Hva bruker dere bezelen til?

Når jeg flyr bruker jeg min Breitling Aerospace. På denne er det ikke enveis-krans, men to-veis. Det vil si at den kan snus begge veier. Jeg pleier å bruke kransen til å hjelpe meg å huske takeoff-tiden, da denne er viktig for å logge tid. Jeg setter den der minuttviseren stod under takeoff, slik at jeg kan skrive denne tiden ned på knebrettet etter at jeg er etablert på cruise - på denne måten føler jeg at jeg belaster meg selv litt mindre i det som faktisk er en kritisk fase av flyginga.
EECjX.jpg

Bruker bezelen på min gmt til å stille etter klokka i utlandet(andre tidssoner). Så stiller jeg ikke klokken som er hometime. Det har Forøvrig skjedd en gang.. Eller tar jeg tiden også tiden med dykkebezeler!

Nå ble jeg usikker.
Neste gang det skal drikkes skal jeg starte chronographen og se om dette skjer innenfor en time, en kveld, et døgn, en uke osv. Ettersom jeg kun har 12-timers chronograph må jeg vel ha gmt-funksjon også. Og kalender i tilfelle dette går over litt lengre tid. Går det over riktig lang tid må jeg ha en skikkelig kalender også. Dette blir litt vrient, men får jeg låne IWC'en til Moore og Milsuben til Frodo skal jeg nok klare det på et vis. Dere holdes fortløpende oppdatert.

Nå ble jeg usikker.
Neste gang det skal drikkes skal jeg starte chronographen og se om dette skjer innenfor en time, en kveld, et døgn, en uke osv. Ettersom jeg kun har 12-timers chronograph må jeg vel ha gmt-funksjon også. Og kalender i tilfelle dette går over litt lengre tid. Går det over riktig lang tid må jeg ha en skikkelig kalender også. Dette blir litt vrient, men får jeg låne IWC'en til Moore og Milsuben til Frodo skal jeg nok klare det på et vis. Dere holdes fortløpende oppdatert.

ha ha ha ha....

:) :) :)

Stiller den et knepp for hver øl som drikkes. Når det nærmer seg kvart på er jeg som regel full.

Hahaha, fantastisk bra. Skal prøves neste gang, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer helt til kvart på før jeg blir full med en 120 click bezel... :mrgreen:

Du minuteman: IWC'en til Moore er helt klart obligatorisk ved denne type undersøkelser, men hva var det du skulle bruke milsuben til, igjen? :)

Selv vil jeg nok få is i rubben allerede sånn fem-seks på hel. Treningsgrunnlaget i denne grenen er ikke hva det en gang var..

Du minuteman: IWC'en til Moore er helt klart obligatorisk ved denne type undersøkelser, men hva var det du skulle bruke milsuben til, igjen? :)

Selv vil jeg nok få is i rubben allerede sånn fem-seks på hel. Treningsgrunnlaget i denne grenen er ikke hva det en gang var..

Ja, hva var det jeg tenkte på der mon tro? Bezel med 120 klikk, kanskje? Kjekk å ha hvis man skal være ute en "vinternatt". Nei, sannelig om jeg vet hva jeg tenkte på, men det er jo alltid kjekt med en milsub.

Sånn ca fem på begynner jeg å prute på klokker hos Alf Lie. Hvis det er 120-klikks bezel.

brukes kun til sjekke hvor lang tid jeg bruker ned og opp fra jobb! ;)