PHP:
Ja. Men jeg tror ikke den prisen gjelder per d.d.
Da jeg var innom for et par uker siden mener jeg for øvrig de også sa at 5712 i stål nå koster like over 270K og at 5712R har passert 350K.
Jeg var vel en av de som ymtet frempå om noe sånt @Timekeeper.
Etter å ha prøvd den på, så må jeg innrømme at jeg faktisk ble litt skuffet. Den satt ikke som den burde, og det er mulig jeg hadde litt store forventinger. Det er jo med håndleddet som med ræva, vi er alle litt forskjellig bygget. Aquanauten var faktisk bedre.
For min del, så satt VC Overseas perfekt i forhold til Nautilusen, men da prøvde jeg en helgull chrono, så den ekstra tyngden spilte muligvis en rolle.
Min mening om at designet kanskje er litt kjedelig har nok mye å gjøre med at jeg har sett meg lei. Nautilusen har likevel et klassisk, rent og vakkert uttrykk, men jeg foretrekker de litt mer skarpe kantene i Overseas og Royal Oak. At Genta var et geni er det ingen tvil om.
Hva er det med 5711 som gjør at den ikke kan være en "perfekt beater", den har vel til og med høyere ATM enn Explorer og flere andre Rolex modeller?5711 er en perfekt hverdagsklokke. SD / Sub / Explorer eller liknende er perfekte beaters..
Hva er det med 5711 som gjør at den ikke kan være en "perfekt beater", den har vel til og med høyere ATM enn Explorer og flere andre Rolex modeller?
Det er vel statusen og merkevaren som er spesielt med Patek. Ja, og selvfølgelig som en funksjon av dette - veldig høy annenhåndsverdi på enkelte modeller. Den sterke merkevaren kan imidlertid lett forlede en til å tro at det må være noen ekstra flotte egenskaper ved klokkene også, utover den sterke merkevaren og høye statusen, f.eks. uovertruffen kvalitet og finish etc. sammenlignet med andre dyre klokker. En slik forskjell ikke jeg klart å finne ihvertfall.
(5711 koster for øvrig 205 tusen etter forrige prisoppgang).
Høyere ATM = koster mer. Kan jo ikke være amosfærisk trykk, da 1 bar ikke er så imponerende.
Takk. Det burde jo holde til det meste vi bruker ei klokke til.