Hublot

EDIT: Det må jo dog sies at enkelte AP, i mine øyne, er så utseendemessig utfordret at de like gjerne kunne vært Hublot.

E643D2CB-0245-42D7-B5F0-CF2083429674-1930-000001EB822E470A_zpsf6e1861b.jpg

AP er på mange måter absolutt i samme marked som Hublot med en rekke av sine "noe større" modeller slik som den du nevner der ;)

Ikke meningen å bidra til at en Hublot-tråd blir en AP-tråd.....,
men jeg kan ikke fri meg fra å uttrykke min sterke indignasjon over APs eksperimentering med enkelte/ulike varianter i ROO-serien.
Dette minner meg om eksperimentet fra Zenith og deres Defy-serie under Nataf.

Og tilbake til AP; - i like stor grad disse sære Limited Editions a-la Messi-og-jeg-vet-ikke-hva-celebriteter.

Anyways; - det selger.......:rolleyes:

Akkurat, i motsettning til Zenith sin kriseperiode selger jo disse monster AP' som bare det. Skjønn det den som vil.

Det skal sies at mange av disse ROO er knalltøffe på lanken :cool:
Og "nye" materialer er jo også tøft. Her scorer også Hublot.

Det er bra at ikke alle kun liker klokker som har en 50 år lang historie ;) :D

De fleste urmerker har laget modeller jeg ikke liker. Til og med Rolex (YM II).
Men med Hublot er det litt motsatt; det er egentlig bare den første versjonen av BB som var kul.
Det meste etterpå er ikke min kopp med te.
Også er de så til de grader overpriset.:eek:

Men jeg kan forstå at noen liker det. Det blir litt som Panerai.
Samme filmstjerne greia, bare at Panerai juger på seg litt historie, som så mange andre.
Likevel lar jeg meg "lure" av Panerai. De har skikkelig karisma.
Det savner jeg hos Hublot.

Er det i hele tatt noen manufakturer som ikke "melker" navnet sitt og spyr ut så mange modeller som markedet kan svelge (ift potensialet?). Rolex er jo nr 1 på den listen... :)

Tror de fleste merker juger på seg litt kulere historie enn tilfelle. Perrelet er jo ille her, men... Jeg vektlegger historie som kansje 10%. Det viktigste er hva jeg får, og hva jeg har på armen. Historie blir til mens man lever.
Hva er minst sjarmerende? Et merke som blåser støv av gammel historie, men samtidig holder til i en liten enebolig og gjør selve håndverket grundig. Eller et merke med historien og økonomien i boks som har automatisert det aller meste av produksjonsprosessen?

Til syvende og sist er nok det endelige produktet viktigst, men for meg er historien til det konkrete uret jeg har på meg, viktigere enn historien til en klokke som den jeg har på meg bygger på.

Kort sagt, hadde jeg hatt ubegrensede midler ville jeg brukt pengene på folk og håndverk, og ikke roboter og logo.