IT-ansvarlig skrev forståelig mail
http://vredens-gnag.no/it-ansvarlig-skrev-forstaelig-mail-kastes-fagforbundet/
En IT-ansvarlig i en større norsk bedrift har fått beskjed om at han er uønsket i IT-forbundet etter at han sendte ut en fullt forståelig mail etter et driftsbrudd i går.
«Hei, alle sammen! Dere har sikkert merket at vi sliter litt med hastigheten på internett akkurat nå. Vi jobber med saken, og vil trolig være oppe igjen i løpet av en snau time. Vi vet ikke helt hva feilen er, men det kan være en dårlig kontakt. Vi krysser fingrene!», skrev den IT-ansvarlige.
Fem minutter senere fikk han en opphetet telefon fra fagforeningen.
– De truet med ekskludering, sier den anonyme IT-ansvarlige.
– Jeg skulle få en siste sjanse, men da måtte jeg umiddelbart sende ut en ny mail de hadde forfattet i mitt navn:
«Navnetjener down. Vil endre cluster failover for DNS via pompel (vmwarecluster). Henter inn redudendant vpn sideways. Bigip foreløpig up.»
– Jeg nektet. Dette er jo bare vås. Da sendte de meg en liste på syv punkter som medlemmene måtte sverge å følge. De mente jeg hadde brutt samtlige:
1. Always bruk halvparten English når du communicate med work.
2. Never start en mail med «Hei!». Vi ønsker å keep distance til de rest av work som not can HTML-koding.
3. Never gi et reasonable tidspunkt for when systemet kan være up again. Det destroys the overtid.
4. Keep ditt hår fat og long. Drikk coke.
5. Never gå på julebord and so on. Use tiden til å plante bugs i systemet.
6. Never si at a problem er en quick fix. Vi må alltid give inntrykket av at det vi do er ren magic.
7. Begin alle setninger with «Har du tried restart?».
http://vredens-gnag.no/it-ansvarlig-skrev-forstaelig-mail-kastes-fagforbundet/
En IT-ansvarlig i en større norsk bedrift har fått beskjed om at han er uønsket i IT-forbundet etter at han sendte ut en fullt forståelig mail etter et driftsbrudd i går.
«Hei, alle sammen! Dere har sikkert merket at vi sliter litt med hastigheten på internett akkurat nå. Vi jobber med saken, og vil trolig være oppe igjen i løpet av en snau time. Vi vet ikke helt hva feilen er, men det kan være en dårlig kontakt. Vi krysser fingrene!», skrev den IT-ansvarlige.
Fem minutter senere fikk han en opphetet telefon fra fagforeningen.
– De truet med ekskludering, sier den anonyme IT-ansvarlige.
– Jeg skulle få en siste sjanse, men da måtte jeg umiddelbart sende ut en ny mail de hadde forfattet i mitt navn:
«Navnetjener down. Vil endre cluster failover for DNS via pompel (vmwarecluster). Henter inn redudendant vpn sideways. Bigip foreløpig up.»
– Jeg nektet. Dette er jo bare vås. Da sendte de meg en liste på syv punkter som medlemmene måtte sverge å følge. De mente jeg hadde brutt samtlige:
1. Always bruk halvparten English når du communicate med work.
2. Never start en mail med «Hei!». Vi ønsker å keep distance til de rest av work som not can HTML-koding.
3. Never gi et reasonable tidspunkt for when systemet kan være up again. Det destroys the overtid.
4. Keep ditt hår fat og long. Drikk coke.
5. Never gå på julebord and so on. Use tiden til å plante bugs i systemet.
6. Never si at a problem er en quick fix. Vi må alltid give inntrykket av at det vi do er ren magic.
7. Begin alle setninger with «Har du tried restart?».