+1
Hublot er ikke noe jeg ville hatt i min samling.
+1
(Og i parentes bemerket; - det er nesten en horologisk fornærmelse å ha Hublot og Audemars Piguet i samme setning....Langt mer forsøke å sammenlikne dem. Og neida, jeg er ikke "biased".....)
+1
Hublot er ikke noe jeg ville hatt i min samling.
+1
(Og i parentes bemerket; - det er nesten en horologisk fornærmelse å ha Hublot og Audemars Piguet i samme setning....Langt mer forsøke å sammenlikne dem. Og neida, jeg er ikke "biased".....)
Hehe....vi snakker selvfølgelig om å sammenlikne epler og pærer her, Moore, ser den, men en del av modellene har, som du vet, noen ytre fellestrekk. Kun det :twisted:
Til OP: "Asylet" liker ikke Hublot, obviously. De liker stort sett bare Rolex, Omega, og Seiko Orange Monster(!) Men de aller fleste andre liker Hublot ganske godt, faktisk. Spørs bare hvem du er keen på å imponere..
En Hublot er en slager på byen, det kan jeg love deg! Og damene (og 99% av alle menn) driter i om det er Valjoux, ETA eller 100% inhouse. De bare digger gull, bling og det statussymbolet en Hublot faktisk er
Det viktigste er å kjøpe det man selv har lyst på, men ta gjerne med i vurderingen at andrehåndsverdien kan være noe lavere enn med Rolex og Patek.
Til OP: "Asylet" liker ikke Hublot, obviously. De liker stort sett bare Rolex, Omega, og Seiko Orange Monster(!) Men de aller fleste andre liker Hublot ganske godt, faktisk. Spørs bare hvem du er keen på å imponere..
En Hublot er en slager på byen, det kan jeg love deg! Og damene (og 99% av alle menn) driter i om det er Valjoux, ETA eller 100% inhouse. De bare digger gull, bling og det statussymbolet en Hublot faktisk er
Det viktigste er å kjøpe det man selv har lyst på, men ta gjerne med i vurderingen at andrehåndsverdien kan være noe lavere enn med Rolex og Patek.
Nå tror ikke jeg OP er ute etter et moteur, men dersom man ser klokker i slikt perspektiv, ville et moteforum el l gjerne være riktig sted å diskutere Hublot, og sikkert bli satt stor pris på - hva vet jeg. Blant rent klokke- og urverkinteresserte scorer Hublot langt lavere, som forventet.
Dersom man kun er ute etter å vise bling på byen foreslår jeg en "gull" Invicta eller Nixon.
Hvis OP er ute etter en Hublot, så er han jo ute etter et moteur. Ur er mote, lik det eller ikke. Blant klokkeinteresserte scorer Hublot ganske høyt; mange som er interesserte i klokker (da fortrinnsvis av mote- og trend-hensyn) er opptatt av Hublot. Blant de urverks-interesserte ("asylet", som OP henvender seg til) står Hublot naturligvis lavere i kurs, da de for det meste ikke lager spesielt interessante klokker i dette perspektivet.
Dersom man kun er ute etter å vise bling på byen, foreslår jeg f.eks. en gull Rolex, gjerne med diamanter. Alle vet den er dyr, og den blinger som bare en ekte gullklokke kan
...
Dersom man kun er ute etter å vise bling på byen, foreslår jeg f.eks. en gull Rolex, gjerne med diamanter. Alle vet den er dyr, og den blinger som bare en ekte gullklokke kan
De har fine fake gullfarga Hublot i Kina til 50 spenn. Ser veldig bra ut på byn!
Absolutt!
Men, til forskjell fra Hublot, er Rolex bling med historie, tradisjon, kvalitet og renomme. Et merke som er ettertraktet av både unge og gamle, fattige og rike. Ikke bare en nyrik pappagutt, som har en desperat lengsel etter et ligg med en blondine som er imponert over hvor stor Hubloten hans er
OP er ikke på jakt etter bling ur, men noen ganger må det være lov å bli fasinert av utseende og ikke innhold. Flere av oss som har besøkt BAR Bygdøy alle har sikkert opplevd samme følelse
Når det er sagt så har nok jeg også møtt ganske begredelige folk med Sub'er på armen.
Helt umulig! Bare nærværet av en klassisk Sub gjør jo enhver til et bedre menneske