Hva er årets anskaffelser?

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Tenkte det kunne være morsomt med en oppsummering av årets anskaffelser, er jo tross alt bare litt over 1 mnd. til 2012 :) Her tenker jeg det vi sitter igjen med, og ikke alle klokkeflipper som er gjort under året. Så, ja, hva har du i samlingen som er nytt av 2011? :)

For min del:

Panerai 111
Omega Speedy Pro
Ocean 7 - LM7
Eterna Matic 1000 5 Star
Ball Engineer Master II Diver

+1 som er på vei

Fant denne siden i mai. Da jeg søkte etter brukt Omega klokke. Var på utkikk etter en "dressklokke".
Ente opp med en DeVille power reserve. Siden da har det i tillegg blitt:
Omega Seamaster Pro co-axial
Omega Speedmaster Pro
Omega Seamaster Pro non AC
Omega Planet Ocean

Må nok si det ble dyrt å finne dette forumet :)

Var flere klokker som ble kjøpt i år, men de som fortsatt er hos meg er kun to stk:

Omega Ploprof 1200m
Sinn U1 SDR

Så har jeg en som snart kommer i postkassa :)

Jeg holder i øyeblikket på å ta på meg et par akevittbriller :)

Siden det bare er knapt et år siden jeg slapp galskapen løs, har det blitt en del kjøp i år:

Eterna Soleure Chrono Moonphase
Sinn U1
Martathon MSAR
Doxa 1000T Sharkhunter
Doxa 300T Searambler
Laco Flieger
Omega Speedmaster Pro 145.0022
Omega Speedmaster Pro 145.022 69ST
Omega Speedmaster Alaska Project
Omega Seamaster Electric Blue
Omega Seamaster PO 42mm
Omega Seamaster 120 (til kona)
Omega Seamaster Memomatic
Omega Seamaster Chronostop
Omega Seamaster Aqua terra
Omega Geneve Dynamic

Noe av dette er naturlig nok borte igjen eller på vei ut.

Til gjengjeld er det tre godbiter på vei inn (hirr hirr) Litt luremusfakta:

- Klokke nr to til kona. Klassiker i mindre utgave.
- En 100% original vintage godbit (nok en klassiker) som jeg dessverre må vente en måned på fordi selger ikke ville sende til utlandet og en kamerat kjøpte den F2F for meg og må komme tilbake først.
- Min første klokke som er et steg opp på stigen fra Omega :eek::razz:

Noe jeg innser når jeg ser på denne listen er at jeg må ha et ur med månefasekomplikasjon igjen. Vanskelig å forklare, vanskelig å leve uten.

Føler min liste er ganske så beskjeden i forhold til de andre her, men noen kjøp har det blitt siden jeg startet i august.

Tag Heuer SLR Calibre S
Seiko 5 Military
Seiko Orange Monster
Tissot Le Locle
Vintage Omega Seamaster
Aristo Aviator

Longines Legend Diver
Sinn U1

Har så sinnsykt lyst på ny klokke, spesielt Rolex GMT Pepsi og ett nytt dressur, men studentbudsjettet dreper meg...
Vurderer å satse litt på skrapelodd her i England. haha

Det har vært et hyggelig år.
Av ur som er kommet inn (overser glatt de som er solgt i løpet av året), er det et par tre etterlengtede ikon som endelig har kommet på plass;

- Rolex, RED Submariner

IMG_0661.jpg

- OMEGA Speedmaster Professional

3a78bb21.jpg

- A. Lange & Söhne, Grand Lange 1

DSC_0227.jpg

Melding fra AD:
Tirsdag til uken kompletteres året med xxxxxxxxxxxxxxxxxx, som da er klar for overlevering!:D

Blir ikke lange listen dette, men:

Deep Blue Daynight Ops
Helson Tortuga

Førstnevnte er på et lite omsorgsopphold i de forente stater. Sistnevnte røk rett tilbake ut igjen minuttet etter den hadde kommet inn døren. Ga bare ikke god-feelingen :) Flere blir det dessverre neppe i år.

-IWC Ingenieur
-Bell&Ross
-Baume&Mercier Riviera
-Tag Heuer Steve McQueen
-Omega SM Planet Ocean
-Breitling Chrono-matic
-Breitling Colt
-Breitling Super Avenger
-Rado
-Giuliano Mazzuoli Manometro

Som dere ser er det en CRAZY MIX som følger av jakten på min grail.....Er så jævlig misfornøyd med at jeg aldri blir fornøyd......Er det flere som har det slikt ? ingen av klokkene har vært i eie lenger en få mnd,og uten untak er alle solgt med tap, da en rask handel er prioritert fremfor litt avanse.
Har nå en klokke på vei inn som jeg gleder meg enormt til (som alle de andre jeg har hatt) og håper jeg nå finner fred med meg selv og lekkerbisken som kommer mandag.

Har tatt en indre reise med meg selv for og analysere min galskap,og svaret jeg fant var som følger.....jeg lider av syndromet "gjedda i sivet" ......dvs det og jakte på klokker her på TS og Finn.no ,det trigger mer en og eie en "grail",men hvorfor er det slikt ? og hvordan få slutt på galskapen !!! har faktisk seriøst vurdert og bli "rusfri" og kutte alle relasjoner med klokkeverden for og bevise ovenfor meg selv at jeg kan klare meg uten !!! Men føler at familien her inne gir meg faktisk masse....både av klokskap og ikke minst den faglige delen som jeg betrakter som den største kilde til viten om klokker i NORGE....vil ikke nevne noen i fare for og utelatte noen,men de det omhandler vet det;) en stor takk til dere.

Mathfjeld vil jeg likevel trekke frem for sin kultiverte og "varme" måte og dele sin evt uenighet her inne på.
Liker at konflikter løses på gentelmans vis og med litt ironi,samt en dæsj med vennlighet.

Tok selv et feil valg her inne for en tid tilbake der jeg ble såret og lei meg av en del av komentarene,samt en del PM som det luktet svidd av i innboksen.

Vi sees i unboxing tråden over helgen.

Og en God Helg ønskes dere alle.

Mvh
Timebandit;)

Tja.
Jeg har hatt en skikkelig opprydding i klokkeboksen i år. Har bestemt meg for å realisere hva jeg synes er pent og hva jeg ønsker å beholde.

Ut av boksen :
-Gucci Chrono (må innrømme at jeg fortsatt synes den er pen...dog ikke mekanisk ....og Gucci er jålete...)
-2 Seikoer (har ingenting imot Seiko - men, hvis det kommer en inn igjen så er det Grand Seiko. Er svært imponert over hva jeg har lest)
-Rolex Daytona (ble aldri komfortabel med den - er dog fortsatt i familien da etternavnet er inngravert på baksiden)

Inn i boksen :
-PO (blir - liker den....)
-Pie Pan 1963(40-års presang fra kona. Synes dette er en av de peneste klokkene noensinne laget. Selges ALDRI!)

....og så fikk jeg bekreftelse nå for bare få timer siden at det kommer en til.....dessverre ikke før 2012. Vil nødig kalle det for "grail" - men, absolutt en av de flotteste urene jeg noensinne har sett....og tro meg....her blir det uboxing når tiden kommer...:cool:

-IWC Ingenieur
-Bell&Ross
-Baume&Mercier Riviera
-Tag Heuer Steve McQueen
-Omega SM Planet Ocean
-Breitling Chrono-matic
-Breitling Colt
-Breitling Super Avenger
-Rado
-Giuliano Mazzuoli Manometro

Ehhhh? Gjør du noe annet enn å leite på Finn??? 10 klokker på ett år???? Imponert:)

....ellers så må jeg si at du fikk ufortjent mye pepper for "den saken du vet"......

2011 har vært et bra klokkeår. Følgende klokker har kommet inn:

Omega Broad Arrow
Omega PO
Breitling SuperOcean Steelfish

Det blir nok ikke flere dette året, men klokkekontoen er i ferd med å fylle seg opp, så jeg ser lyst på det neste året.

Omega Speedmaster Pro
Tag Heuer Monaco
Helson Shark diver
Hamilton Khaki King
Vintage Omega "bullseye"
Orient Cem
Rolex Oyster Precision

Meeen som du sier. Året er ikke over enda. Håper på endringer. Penga brenner i lommen. Men snart en pause.......jaaaa sikker.:D