"How to's"....

Medlem
30. mai 2009
Sted
Stavanger
Etter litt søking på nettet så er jeg ikke helt tilfreds med resultatene jeg har funnet når det gjelder tutorials for å fjerne/montere bezelring, dial, hands, skifte glass etc....

Kanskje noen der ute som sitter på noen gode linker til video eller tekst tutorials med "how to ...." ????

Føler ikke for å begynne å fikle for mye med en klokke før jeg har en "oppskrift" på hvordan jeg skal gå frem...hehe

Istedet for å poste linker til andre sider, føl fri for å skrive ned tips og triks selv hvis du/dere gidder.

Planen er å anskaffe meg en brukt Seiko SKX modell med 7s26B verk, og så begynne forsiktig med å bytte ut dial, hands, glass, bezel osv...

Mange fine bilder her, glad for at jeg har mye å gjøre på jobben om dagen... Om ikke hadde jeg hatt en Seiko i deler.

Mange fine bilder her, glad for at jeg har mye å gjøre på jobben om dagen... Om ikke hadde jeg hatt en Seiko i deler.

Jeg har seikoen, fremdeles intakt, men ikke lenge. Kikker på utstyr for å kunne foreta bytte av dial og hands, muligens også skifte glass (bare for å ha gjort det).

Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg bør kjøpe. Det er så utrolig mye stæsj, og det å finne det riktige utstyret er vanskelig. Jeg styrer unna det billigste, og det dyreste utstyret (bergeon?) blir fort alt for dyrt.

Er det noen her på bruket som kan hoste opp en liste med navn/link til hva en trenger for basic modding?