Hobbyurmaker søkes!

Medlem
26. april 2011
Det gikk raskt, allerede lovt bort:) Lykke til @Mathfjeld!

Hmmm, ser jeg redigerte bort innholdet istedenfor å legge inn innlegg, det var da ikke meningen!

Oppsummert: førstemann, altså Mathfjeld, får et defekt lommeur (kan ikke trekkes og timevisern har dotte av) av meg for å fikse det mot at prosessen postes her:) Lykke til!

8666458470fe356d4402ee16f4ccf3ca_zpsd8f2b5f6.jpg

Redigert av en moderator:
Lommeuret er mottatt og reperasjonen kan straks begynne. Må bare levere bachelorgraden min så får jeg litt fritid igjen!

Har heldigvis skrudd på 6497 noem ganger, så jeg lever i håpet om at dette skal gå!

Edit: timeviseren har ikke falt av, den er knekt :)

Kremt, har masse bilder liggende fra demontering, men i motsetning til de store klokkebloggene r jeg ikke flink til å ta bilde av klokkedeler.

Urverket er demontert og montert et par ganger, dessverre er det litt bajas fremdeles!

Post det du kan, spennende å se hvordan det blir.

Er det et gammelt ur, eller relativt nytt?

Jeg skal prøve å få lastet opp bildene ila. helgen jeg. Det er et relativt nytt ur med en versjon av ETA sitt 6497 urverk. Takk for at du tok opp tråden, jeg hadde nesten glemt den.

Jeg skal prøve å få lastet opp bildene ila. helgen jeg. Det er et relativt nytt ur med en versjon av ETA sitt 6497 urverk. Takk for at du tok opp tråden, jeg hadde nesten glemt den.

@Mathfjeld: fått sving på klokka? Og fått kontroll på bildene? :)

Redigert av en moderator:
The shame! Dette har jeg helt glemt, om det er noen som vil overta stafettpinnen er det bare å skrive i denne tråden samt PM så sender jeg gratis!

Som urmakerlærling kan jeg ta dette hvis ikke noen andre vil. Har og kontakt med leverandør fra Aerowatch, så det er mulig å få ny orginalviser.

Siste skoleforløp jeg hadde var en av oppgave å endre designet til en 6497. Skal se om jeg får pimpet aerowatchen litt:)
0ca5806fad754534c185bed1a5613099_zpsgm7ncblt.jpg

Da har jeg mottatt lommeuret.
Ved første øyekast er det nok en knekt opptrekk fjær som er hovedproblemet.

@Justandreas : INNMARI KULT! Godt jobba:) Gleder meg til å se det pimpa verket tilbake i klokka:) Så får du bruke det på 17.mai, legge det i samlingen eller for salg. Altså, jeg, som giver, forventer ingenting annet enn at fikseprosessen blir vist slik du gjør her, og syns det er spennende at vi på TS har ekte urkunnskap. Gøy å se, takk!