Hotell i New York?

Fantastisk! Jeg syns jeg ser ansiktet til samboeren min etter at vi har møtt på hverandre:

Hun: "Hvem var det?"
Meg: "Bare en fra Tidssonen."
Hun "Sukk" og et oppgitt ansikt

:mrgreen:
 
@andersmp @Mogens

4. juni er en onsdag og jeg vil absolutt anbefale at dere setter av et par timer fra ca kl 18. Da har nemlig #redbarcrew gtg, og for en som er litt over snittet interessert i klokker er dette et Mekka.

Jada, jeg vet at kjerringene blir sure og alt det der, men det går over etter et par dager. Som regel.
 
Redigert av en moderator:
Ser du har valgt hotell, men kan driste meg til å anbefale The New Yorker Hotel. Ikke et fancy moderne hotell, men et hotell med rene ryddige rom i litt art deco-stil. Ligger like ved Madison Square Garden, veldig kort avstand til Penn Station, Macy's, Empire State Building og fin gangavstand til Times Square. Jeg har bodd der to ganger, og skal bo der igjen når jeg skal dit neste gang. De har veldig gode senger, og det er jo et stort pluss siden man fort blir sliten i beina/ryggen av all gåingen i NYC :)
 
Håper å få til en tur til NY i mai, Norwegian har ok priser.
Dessverre er USD dårlig så sparer gjerne så mye som mulig på hotell samtidig som jeg ikke vil bo i en skoeske.

Hotwire ser bra ut, men lurer på hvor lang tid i forveien jeg skal bestille for å gjøre best mulig deal.
 
Se det ja, kult for de som et våkne!

Blir nok hotwire ja, men usikker på hvor lenge jeg skal vente med å bestille, tips? Reiser i midten av mai.

Enkelt test @Mathfjeld

Lat som du skal booke rom neste uke, on to uker, tre uker osv. Da ser du fort når det lønner seg å booke via Hotwire. Men det kan delvfølgelig være variasjoner pga høy og lavsesong og andre variabler.
Husk å slett cookies.
 
Redigert av en moderator:
Enkelt test @Mathfjeld

Lat som du skal booke rom neste uke, on to uker, tre uker osv. Da ser du fort når det lønner seg å booke via Hotwire. Men det kan delvfølgelig være variasjoner pga høy og lavsesong og andre variabler.
Husk å slett cookies.

Takk for svar @Edzilla! Akkurat bestilt flybiletter med Norwegian 28. mai til 2. juni. Nå begynner hotelljakten for fullt!
 
Redigert av en moderator:
Takk for svar @Edzilla! Akkurat bestilt flybiletter med Norwegian 28. mai til 2. juni. Nå begynner hotelljakten for fullt!

Var så lite @Mathfjeld

Har booket rom i London via Hotwire fem, seks ganger de siste to årene. Har til nå aldri blitt skuffet.
Beste Hotellet så langt er The Westbury Mayfair Hotell med en formidabel restaurant som har én stjerne i Michelin guiden. Forventes å få sin andre neste år. "Three AA Rosette Award, top 15 ranking in the UK’s 100 Best Restaurants"
På en god andre plass er Sofitel London St James. Frokosten her er verdt ett besøk alene.

Booke for litt siden rom på Metropolitan by COMO ved foten av Hyde Park. Er spent på dette Hotellet, å ikke minst på den Japanese-Peruvian restauranten Nobu.
 
Redigert av en moderator:
@Mathfjeld

Beklager at jeg ikke har svart deg, men jeg har vært off-line i minst en måned.

Jeg for min del bruker Hotels.com, men tror du ender ut med omtrent de samme resultatene uansett. Selv har jeg reist på kort varsel, og det har aldri vært noe problem med hotell. Jeg har erfart at det blir rimeligere jo lengre du venter med bestillingen.

Det er som regel litt rimeligere om du bor SOHO fremfor NOHO, og med Subwaysystemet der borte spiller beliggenhet null rolle. Om du må gå i ti minutter eller sitte på banen i ti minutter blir i grunnen ett fett. I alle fall for meg. Å bruke mer enn nødvendig på hotell er etter mitt skjønn bare måfå. Eget bad og rent rom holder lenger for meg, men så er jo jeg en enkel sjel fra fjellheimen og dalstrøka innafor.
 
Redigert av en moderator: