Har ikke vært medlem så lenge av TS, men den lille tiden jeg har vært her inne har horisonten for klokker åpnet seg stort. Må innrømme å si at det jeg viste klokker ikke var mye og kjente bare til det som man finner i en vanlig klokkebutikk i Norge. Så etter å ha vært medlem her enstund ser jeg nå at det er så mye mere der ute Gleder meg til å få noe mer spesielt i samlingen
Så min samling bærer preg av en smal horisont og budsjett. Viss noen skulle ønske og se noen flere bilder av noen klokkene så er det bare og gi lyd.
Det hele begynte vel i 2004 engang da jeg endelig var ferdig med førstegangstjenesten og fikk min første "store" lønning. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en "dyr" klokke som jeg på den tiden synes var dyrt for noe som viste tiden. Da ble det denne:
Denne klokken brukte jeg daglig i mange år, har ikke sviktet meg endå. Klokken er rimelig oppskrapet, men glasset har ikkje en eneste ripe Er vel klokken i samlingen som har størst affeksjonsverdi.
Ettter denne gikk det noen år før det jeg kjøpte flere klokker, men det ble flere og flere. Og det er nok ikke slutt endå.
Her er noen bilder av samlingen min:
Tag Heuer Aquaracer Calibre 16 Automatic Chronograph:
Steinhardt Ocean 1 Black (ny)
Seikoene:
Orientene har vokst fra to til fire
Mako XL (ny), Mako, Rally og Bambino (ny)
Bernhardt Sea Shark.
Bernhardt Binnacle Anchor (Ny i samlingen siden sist)
Tissot T-Touch Expert Titanium og Tissot PRS200.
Victorinox Summit XLT: Solgt
Promaster Aquland Diver og Citizen Nighthawk
Casio G-Shock og en Protrek
Luminox:
Denne synes jeg er litt artig fordi en har en spesiel lume, er ikke avhenging av lys for å lume. Skal visst vare i 25 år
Ikke den sterkeste lumen, men lumer hele tiden
Diverse andre:
Denne kom jeg tilfeldig over endag når jeg surfet på nettet og ble kjøpt umiddelbart pga av signalflaggene som er i dailen. Dette fordi jeg har aktivt brukt signalflagg i jobben. Så da føltes den hjemme i samlignen
Så min samling bærer preg av en smal horisont og budsjett. Viss noen skulle ønske og se noen flere bilder av noen klokkene så er det bare og gi lyd.
Det hele begynte vel i 2004 engang da jeg endelig var ferdig med førstegangstjenesten og fikk min første "store" lønning. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en "dyr" klokke som jeg på den tiden synes var dyrt for noe som viste tiden. Da ble det denne:
Denne klokken brukte jeg daglig i mange år, har ikke sviktet meg endå. Klokken er rimelig oppskrapet, men glasset har ikkje en eneste ripe Er vel klokken i samlingen som har størst affeksjonsverdi.
Ettter denne gikk det noen år før det jeg kjøpte flere klokker, men det ble flere og flere. Og det er nok ikke slutt endå.
Her er noen bilder av samlingen min:
Tag Heuer Aquaracer Calibre 16 Automatic Chronograph:
Steinhardt Ocean 1 Black (ny)
Seikoene:
Orientene har vokst fra to til fire
Mako XL (ny), Mako, Rally og Bambino (ny)
Bernhardt Sea Shark.
Bernhardt Binnacle Anchor (Ny i samlingen siden sist)
Tissot T-Touch Expert Titanium og Tissot PRS200.
Victorinox Summit XLT: Solgt
Promaster Aquland Diver og Citizen Nighthawk
Casio G-Shock og en Protrek
Luminox:
Denne synes jeg er litt artig fordi en har en spesiel lume, er ikke avhenging av lys for å lume. Skal visst vare i 25 år
Ikke den sterkeste lumen, men lumer hele tiden
Diverse andre:
Denne kom jeg tilfeldig over endag når jeg surfet på nettet og ble kjøpt umiddelbart pga av signalflaggene som er i dailen. Dette fordi jeg har aktivt brukt signalflagg i jobben. Så da føltes den hjemme i samlignen
Redigert: