Hva anbefaler dere av titanklokker?

Medlem
4. aug. 2012
Hei,

har fulgt med tråden en stund og ser jo at de fleste av dere har bred kunnskap rundt kvalitetsklokker.
Da har jeg en utfordring til dere :p
- Jeg kunne tenkt meg en skikkelig klokke i titanium.
Har et budsjett på alt fra 20K - 150K, men syns utvalget raskt blir dårligere når en MÅ ha titanium. (grunnet nikkealergi)

Noen anbefalinger?

Jeg liker den Planet Ocean Liquid-Metal fra Omega kaliber 8500 inhouse.
Den ny Solar Impulse Speedmaster(GMT) fra Omega også for disse som bruker GMT.
Så den Porsche Design GMT P6750 på en butikk selger forrige uke: Stor klokka! Kult design...

Titanium er jo favorittmaterialet mitt, så jeg kan komme med litt innspill.
Mange av produsentene har sluttet å produsere rimelige titanklokker, men med budsjettet ditt er det likevel mye å velge i, forutsatt at du vil ha sportsur. Dressur er det veldig lite å finne av.

Kan forøvrig legge til at jeg begynte å eksperimentere med titanklokker da jeg fikk utslett av å bruke stålur helt plutselig. Trodde det var allergi, men det var nok bare en reaksjon på å bruke klokkene 24/7. Nå tar jeg av uret om natten og problemet er borte :D

Her er et lite utvalg som jeg liker

Audermars Piguet Royal Oak Offshore:
audemars-piguet-royal-oak-offshore-26170TI.OO.1000TI.01_LRG.jpg

Panerai PAM176:
00018829.jpg

Breitling Aerospace:
breitling-E7936210_B962_130E_MED.jpg

IWC Top Gun (riktignok keramisk, men også titandeler på denne):
iwc-pilots-IW379901_LRG.jpg

Jaeger-Lecoultre Navy Seals Alarm:
Q183T170_MED.jpg

Nye Tudor Pelagos naturligvis:
45d38156_rolex_image.2709938.jpeg

Her er mine ur, som desverre begge har gått ut av sortimentet:
32a42477.jpg

3fd07733.jpg

Titanium er jo favorittmaterialet mitt, så jeg kan komme med litt innspill.
Mange av produsentene har sluttet å produsere rimelige titanklokker, men med budsjettet ditt er det likevel mye å velge i, forutsatt at du vil ha sportsur. Dressur er det veldig lite å finne av.

Kan forøvrig legge til at jeg begynte å eksperimentere med titanklokker da jeg fikk utslett av å bruke stålur helt plutselig. Trodde det var allergi, men det var nok bare en reaksjon på å bruke klokkene 24/7. Nå tar jeg av uret om natten og problemet er borte :D

Her er et lite utvalg som jeg liker

Audermars Piguet Royal Oak Offshore:
audemars-piguet-royal-oak-offshore-26170TI.OO.1000TI.01_LRG.jpg

Panerai PAM176:
00018829.jpg

Breitling Aerospace:
breitling-E7936210_B962_130E_MED.jpg

IWC Top Gun (riktignok keramisk, men også titandeler på denne):
iwc-pilots-IW379901_LRG.jpg

Jaeger-Lecoultre Navy Seals Alarm:
Q183T170_MED.jpg

Nye Tudor Pelagos naturligvis:
45d38156_rolex_image.2709938.jpeg

Her er mine ur, som desverre begge har gått ut av sortimentet:
32a42477.jpg

3fd07733.jpg

WOW! Tusen takk for raske og veldig gode svar med bilder! Den Tudor så veldig bra ut. Liker at de er litt store samt. at jeg er opptatt av at når jeg først går til innkjøp av en skikkelig klokke så er det "årets modell".
Ser det er mange eksempler på dykkerur osv - hva med litt mer formelle klokker?

Formelle klokker, eller dressur om du vil, har tradisjonellt sett valg gull/platina hvis de ikke vært i stål. Kan se poenget i at ikke ha titan i et dressur med slim kasse og si 38-40mm med skinnreim. Den hadde blitt altfor lett. Gullet får stikk motsatt effekt med sin høye densiter

Formelle klokker, eller dressur om du vil, har tradisjonellt sett valg gull/platina hvis de ikke vært i stål. Kan se poenget i at ikke ha titan i et dressur med slim kasse og si 38-40mm med skinnreim. Den hadde blitt altfor lett. Gullet får stikk motsatt effekt med sin høye densiter

Ok - men det blir kanskje veldig dyrt igjen?
Noen eksempler på dressur i enten titan eller gull/platina?

Platina er dyrt ja:
Search for a wristwatch

Titan kan poleres, men er mest kjent i sin matte form og er dermed ganske uvanlige på dressur. Du må nok kikke deg om etter gull eller platina og da åpner det seg mange, mange muligheter.

ok dette går ett vist sted,eg e jo ikke kriminell og s¨videre, heh ok da , har enn tissot med ripefritt glass og titan, e jo bare uten da, betalte vell 7000,- kr får den 10 år siden, husk det eg sier deg nu,den tikker og går den dag i dag.

trur du fårstår uten lego bok til hjelp,har en tissot med titan og safir,e som omtren
t hjelpedu meg så puler eg ikke deg. e vell kun nordmenn no.

ok dette går ett vist sted,eg e jo ikke kriminell og s¨videre, heh ok da , har enn tissot med ripefritt glass og titan, e jo bare uten da, betalte vell 7000,- kr får den 10 år siden, husk det eg sier deg nu,den tikker og går den dag i dag.

Er du full igjen nå warhole?

Igjen - imponert over kunnskapen deres! De 3 siste er klokker jeg kunne falt for og absolutt det jeg ser etter!

2 spørsmål til -en venn av meg kjøpte en Breitling til 80 000 for noen uker siden - tok med forsikring på det - er det noe dere gjør? har aldri vært spesielt uheldig med klokker så langt og koster 1 000,- i måneden.. (dekker da "alt")

Kjøper dere klokkene i Osloområdet eller er det mer fordelaktig å kjøpe i utlandet grunnet prissetting. (for eksempel på de 3 dressurklokkene)

Igjen - imponert over kunnskapen deres! De 3 siste er klokker jeg kunne falt for og absolutt det jeg ser etter!

2 spørsmål til -en venn av meg kjøpte en Breitling til 80 000 for noen uker siden - tok med forsikring på det - er det noe dere gjør? har aldri vært spesielt uheldig med klokker så langt og koster 1 000,- i måneden.. (dekker da "alt")

Kjøper dere klokkene i Osloområdet eller er det mer fordelaktig å kjøpe i utlandet grunnet prissetting. (for eksempel på de 3 dressurklokkene)

Forsikring til 12000 kr i året?!? Det er i så fall årets deal... for forsikringsselskapet.

Hvor klokkene blir kjøpt kommer ann på merket.

Er nok mange som har sett etter JLC i utlandet da Bjerke har hatt litt drøye priser, nå har derimot Urmaker Tidemann i Oslo begynt med JLC noe som jeg vil tro fører til at flere kjøper Jaeger i Norge.

A.Lange har ingen AD (autorisert forhandler) i Norge, er du interessert ville jeg sendt en PM til Moore her inne da jeg er helt sikker på at han har gjort en grundig vurdering av hvilken ALS forhandler som er best mtp. pris og kundeservice.

IWC selges av flere forhandlere i Norge, jeg har kun erfaringer med Alf Lie, og hadde ikke hatt noen problemer med å bestille klokken hos de, men personlig oppmøte er absolutt å anbefale da de har mye å gjøre om dagen og kan ha litt responstid.

Hadde jeg vært deg hadde jeg også tatt en titt på Blancpain, de har i mine øyne de aller flotteste månefasekomplikasjonene der ute. Der finner du klokker i alle prisklasser og materialer. BP finner du hos Franks Ur i Stockholm.

Hei!

Jeg har forsikret mine to, en Breitling og en Rolex, og betaler vel i overkant av 2000,- i året for dette. Denne forsikringen dekker alt. Syns 1000.- i måneden er temmelig dyrt. Du bør få et mye bedre tilbud enn det:) Lykke til med jakten på klokke:)

Forsikring til 12000 kr i året?!? Det er i så fall årets deal... for forsikringsselskapet.

Hvor klokkene blir kjøpt kommer ann på merket.

Er nok mange som har sett etter JLC i utlandet da Bjerke har hatt litt drøye priser, nå har derimot Urmaker Tidemann i Oslo begynt med JLC noe som jeg vil tro fører til at flere kjøper Jaeger i Norge.

A.Lange har ingen AD (autorisert forhandler) i Norge, er du interessert ville jeg sendt en PM til Moore her inne da jeg er helt sikker på at han har gjort en grundig vurdering av hvilken ALS forhandler som er best mtp. pris og kundeservice.

IWC selges av flere forhandlere i Norge, jeg har kun erfaringer med Alf Lie, og hadde ikke hatt noen problemer med å bestille klokken hos de, men personlig oppmøte er absolutt å anbefale da de har mye å gjøre om dagen og kan ha litt responstid.

Hadde jeg vært deg hadde jeg også tatt en titt på Blancpain, de har i mine øyne de aller flotteste månefasekomplikasjonene der ute. Der finner du klokker i alle prisklasser og materialer. BP finner du hos Franks Ur i Stockholm.

Nydelige klokker fra Blancpain! Må helt klart innom de en tur... Takk for gode tips til forhandlere - skjønner jeg bør ta meg en "rundtur" og se og ikke minst høre hva man ender opp med..

Hei!

Jeg har forsikret mine to, en Breitling og en Rolex, og betaler vel i overkant av 2000,- i året for dette. Denne forsikringen dekker alt. Syns 1000.- i måneden er temmelig dyrt. Du bør få et mye bedre tilbud enn det:) Lykke til med jakten på klokke:)

Takk for det - er de forsikret via butikken du kjøpte klokkene av eller er det via eget forsikringsselskap?