Hjelp type breitling!

Medlem
9. mars 2014
Fikk en klokke av et familiemedlem. vet bare at merke er breitling, men håper noen kan si meg hvilken type det er? og om hvor dyr den er.takk,mvh Tony

IMG_20140309_145654_zps09baf80b.jpg

hvis du høyreklikker med muspil på "bildet" og trykker åpne i ny fane, så kommer bildet opp:) har sett,men fant den ikke der

chronoracer rattrapante står det på klokka,men når jeg søker den opp på chrono24 kommer det ikke opp den samme

Redigert:

Noen som kan hjelpe OP?

Funker chronographen @tonymb ? Kan du høre med familiemedlemmet om noe informasjon? Kan den være kjøpt i Tyrkia feks? (Beklager, men vanskelig å se fra bildet) :p

Redigert av en moderator:
Denne er nok kjøpt på et marked i Tyrkia dessverre... Ikke en modell jeg har sett før hvertfall

Har nok dessverre litt dårlig følelse for denne. Rattrapantekronografene jeg har sett fra Breitling har sub-dials i andre posisjoner enn denne. Den eneste jeg fant som lignet var denne: The Breitling Watch Source Forums • View topic - gone: Chronoracer Rattrapante, UK

Som du ser, ble den raskt skutt ned på Breitlingforumet. men det er jo ingen fasit, så den eneste måten å vite sikkert, er å ta den med til en urmaker som fører Breitling å få de til å se nærmere på den. men ikke bli overrasket om de konkluderer med at den er fake...

Det er strengt tatt unødvendig å bruke tiden til en urmaker siden det ikke er en rattrapante og det er en fake som ikke engang etterligner en eksisterende modell.

Noen som kan hjelpe OP?

Funker chronographen @tonymb ? Kan du høre med familiemedlemmet om noe informasjon? Kan den være kjøpt i Tyrkia feks? (Beklager, men vanskelig å se fra bildet) :p

Hmm. Kan ikke tro den er uekte.det eneste jeg vet om klokken er st jeg fikk den av min bestemor som arvet klokken og en hau med penger av sin bror som døde tidelig. Han var en mann med mye penger som blant anna vant I lotto en gang, og en gang I extra. Virker som den trenger nytt batteri? Men bakdekselet er umulig få av og har "tenner" rund om,som om det trengs et spesial verktøy til og ta av.og så vidt jeg vet har ikke han vert ute av landet en gang,så at det er handla I tyrkia tviler jeg på.

Redigert av en moderator:
Ser det ut som om det er to ( store) sekundvisere eller bare en ?
Ser du en trykknapp midt i kronen ?

Trenger den batteri, er den fake. Dessverre.

Okei.da er den sikkert uekte for klokka går ikke.skal sies at den ikke har vert i bruk pä over et år siden eier døde. Jeg tenkte den var ekte da den kjenes veldig tung og solid ut

Trenger den batteri, er den fake. Dessverre.

Nei, det er ikke det som er poenget.
En chronoracer rattrapante ( som selsagt så veldig annerledes ut) hadde faktisk et mecaquartz- verk med rattrapante kronografmodul.
Poenget er at den omtalte klokken ( i tillegg til et ikke Breitling design) kan umulig ha en rattrapante-funksjon.

falsk

Okei. Etter litt om og men fikk jeg opnet den. Der er det et batteri, så da er den vell falsk? Såklart et pluss om den var ekte, men det at jeg fikk den av min bestemor som igjen arva den av sin bror betyr mye for meg.takker for alle svar!:)

Du har nok rett Lobergen. Poenget mitt var at hvis en "ikkeeksisterende" modell hadde batteri, så ville jeg vært rimelig sikker på at det var fake.

Okei. Etter litt om og men fikk jeg opnet den. Der er det et batteri, så da er den vell falsk? Såklart et pluss om den var ekte, men det at jeg fikk den av min bestemor som igjen arva den av sin bror betyr mye for meg.takker for alle svar!:)

Av ren nysgjerrighet. Kan du ta et bilde av urverket og legge det ut her?