Hopies samling

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
Har ikke vært medlem så lenge av TS, men den lille tiden jeg har vært her inne har horisonten for klokker åpnet seg stort. Må innrømme å si at det jeg viste klokker ikke var mye og kjente bare til det som man finner i en vanlig klokkebutikk i Norge. Så etter å ha vært medlem her enstund ser jeg nå at det er så mye mere der ute:) Gleder meg til å få noe mer spesielt i samlingen:)

Så min samling bærer preg av en smal horisont og budsjett. Viss noen skulle ønske og se noen flere bilder av noen klokkene så er det bare og gi lyd.

Det hele begynte vel i 2004 engang da jeg endelig var ferdig med førstegangstjenesten og fikk min første "store" lønning. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en "dyr" klokke som jeg på den tiden synes var dyrt for noe som viste tiden. Da ble det denne:

Minsamling5_zps3606ca80.jpg

Denne klokken brukte jeg daglig i mange år, har ikke sviktet meg endå. Klokken er rimelig oppskrapet, men glasset har ikkje en eneste ripe:) Er vel klokken i samlingen som har størst affeksjonsverdi.

Ettter denne gikk det noen år før det jeg kjøpte flere klokker, men det ble flere og flere. Og det er nok ikke slutt endå.

Her er noen bilder av samlingen min:

Tag Heuer Aquaracer Calibre 16 Automatic Chronograph:
Minsamling21_zps00c67c66.jpg

Steinhardt Ocean 1 Black (ny)
IMG_1727_zps354ddddf.jpg

Seikoene:
Minsamling3_zps91487863.jpg

Orientene har vokst fra to til fire:)

IMG_1763_zpsf2593848.jpg

Mako XL (ny), Mako, Rally og Bambino (ny)

Bernhardt Sea Shark.
20120926_161355_zps2841939f.jpg

Bernhardt Binnacle Anchor (Ny i samlingen siden sist)
20121006_041034_zpsd21060af.jpg

Tissot T-Touch Expert Titanium og Tissot PRS200.
Minsamling6_zpsa7e7bada.jpg

Victorinox Summit XLT: Solgt
Minsamling11_zps937af4af.jpg

Promaster Aquland Diver og Citizen Nighthawk
Minsamling7_zpsd126ec8f.jpg

Casio G-Shock og en Protrek
Minsamling10_zps8873ea5c.jpg

Luminox:
Minsamling16_zps1bab0cff.jpg

Denne synes jeg er litt artig fordi en har en spesiel lume, er ikke avhenging av lys for å lume. Skal visst vare i 25 år:)
Minsamling17_zpscf95091b.jpg

Ikke den sterkeste lumen, men lumer hele tiden:)

Diverse andre:
Minsamling8_zps02cce93a.jpg

Denne kom jeg tilfeldig over endag når jeg surfet på nettet og ble kjøpt umiddelbart pga av signalflaggene som er i dailen. Dette fordi jeg har aktivt brukt signalflagg i jobben. Så da føltes den hjemme i samlignen:)

Minsamling9_zps67530468.jpg

Redigert:
Gratulerer! Likte spesielt godt Seikoene.

Hvis jeg talte riktig har du 23 klokker! :eek:

Det hadde vært morsomt å høre litt om du bruker alle sammen eller om noen av dem bare samler støv?

Gratulerer! Likte spesielt godt Seikoene.

Hvis jeg talte riktig har du 23 klokker! :eek:

Det hadde vært morsomt å høre litt om du bruker alle sammen eller om noen av dem bare samler støv?

Takk takk.
Liker Seikoene jeg og:) Føler jeg får så mye for pengene og i tillegg er de knall tøffe:).Er også stor fan av Orient, så det kommer nok til å bli flere av de. Føler det er mye det samme så Seiko, mye for pengene.

Når de kommer til bruken av klokkene så må jeg nok innrømme at jeg har litt for mange til å få luftet alle. I tillegg så klarer jeg ikke og selge unna noen heller. De som er nederst bruker jeg ikke i det hele tatt, så burde vel selge de til noen som hadde gitt de armtid, men de har igrunnen ikke noe særlig verdi så har ikke brydd meg om det.

Ellers så bruker jeg de fleste, men gåt litt tid mellom hver gang. Tagen og Orientene blir mest brukt i helgene da jeg synes de er penest og bruke til litt finere antrekk. Suntoen og Casio Protrek i friluftsliv sammenheng. Seikoene blir stor sett brukt i hverdagene og litt i helg.

Må innrømme at det av og til er vanskelig og bestemme seg for hvilken jeg skal bruke.

Så enkelt fortalt har du nok klokker til to fotball-lag OG dommer'n. -Prøv å forklare det for noen utenfor Sonen.
Men her er du bland venner, velkommen skal du og "barna" være!