Hva er årets anskaffelser?

Her er en liten oversikt over hva som har kommet inn i samlingen min fra ulike AD´er i løpet av 2011. De fleste har dessverre gått ut igjen også.

IWC Aquatimer 2000
Breitling SuperOcean II
Rolex Datejust
Omega Planet Ocean 42mm
Omega Speedmaster
Hamilton Jazzmaster
Zenith Striking 10th
Zenith Retrotimer
Marathon G-Sar
Hamilton Khaki Field
Rolex Sub C (Smurfen)
Tissot Seastar 1000
Rolex Explorer II
Tärnan Oceanographer
Glycine Combat Sub

Inn:
Jaeger-LeCoultre Master Eight Days
Glashütte Original Senator Seventies
Glashütte Original Senator Automatik

Ut.
Ingen...

Inn:

Seiko SKX007. Denne blir nok julegave til min bror. Må nok ha en ny beater på nyåret :)

IMG_0438.jpg

P1000831.jpg

Ut:

P1000460-1.jpg

IMG_0046.jpg

(aner ikke hvilke instillinger jeg ikke forstår som gjør at bildene har så forskjellig størrelse)

Hva er det man pleier å si, igjen? Pics, or...?

Hadde vært fint med noen bilder av disse lekkerbiskenene :)

Har lagt ut noen forferdelige bilder av klokkene nå i Galleriet! Bildene er av en slik kvalitet at de er å betrakte som et overgrep mot disse skjønnhetene!

Sukk

Tag Heuer Sel, et av de vakreste urene som er laget. Fatter ikke hvorfor jeg kvittet meg med min. Finnes det ur med flottere reim?

Inn:

Seiko SKX007. Denne blir nok julegave til min bror. Må nok ha en ny beater på nyåret :)

IMG_0438.jpg

P1000831.jpg

Ut:

P1000460-1.jpg

IMG_0046.jpg

(aner ikke hvilke instillinger jeg ikke forstår som gjør at bildene har så forskjellig størrelse)

Det blir verre og verre for hvert år:

Rolex GMTc 116710
Rolex Subc 116610LN
Omega Planet Ocean 42mm
Seiko Fifty Five Fathoms
Jaeger Lecoultre Navy Seals Automatic
Breitling Aerospace
IWC Ingenieur AMG
Rolex Explorer II

Noe forsvant ut, men mesteparten er i behold. Blir faktisk lettere og lettere å unngå å gjøre bomkjøp - heldigvis.

Hadde vi ikke vært bak "jernteppet" med moms på import så hadde sikkert listen vært 4-5 ganger så lang.

Tag Heuer Sel, et av de vakreste urene som er laget. Fatter ikke hvorfor jeg kvittet meg med min. Finnes det ur med flottere reim?

Jeg fikk den i bytte med Seiko OM. Lenken gjør hele klokken og er klart den mest behagelige jeg har hatt. En god quartz-beater :) Det negative med disse lenkene er at mange er plaget med at leddene kan gå fra hverandre av en eller annen grunn og dette inkluderer min... Må få somlet meg til å få levert den hos urmaker og få det fikset før den kan brukes igjen.

INN:

Datejust 16013
Submariner 16613
Zenith Captain Chronograph
Jaeger-LeCoultre Master Geographic

UT:

Langt flere kroner enn planlagt ;)