Hva består lista di av?

Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Hva er din ultimate klokkesamling?

Selv har jeg fundert på hva slags retning min fremtidig klokkesamling skal ha, og etter å ha forelsket meg totalt i Rolex sine sportsmodeller, bære min liste preg av det.

Er det slik at man kan bli fornøyd etter man har klart å ordne seg de klokkene man drømmer om? Eller er det sånn som det fremstår at det faktisk ikke er noe som heter "keepers" i klokkeverden?

Jeg TROR jeg hadde blitt fornøyd hvis jeg hadde klart å fullføre lista mi:

Rolex Explorer II Polar
Rolex 16610 Submariner
Rolex Seadweller
Rolex Explorer I

Da tror jeg at jeg skulle klart meg, men dette er vel vanlig å tru, som ny i gamet?

Jeg ser for meg at ihvertfall 5 klokker burde holde, lista mi består av 4 klokker, så da kunne jeg hatt en plass åpen som man kan bruke til å kjøpe klokker som frister, men som man selger igjen, hvis man kommer over noe nytt man vil ha.

Men dette er vel bare en fantasi, å tro at det er så lett. Hva er deres erfaring?

Min erfaring er at hver gang jeg skriver en slik liste har det forandret seg innen jeg rekker å trykke "Legg til svar"

Hehe, det jeg er redd for, er at jo mer kunnskap man får om emnet klokker, jo vanskeligere er det å finne 5 ur som skal dekke alle bruksområder. Det er nok ikke sikkert at lista mi er lik om 6 mnd;)

He he.
En koffert full av Comex sub's og Newman Daytona's.;)

Hvis jeg skal være realistisk:
GMTII Pepsi
Sub 16610LV
Sub 14060
Explorer II hvit skive 16570
Seadweller 16600
SS Daytona
TT Datejust II

Og til slutt en Sub C LV.

Da skulle det holde.;)

Hva er din ultimate klokkesamling?

Men dette er vel bare en fantasi, å tro at det er så lett. Hva er deres erfaring?

Hehe, min erfaring er at drømmene forandrer seg fra time til time... Når det gjelder Rolex kunne jeg godt tenkt meg følgende som samling i tillegg til de jeg har for øyeblikket (denne listen er selvsagt kun gyldig ut dagen og kan godt se helt annerledes ut imorgen tidlig):

Explorer 2 med svart skive
Explorer 2 med hvit skive
GMT Master 2 stål 116710LN
GMT Master 2 helgull med svart 116718LN
Submariner delgull med blå bezel og skive 116613LB
Submariner i hvitt gull med blå bezel og skive 116619LB

Hmmm, dette var faktisk mer vanskelig enn jeg trodde det skulle være! Er enda mange jeg kunne tenkt meg, men som jeg er usikker på om må på listen eller ikke :p Haha, umulig!

Morsom tråd.
Siden du i denne omgang spør etter Rolex, så får jeg holde meg til Rolex. Men for ordens skyld; - min ultimate samling vil inneholde mer enn det Rolex har å by på....;)

Anyways; - kun to kjedelige bidrag fra min side - i tillegg til de to jeg har:

- Submariner/Sea-Dweller Double Red
- Datejust II (Blå dial)

Fra Rolex?

Skulle klart meg med:

DateJust m/ Linen Dial
GMT-Master 16760 Fat Lady fra 1988

Eventuelt også:
vintage helgull nipple dial Submariner

Realistisk sett:

Seadweller av nyere dato
SS Daytona med svart keramisk bezel
GMT IIc Pepsi (om den noen gang kommer)
Explorer II 42mm svart skive (Modifiserte hender)
5513 8.6mill - 9.2 mill (maxi dial)

Mulig en DJ med jubilee lenke og fluted bezel

Urealistisk:

Comex SD
Red Sub
Double red SD
Milsub
YG Daytona med cal.4030

I min verden eksisterer dessverre ikke "ultimate klokkesamling" og Rolex i samme setning;)

Noen sportsur i stål som beatere og en helgull eller to for full uttelling på harrybarometeret får være mer enn nok. Det finnes jo så mange spennende ur "der ute"...

I min verden eksisterer dessverre ikke "ultimate klokkesamling" og Rolex i samme setning;)

Noen sportsur i stål som beatere og en helgull eller to for full uttelling på harrybarometeret får være mer enn nok. Det finnes jo så mange spennende ur "der ute"...

+1

Tror aldri jeg kommer til å bli fornøyd. Et alltid noen flere som frister:)

Det viktige blir å velge ut de man liker best og begynne øverst på listen og kjøpe etterhvert som lommeboka tillater det:)

Skjønner godt hva du mener Mogens, jeg velger å tro at jeg samler på Rolex fordi jeg ikke har råd til Patek, JLC, VC osv. For min del er Rolex det beste om man har et budsjett på underkant av 50' per klokke, men hadde jeg hatt mer til rådighet enn dette ville jeg nok gått for et litt høyere kaliber. Time will show, er jo ikke til å skyve under en stol at mye av motivasjonen i etterutdanningen min ligger i penga.

For min del består den ultimate samlingen nesten utelukkende av Rolex ur. I større og større grad faktisk. Og gamle vintage Rolexer til og med :) Jeg kan bli forbigående fascinert av haute horologi, men gammelt spikerstål ligger nærmest hjertet :D

Det er mange klokker man kunne ha tenkt seg i samlingen, men siden dette er i Rolexforumet, så skal jeg holde meg der :)

I samlingen min nå:

116710 GMT-Master
116619 Submariner

Hvilke kunne jeg så tenkt meg i tillegg?

218206 DD II platinum
116515LN Daytona Everose

Og alle de andre, selvfølgelig :p Men, disse står først på listen :)

16800 med matt skive
Gmt2 i stål med svart bezel
Ny explorer 2 med hvit skive
Ny explorer 1 (39mm)

Kunne godt tatt en redsub fra -75 (fødeåret mitt) også, da.

Oj oj. Glemte nesten en GMT 16753 rootbeer.:)
Denne står også på lista. Så får vi se om jeg tør etterhvert da?

Har
14060 No-date sub
16014 Datejust

Ønsker
16710 GMT Master II med coke og eller pepsi. Forhåpentligvis i løpet av et års tid.
Muligens en 16610LV eller kanskje den nye 11610LV en vakker dag.