Hublot Antikythera

Konseptet er kult, men det er ikke langt unna den styggeste kassa jeg noen gang har sett.

Kanskje dette i bunn og grunn er det jeg ikke liker med Hublot, kule komplikasjoner og tekniske løsninger, men embalasjen fungerer sjeldent for meg.

At dette er en Hublot har ingen ting å si for meg, men jeg må si meg enig med Mathfjeld. Den kassa likte jeg absolutt ikke. Innmaten derimot, den var kul :)

Slike klokker synes jeg havner litt i hva jeg kaller Cabestan "båsen". De er ikke spesielt pene, men innmaten er utrolig fascinerende.

Cabestan-Nostromo-watch-11.jpg

Lånt fra nettet!

Syns alle de nye høyteknologiske konseptklokkene er artig som oppfinnelser men ubrukelige som klokker.. Bare min mening. Liker klokker i normalt design..

Utrolig stilig urverk, men kun en imponerende kuriositet for min del - kunne ikke eid den. Men takk for at du deler :)

Einstein sa noe slikt som :
-hvis verden var drevet frem av ingeniører så hadde vi hatt veldig, veldig gode oljelamper:D

Viktig at det kontinuerlig kommer nye og herlige ideer - hvis ikke stopper utviklingen opp.

......synes faktisk ikke at kassa var så feil heller, jeg......:cool:

Viktig at det kontinuerlig kommer nye og herlige ideer - hvis ikke stopper utviklingen opp.

Dette er så sant! Tenk hvor mange som har spyttet på samtidskunst gjennom alle tider, hvor mange kunstnere som har blitt latterliggjort av sine samtidige kritikere.

Vincent Van Gogh er jo kroneksempelet, som klarte å selge ett bilde i sin levetid. Til sin egen bror...

Nei, folk får kritisere og surmule så mye de vil. Jeg er ihvertfall tilhenger av folk som tør å tenke utenfor boksen, da det er disse som ofte driver verden videre.

Man driver kanskje ikke verden videre av å gjenskape en 2000 år gammel konstruksjon, men dette er noe av det mest interessante som har kommet fra Hublot. Skulle mer enn gjerne gått med den der! :)

Einstein sa noe slikt som :
-hvis verden var drevet frem av ingeniører så hadde vi hatt veldig, veldig gode oljelamper:D

......synes faktisk ikke at kassa var så feil heller, jeg......:cool:

Verden er jo drevet frem av ingeniører. Om den hadde vært drevet frem av fysikere hadde vi hatt helleristninger med kvantemekanik :roll:

Verden er jo drevet frem av ingeniører. Om den hadde vært drevet frem av fysikere hadde vi hatt helleristninger med kvantemekanik :roll:

Er selv sivilingeniør - vi tar jo strengt tatt bare det fysikere og matematikere har funnet ut (ofte for lenge siden) og bruker det i den virkelige verden. Uten store teoretikere så hadde vi hatt en utrolig kjedelig jobb....

Er selv sivilingeniør - vi tar jo strengt tatt bare det fysikere og matematikere har funnet ut (ofte for lenge siden) og bruker det i den virkelige verden. Uten store teoretikere så hadde vi hatt en utrolig kjedelig jobb....

Ja, det er vel fort et symbiotisk forhold mellom forskning og innovasjon.