Hjelp til valg av første ur

Flott klokke! Noe du burde ta i betraktning er den noe spesielle festningen av lenke. Tillater ikke mye NATO remmer denne klokken her nei! Hvis dette ikke blir aktuelt uansett er er det jo bare å kjøre på! Jeg har vært på nippet til å kjøpe en av lignende specs som bildet før. Absolutt gode klokker!

Bestilling sendt :)

Har du/dere forøvrig kommentarer til Tag Heuer? Har hørt at det er andre som ikke er så stor fan, men vet ikke helt hva det er. Er det at de har en mer "mote-klokke" design som ikke er like tidløse som mange andre? Eller reklameplakater hvor DiCaprio har klokken over fingrene? :p
 
Bestilling sendt :)

Har du/dere forøvrig kommentarer til Tag Heuer? Har hørt at det er andre som ikke er så stor fan, men vet ikke helt hva det er. Er det at de har en mer "mote-klokke" design som ikke er like tidløse som mange andre? Eller reklameplakater hvor DiCaprio har klokken over fingrene? :p

Er med Tag Heuer som med alle andre merker, du finner lovers og haters om hverandre. Personlig er jeg ikke noen stor fan. Er kvalitetsklokker som er trofaste lenge, men er noe med de som ikke tenner for meg. Synes ikke designet er det kuleste, og merket er blitt hypet opp en del via massiv markedsføring. Ellers er det også noe med at de i visse deler av landet har fått en tendens til å være standard konfimarsjonsgave, noe som for min deler ødelegger mye. Synes ikke det er så morsomt å bruke mye penger på en klokke, når en stor del av eierne er ungdommer uten noe forhold til klokken og merket. En TAG som jeg derimot har en viss sans for er Monaco. Designet er kult, og klokken har en tildels interresant historie. Du får ta en titt selv og gjøre deg opp din egen mening. Er som sagt kvalitetsklokker som holder lenge, men skulle du velge å kjøpe en, vær så snill og hvertfall gå for automatisk urverk. Quartz blir aldri det samme, uansett hva.
 
Gjør som jeg ofte gjør i slike tråder jeg da, slår et slag for omdiskuterte Tag Heuer :)
Aquaracer er en flott klokke, modellen jeg har er den "gamle" på 43 mm, gummiert bezel og glassbaklokk. Den tåler ca alt, og ser veldig bra ut. Den er også rimelig, ny koster den 23 000, men denne modellen kan du nok finne ned imot 12-13. Den finnes i sort og blå, min er blå, noe som gjør den litt "annerledes" :)

Slenger ut noen bilder.






 
Bestilling sendt :)

Har du/dere forøvrig kommentarer til Tag Heuer? Har hørt at det er andre som ikke er så stor fan, men vet ikke helt hva det er. Er det at de har en mer "mote-klokke" design som ikke er like tidløse som mange andre? Eller reklameplakater hvor DiCaprio har klokken over fingrene? :p

Det er vel riktig at TAG Heuer ikke er så populær i klokkenerdkretser, hverken her eller i utlandet. I alle fall i de fora jeg frekventerer.

Heuer uten TAG, derimot.... :)

Vintage Heuer (dvs. uten TAG) har tatt HELT av de siste årene. Det er forferdelig mye kult der. Forferdelig mye. :) Og her på sonen har vi noen av de flinkeste folka som er å oppdrive internasjonalt (@Jarl fr.).

Som du skjønner er det ikke noe logikk ute å går her, kun følelser.
 
Redigert:
Bestilling sendt :)

Har du/dere forøvrig kommentarer til Tag Heuer? Har hørt at det er andre som ikke er så stor fan, men vet ikke helt hva det er. Er det at de har en mer "mote-klokke" design som ikke er like tidløse som mange andre? Eller reklameplakater hvor DiCaprio har klokken over fingrene? :p

Grattis! Gleder meg til unboxing. Utrolig flott denne klokken! :)
 
Det er fordi klokkekjøp ikke har noe med "klokhet" eller rasjonell tenkning å gjøre.... ;)

For å bruke en hashtag-klisje: Det handler mer om #denfølelsen. :)

Jeg er ganske ny i gamet, så er vel litt mer pragmatisk... enn så lenge ;)

Jeg har ikke noe imot klokker med urverk fra ETA eller Sellita (jeg har heller ikke 60 000+ kroner å bruke på klokker med in-house urverk) så lenge jeg liker selve klokken, og jeg ikke føler den er overpriset. Jeg har full forståelse for at klokker med eksklusive urverk og edle metaller koster mer, men skjønner ikke alltid hva som gjør at en stålklokke med ETA/Sellita-urverk koster det dobbelte av en tilsynelatende tilsvarende klokke. Hva er det som gjør TAG Heuer dyrere enn Longines f.eks.?

Men det er mye det samme i bilverden. VW putter samme motor i mange forskjellige biler, og selv om Skoda sikkert er en bra bil, så vil den nok alltid være billigere og mindre eksklusiv enn en VW. Så jeg svarte vel egentlig på mitt eget spørsmål :p

Redigert: Siden vi snakker om luksusartikler her, så er det kanskje mer naturlig å sammenligne en Audi R8 med en Lamborghini Gallardo, men same difference.
 
Redigert: