Hva er din favoritt klokke?

Medlem
10. juni 2018
Sted
Nesoddtangen
Hei! Tenkte jeg kunne slenge meg på, med en liten morsom tråd her :)

Kommenter et bilde av din favoritt klokke! Dette kan være en klokke du har, eller ønsker deg.

Regler
Ikke mer enn to klokker som din «favoritt»
• Minst mulig snakking, men det er lov å kommentere andres klokker så lenge det er positivt. Ikke negative kommentarer
• Ha det gøy!

wCHqlPg.jpg
Patek-Philippe-Calatrava-Pilot-Travel-Time-Ref.-5524-7.jpg

Den første har jeg (mitt bilde), den andre er i bestilling. Den første liker jeg faktisk så godt at jeg nettopp bestilte storebroren i edlere metall.

Redigert:
Det stereotypiske valget kanskje (bare slått av Submariner?), men det er bare ingenting annet som føles som "måneklokka". Ingenting!

Hverdagsklokka uber alles. Og det handler ikke bare om hvordan den sitter på håndleddet. Jeg er programmerer, ikke rocket scientist eller astronaut, men jeg elsker den mentale koblingen til knowhow og ingeniørkunst. 14 second burn. Work the problem. Science the shit out of it.

MVIMG_20180707_232144.jpg

Redigert:
Egentlig den kjedeligste klokka jeg har, men også den mest perfekte. Så kjedelig at man ikke blir lei, og den mest perfekte med hensyn til design og utseende og mål og urverk og mangel på komplikasjoner og lesbarhet og historikk og service vennlighet og komfort og... Da jeg ble interessert i klokker var dette den minst interessante klokka jeg kunne tenke meg (bortsett fra Date). 10 år senere er den altså perfekt. Jeg tror denne kommer til å følge meg livet ut, også derfor jeg valgte å kjøpe den ny i butikk. Flaks for meg så liker jeg til og med 114060 bedre enn femsifrede forgjengere. Det er også artig hvor stor forskjell det faktisk er på denne og Date (som jeg personlig synes er en vulgær klokke, sorry, ikke meningen å være ufin mot alle dere som eier en slik og har stor glede av den). Submariner FTW.

IMG_20180708_181755.jpg