…men tittelen fart/fjert kan jeg ikke huske - mener bestemt det var speed slik som originalen. stemmer heller ikke med røsh tid - virker som det er funnet på i etterkant… aldri sett ordet røsh, og det riktige ville uansett vært rushtid.
…men tittelen fart/fjert kan jeg ikke huske - mener bestemt det var speed slik som originalen. stemmer heller ikke med røsh tid - virker som det er funnet på i etterkant… aldri sett ordet røsh, og det riktige ville uansett vært rushtid.
Stemmer det. Du har helt rett. (Angående 'rush' så tipper jeg at "Noregs Språkråd" vil anbefale å skrive det 'røsj'. Det stemmer mer i tråd med deres 'skrivemåte' av "sørvis" og "fænsi" (eller var det "fænsy"?))…men tittelen fart/fjert kan jeg ikke huske - mener bestemt det var speed slik som originalen. stemmer heller ikke med røsh tid - virker som det er funnet på i etterkant… aldri sett ordet røsh, og det riktige ville uansett vært rushtid.
Var klar over at dette var fake news, men er ikke så kildekritisk når det gjelder en harmløs og relativt god spøkStemmer det. Du har helt rett. (Angående 'rush' så tipper jeg at "Noregs Språkråd" vil anbefale å skrive det 'røsj'. Det stemmer mer i tråd med deres 'skrivemåte' av "sørvis" og "fænsi" (eller var det "fænsy"?))
Vi snakker nok her om en god forfalskning.
Men uansett; "Hvorfor ødelege en god historie med tørre fakta"?
Jeg lo godt!
8
det så smaskens ut!