Hotell i New York?

Medlem
17. mai 2010
Innlegg
1.594
Sted
Østfold, Norge
Skal en tur til New York med fruen i Juni. Fly er bestilt - men på hotell blir jeg vinglepetter. Det er jo så sinnsykt mye å velge i! Hva er bra? Har noen erfaringer? Jeg har noen enkle krav:

- Gjennomgående god standard
- WIFI WIFI WIFI :mrgreen:
- Sentralt

Ikke mer en det. Prisklasse? Ikke i øveste sjiktet.

Tar i mot alle tips med et stort takk.
 
Det er bare ett riktig svar på det - Dream Downtown. Eller Gansevoort Park hvis det er fullt på Dream.

Ellers er Sofitel bra hvis du vil bo ved Times Square - men det vil du vel ikke...
 
Hvis det er første gang i NYC, så er vel det viktigste "location, location, location"? :)

Bodde på The Time ved Times Square for et par år siden, og syntes det var midt i blinken. Små rom, men der skal man jo ikke være mye uansett, og midt i smørøyet. Gangavstand til det meste på Manhattan.

Kan for øvrig anbefale å få med seg noe i Madison Square Garden, hvis det er sesong for slikt, og hvis fruen er enten sports- eller historieinteressert. Uavhentede billetter blir lagt ut noen timer før kampstart, enten det er hockey eller basket.
 
Aldri vært i New York, hvorfor vil jeg ikke bo ved Times Square? :rolleyes:

Fordi det er der alle andre turister oppholder seg (tettpakket med folk + nesten bare turistrestauranter mao).

Har ikke noen spesielle hoteller å anbefale, men liker meg best i West Village/Chelsea/Meatpacking. Dream Hotel Downtown som @Mogens anbefaler ligger veldig fint til. Har kun vært på cluben der, men hotellet ser veldig flott ut!
 
Redigert av en moderator:
Sheraton Lincoln Harbor Hotel - på New Jersey siden av Hudson anbefales!

Bestill en junior suite vendt mot Manhattan - og du får en vanvittig utsikt over Manhattan, tilsvarende den du har sett i interiør blader og reisemagasiner:D
Bilde tatt fra mitt rom i 10 etasje:
IMG_02341_zpsed3305f3.jpg
[/IMG]

Det er meget kort vei til Newark Airport (Continental m.fl.), men JFK + LaGuardia er det da ikke lurt å fly til.

For å komme til Manhattan går det kontinuerlig ferger, direkte fra resepsjonen på hotellet. På Manhattan siden står busser klare som kjører deg gratis til ulike steder på Manhattan.

Siste ferge tilbake, er rundt kl:24.00, så dette er ikke stedet å bo hvis natten skal erobres. Det koster ca. USD100 med drosje tilbake.

God tur!
 
Reiser dere uten barn ta en kikk på hotellene i Morgans Hotel Group. https://www.morganshotelgroup.com/
Jeg har bodd på Hudson ved et par anledninger. Typisk New York med små rom, men kult "design" hotell. Tror ikke det vil gå under kategorien "barnevennlig" :mrgreen:
 
Jeg for min del vil helst bo sentralt i Midtown-området. Kort vei til nesten alt. Men nå er det jo sjelden mer enn 10-15 minutter med bane til hva som helst på selve Manhattan. Har nå booket nede på 29th street. Kan ikke tenke meg å bo i Brooklyn eller på andre siden av elvene.

Skal du holde deg unna turiststedene må du ut av byen. Alt av interesse er for lengst publisert og turistene er over alt. Times Square-området kan være greit, men ikke på selve Broadway eller en av avenyene. Der er det MYE trafikk. Drar du litt vestover til 9. ave eller Hells Kitchen er det ganske rolig om du bor på en Street og ikke på en Aveny.

Dream Downtown som Mogens nevner ligger fint til og har en score på over 8 (av 10). Det ser veldig bra ut og prisen virker langt fra urimelig. Der kunne jeg gjerne bodd.
 
Jeg vil bruke samme argument som andre til nettopp ikke å bo ved Times Square/Midtown. High Line på en solskinnsdag eller subway/taxi så er det 15 min til butikker og varehus i Midtown og Upper East uansett.

Tettheten av bra restauranter og barer/klubber er derimot uendelig mye tettere i Meatpacking/West Village, og det derfor du skal bo der. I tillegg til at hotellene er mye "kulere";)

Min erfaring er at de 15 min. er mye "lengre" på kvelden enn på dagen, og uansett om det er lunsj eller middag er det bøttevis av bra steder i Meatpacking. Dessuten er du nærmere Little Italy og Chinatown.

Hvis det i tillegg står litt shopping på menyen er det masse bra designere og botiques i West Village, sånn når dere er ferdige med de store varehusene og 5th AVE..

Hvis det derimot er Red Lobster og Olive Garden som står på menyen kan du like gjerne bo ved Times Square:cool:
 
Jeg ville hørt på Mogens, men vil også fremheve Soho som ett fantastisk område med både fantastiske restuaranter, brasserier, shopping og mye mer. Trump Soho er ett fantastisk hotell der, men i øvre prisklasse.
Sjekk ut Dream og Gansevoort som nevnt, men også The Standard som har en av de hippeste klubbene i NY på toppen! Det er mange fete "rooftops" i NY som bør sjekkes ut :)

Times Square er du stort sett ferdig med etter ett besøk, been there, done that liksom. Jeg ville mye heller bodd i ett roligere område med mindre turister som feks Soho og Meatpacking.
 
I sommer bodde vi på One UN Millenium (Luxury Hotels New York City | ONE UN New York | Luxury Midtown Manhattan Hotels) . Sentralt på Manhattan, nærmere, Subway, WiFi på hotellet, gå avstand til Broadway, 5-Avenue etc.

Det va veldig hyggelig betjening og god frokost. Vi hadde rom i 35 etasje, (ikke gå trappen ned. Døren er låst. Alarmert nødutgang), og hadde utsikt mot Empire State Building, Chrysler B, Freedom Tower etc.

Flott hotell. Anbefales!

:cool:
 
Vi bodde på The Nolitan sommern 2012. Små, men komfortable rom, forholdsvis billig og mye bra restauranter i nærheten. Kan blandt annet anbefale Beauty and Essex og La Esquina. Sistnevnte klarte vi ikke å få tak i bord, selv en mnd i forveien, men tacoene de serverer fra "gatekjøkkenet" er legendariske.
 
Da jeg var i NYC i fjor vinter bodde vi på et hotell som heter The Belvedere. Ligger i en forholdsvis rolig gate, med veldig kort gangavstand til Times Square. Ok rom, wifi, bra frokostbuffet (20$ per dsg, så litt dyr) og en fantastisk restaurant i hotellet.

Ellers har jeg nettop kommet hjem fra reise hvor jeg benyttet Hotwire til å bestille hotell (som nevnt ovenfor her) og fikk en god opplevelse av det. Dette var riktignok ikke i NYC, men London.
 
Enig med Mogens, bestill på Dreams. Rimeligere per natt enn lusne hoteller lengre opp i byen, og innmari kult hotell! Beliggenheten er også bra ift uteliv. Manhatten er så stort at du må ta tunnellbane/drosje hele tiden uansett.

Noen tips fra en annen NY-tråd:

Kan anbefale denne: Tourneau TimeMachine 12 East 57th Street New York. Her har de innmari mye klokker! I dette området ligger de fleste boutiquene: Brequet, Omega, Rolex, Panerai, IWC (anbefales), etc.

Tourneau er forøvrig eier og drifter av Rolex boutiquene i USA. Dvs: Rolex har ingen egeneide butikker i USA.

Prismessig er New York tullete på nye ur. Butikkprisene er omtrent som hos norske ADer, men det tilkommer NY butikkskatt på 8,875% PLUSS 25% mva ved innførsel til Norge. De gir heller ikke fradrag for MVA.


Forøvrig kan jeg anbefale:
- Nobu Sushi (ikke like bra som Alex (selvsagt), men kulere sted med "penere" gjester"): Introduction » Nobu Restaurants
- Sing Sing karakoke (rock og hipt, jeans og tattis, "samtlige" hollywoodstjerne har vært her...): Sing Sing Karaoke Avenue A
- Bar (ikke mulig å dumpe innom, må vite om adressen, kule omgivelser inspirert av forbudstiden, derfor hemmelig inngang også kommer alle drinker i te/kaffekopper): https://plus.google.com/117612240498452823541/about?hl=no#117612240498452823541/about?hl=no
- Italiensk (knøttlite, spis og drikk så mye du vil i 2,5 time for 65USD): Briciola from the sidewalk out front, early evening | Yelp
- Dream hotel: alt! restauranten, roof-top bar, hotellet i seg selv... http://www.dreamhotels.com/hotels/n...1-0-0-1-0-0-1-0-0-1-0-0&checkin_date=&rooms=1
- Bedre enn alle disse: Østersbaren i kjellern på Grand Central:) !!! En klassiker hvor du kan nyte østers, vin og sjømat i timesvis.
 
Ønsker dere god tur, og kjenner at det klør litt i reisefoten nå...

Vi bodde sist på The Milford, tror det skal være helt nyrestaurert der nå. Google maps

+1 på Milford.

Veldig sentralt. Gangavstand til 5th avenue, Macys, Port Authority der flybussene kommer inn, osv. osv. Forholdsvis rimelig (halv pris av f.eks. Dreams).

Ulempen er at man er midt i turisttråkket. Men er man turist selv, er det kanskje bare en fordel. :)