Hva er din mest eksklusive klokke?

N

Ndure

Guest
Denne tråden er laget som en tilleggs tråd til JoakimKH sin tråd.

Hvorfor ikke lage en tråd som heter Hva er din mest eksklusive klokke?

Tror der vil bli fler poster i en slik. Så får vi bare håpe at folk er seriøse. ;)
Får håpe de tar litt initiativ:).
Du må opprette en slik tråd Ndure.

Håper denne tråden kan holdes ren for tulle-innlegg! ;)

Under ordet eksklusive, faller enten klokken som kostet deg mest eller er sjeldnest. Dette er ikke en tråd som sier noe om hvilken klokke som betyr mest for deg.

NB! Priser kan enn la være å skrive.

Jeg begynner med å nevne min nyervervelse:

CIMG0963.jpg
[/IMG]

Mitt mest eksklusive ur:

p1140718z.jpg

Zenith New Vintage 1955 med svart skive. Limited Edition i 250 eksemplarer. (i tillegg er det laget 250 med hvit skive og 100 med brun skive)

p1140732.jpg

Gullrotor og Zenith Elite 689 Caliber. En hyllest til Zeniths forrige gullalder på 50-tallet, da urverket deres (135) vant en prestisjetung chronometerkonkurranse 5 år på rad.

Da New Vintage 1955 ble lansert i Basel i 2008, pustet mange lettet ut. Zenith var tilbake der de burde være. Nataf-tiden var over.

Eksklusivt i den forstand at det egentlig er alt for dyrt for meg. Det er en limited edition, og det er ikke ofte jeg har det på armen. Derfor havner det også snart på salgssiden.

Trio.jpg

Jeg har vanskelig for å velge, men den mest eksklusive er nok VC´n

PS: Kan noen gjette hvorfor det ser ut som det er 2 sekundvisere på "Overseas" ?

Lett!

JLC`n har ikke sekundviser, YM har du stoppet ved å dra ut kronen. Ettersom du tar bilde med lang lukkertid (ca.5 sekunder) vil man se sekundviseren flere ganger:)

Godt argumentert, men feil. Eksponeringstiden er ca 1/50 sekund. Om eksponeringstiden hadde vært 5 sekunder ville du sett skyggen av sekundviseren mellom de to som du ser nå.
Forklaringen er ikke så enkel og jeg forventer ikke at noen skal forstår hvorfor bildet ser slik ut.

Godt argumentert, men feil. Eksponeringstiden er ca 1/50 sekund. Om eksponeringstiden hadde vært 5 sekunder ville du sett skyggen av sekundviseren mellom de to som du ser nå.
Forklaringen er ikke så enkel og jeg forventer ikke at noen skal forstår hvorfor bildet ser slik ut.

HDR ?

Edit; så posten om kina-klokken nå, var ikke så langt unna da ;)

HDR ?

Edit; så posten om kina-klokken nå, var ikke så langt unna da ;)

HDR tenkte jeg også umiddelbart. Hva er riktig? :p

Det mest ekskusive jeg har for øyeblikket er nok to eldre sveitsiske dameur i gull.. Foruten det lille gullet som er i dem er de verdiløse.. Beholder dem for en gang i tiden å ha som utfordring å identifisere dem... :)

Ellers finnes det ikke så mange av Omega Suveranen fra 1944 jeg har liggende.

Når jeg tenker er vel heller ikke den hvite Seamaster GMTen min så vanlig.. Men kan vel neppe kalles eksklusiv..

Ps. bilder kommer ila. kvelden.

Svaret er, som dere kanskje har forstått, ikke HDR men "focus stacking" hvor softwareprogrammet velger ut de bildene som er i fokus og kombinerer dem til ett bilde. Her har sekundviserne vært i fokus i 2 bilder og derfor 2 sekundvisere.

Ikke veldig eksklusivt men........

Her følger noen bilder av mitt mest eksklusive ur.
Omega Seamaster 150th anniversary, limited edition 1848 eks produsert, min er nummerert 616.
Produsert i titanium m/bezelring i hvitt gull.
Liker veldig godt klokker i titan til daglig bruk, er veldig behagelig, lettere og det leder ikke varme/kulde.
Kjøpte denne i 1999 og har siden vært mitt mest brukte ur.

Redigert:
Etter litt om og men tror jeg det må bli denne.
DSCF0018.jpg

Breitling Superocean Heritage Chrono Limited Edition. Laget i 1000 eksemplarer.
Denne er i det minste litt vanskelig å få tak i. (ikke umulig;))
Ikke den dyreste klokken jeg har, men muligens er denne mest vrien å få tak i ved siden av Aquatimer'en

Det sto mellom denne og Aquatimer'en i titan. Den har jeg heller ikke sett hos noen gråmarkedsforhandlere på lenge.
Regner med at det er tomt hos AD'ene også.

Uansett, min mest eksklusive ble SOHC LE

IMG_0598.jpg

IMG_0601.jpg

Jeg vet ærlig talt ikke. Doxaen er limitert til 5000 eksemplarer, Eternaen vet jeg ikke hvor mange er laget av.
Tror jeg må si at Eternaen er mest eksklusiv for meg, hvertfall på et personlig plan:)

P1000058.jpg

Dyrest og mest eksklusiv
Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille
L1000978b.jpg

Mest uvanlig
Minerva Pythagore, Minerva laget ca 4000 Pythagore mellom 1995 og 2000, 10 forskjellige modeller. Den jeg har er laget i ca 60 eksemplarer.
L1010313.jpg

Også veldig uvanlig
Breitling Premier. Breitling laget ca 5000 i stål og ca 1000 i gull i 1998/99. Sannsynligvis den eneste i Norge; Bjerke har bare solgt en, Breitlings serviceverksted vet heller ikke om flere.
L1010741.jpg

Nydelige klokker deBalzac.:D Vanskelig å bestemme seg for hvilken av dem som er penest, men JLC er en av mine store favoritter.