Horological Smartwatch

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
FC_Horological_Smartwatch_FC-285V5B4_3-1050x788.jpg

http://www.tidssonen.no/2015/02/introduserer-horological-smartwatch/

Hva tror dere?

Veldig pen, og absolutt noe jeg kunne brukt. Dette må være en av de fineste smart-klokkene som har dukket opp.

Det er nok ikke umulig at man på sikt også vil kunne lage mekaniske horological smartwatches. Det ble ikke bekreftet, men spørsmålet ble heller parert enn direkte avkreftet.

Det er nok ikke umulig at man på sikt også vil kunne lage mekaniske horological smartwatches. Det ble ikke bekreftet, men spørsmålet ble heller parert enn direkte avkreftet.

Den klokken kunne jeg tenke meg, men Smarwatch bør ikke være mekanisk i trad forstand. Spørsmålet er da om den faktisk blir brukt daglig da den jo tar opp klokkearmen, et aktivitetsbånd kan du jo ha på andre armen uten at det ser dumt ut, men to klokker...

Flott klokke, for all del. Men jeg skjønner ikke greien med den aktivitetsmålingen?! Det virker son om det å logge aktiviteten er viktigere enn selve aktiviteten, og da ser ikke jeg poenget.
Ja, jeg har pulsklokke til sitt bruk, men du ser ikke meg med noe fjasete dill av et armbånd. Min mening.

Hvis du sitter mye i jobb har faktisk en aktivitetsmålere noe for seg, det er ikke alle som trener aktivt.. :)

Flott klokke, for all del. Men jeg skjønner ikke greien med den aktivitetsmålingen?! Det virker son om det å logge aktiviteten er viktigere enn selve aktiviteten, og da ser ikke jeg poenget.
Ja, jeg har pulsklokke til sitt bruk, men du ser ikke meg med noe fjasete dill av et armbånd. Min mening.

+1

Uret både logger og kan varsle deg om å holde deg i aktivitet.

Det ble referert til forskning som viser at man burde være i aktivitet ca. hvert 45. minutt for å sikre god blodsirkulasjon etc. Kjenner ikke helt til kilden, så kan ikke si om dette er noe som reelt.

Noe av det mest imponerende IMHO, er batteritiden. Men vet ikke hvordan pulsklokker er på dette området?

Må si jeg liker den utseendemessig, men sliter litt med å se poenget i en smart dressklokke. Her er nok en pulsklokke litt mer hensiktsmessig IMO.

Den var vakker å se på, i forhold til de fleste andre, men er ikke helt sikker på hva jeg synes om konseptet... Synes egentlig at slike aktivitetsmålere ikke skal se ut som klokker, men heller som feks et armbånd. Da har du mulighet til å benytte aktivitetsmåleren samtidig som feks rolex'n eller pateken er på den andre hånda. Bruker du den der så kan du ikke ha andre klokker på deg. En annen ting er at jeg synes kanskje at det skulle vært flere funksjoner. Har en pebble som jeg bruker av og til, og den er kjekk på møter ol, da jeg kan se hvem som ringer, lese sms og se eposter "i smug", uten å ta opp telefonen og være uhøflig:)

Men, den var definitivt noe av det peneste jeg har sett av sitt slag:cool:

Dessuten, så blir det litt svett å ha en ordentlig klokke med lærreim man skvetter svette til. Sikkert flott for de veldedighetstrengende - men ikke like aktuelt for de som liker ekte lærreimer og hygiene.

Redigert:
Kan heller inte riktigt se poängen med en aktivitetsmätare på en dressklocka. Men sen så ser jag inte heller riktigt poängen med så kallade smart watches överhuvudtaget...

Kan heller inte riktigt se poängen med en aktivitetsmätare på en dressklocka. Men sen så ser jag inte heller riktigt poängen med så kallade smart watches överhuvudtaget...

Her har de nok sjekket markedet for aktivitetsmålere som er sterkt økende.. Det er overaskende mange som har en slik rundt armen, og de selges nå i hopetall fra mange leverandører. Tror denne kan slå an hvis den blir priset riktig som et alternativ til de rene armbåndene