irriterer deg for mye over akkurat dette, da det veldig lett lar seg løse... :)

Det du må passe på et "lug size" dvs. mellomrommet der du skal feste lenka til klokka. Eks. er en SOH som er 42mm i diameter 22mm lug-size.

Her er et eksempel på en leverandør av lenker og reimer, representert med lenker 22mm: 21-22mm mesh band, the Milanese mesh watch bracelet

Dette er Strap Code som jeg har brukt en del tidligere. Jeg har aldri kjøpt lenker til mine klokker her (er i utgangspunktet en reim og strap-mann), men spør gjerne forhandleren for sikkerhets skyld, de skal kunne si noe om lenka passer til din klokke eller ikke.
 
Jeg leste litt på den ene svenske tråden. Det virker ikke som Tag Heuer henger så høyt der, i alle fall. Deles tankegangen her? Er de overpriset, og synker fort i verdi? Eller hva er det? Jeg ser at noen heller anbefalte Oris, og Divers date-klokken er en jeg er veldig nære ved å kjøpe. Unik og meget pen, spør du meg.

p85611342.jpg
 
Jeg leste litt på den ene svenske tråden. Det virker ikke som Tag Heuer henger så høyt der, i alle fall. Deles tankegangen her? Er de overpriset, og synker fort i verdi? Eller hva er det? Jeg ser at noen heller anbefalte Oris, og Divers date-klokken er en jeg er veldig nære ved å kjøpe. Unik og meget pen, spør du meg.

p85611342.jpg

Flott klokke! Noe du burde ta i betraktning er den noe spesielle festningen av lenke. Tillater ikke mye NATO remmer denne klokken her nei! Hvis dette ikke blir aktuelt uansett er er det jo bare å kjøre på! Jeg har vært på nippet til å kjøpe en av lignende specs som bildet før. Absolutt gode klokker!