Hva er din oppmerksomhetsklokke?

Medlem
17. juli 2016
Innlegg
9
Sted
Oslo
Heisann!

Alle klokkenerder setter nok pris på en hyggelig bemerkning for klokkene sine. Da tenker jeg på komplimenter som "fin klokke du har" og ikke "den må være dyr".

Hvilke klokker har dere hatt som har gitt mest positive tilbakemeldinger - og hvor skjer det som oftest?
 
iflg @FMS så overgår F.P. Journe Rolex som damemagnet.
Mulig @MrMstone og @UJU mener noe annet..

01.jpg
 
For min del var det utvilsomt Graham Chronofighter RAC Skeleton! Bare positive og til dels undrende kommentarer - Mange smil :)
 
Orange Monster, Casio F91-W og Sistem51 i den rekkefølgen er vel det jeg får mest (les: minst lite) oppmerksomhet med.
Resten er, for mannen i gaten, dykkerur på lenke med sort skive - om det da er en Sub, Seiko eller Sinn dr*ter de i.
Slik opplever ihvert fall jeg det på f.eks jobb
 
Panerai av ikke-klokke-interesserte. Åj, den var fin, hva er det?
PP Aquanaut. Av klokke-interesserte, men ikke WIS. Hyggelige henvendelser:)
Rolex får jeg meget sjeldent kommentarer til. Trives godt med det iom at Rolex som brand er belastet i mange kretser.
 
Omega PO med orange bezel får mye oppmerksomhet av folk flest.
IWC Portofino og Helson i bronse av klokke-interesserte.
 
Får ytterst sjelden kommentarer om klokka jeg bærer. Kanskje fordi jeg stort sett prøver å presse den under skjorteermet, tom. Panerai går under med litt vold.
Klokke har jeg for min egen del, ikke fordi jeg ønsker meg all verdens med oppmerksomhet.
 
Har knapt fått kommentarer på noen av klokkene jeg har eid. Selv ikke når jeg hadde Ploprof. Det passer meg egentlig helt greit:)
 
Klokken som har gitt meg mest oppmerksomhet var en Breitling.
Posørklokke som det var vanskelig å ikke få øye på...;)

iflg @FMS så overgår F.P. Journe Rolex som damemagnet.
Mulig @MrMstone og @UJU mener noe annet..

Vis vedlegg 12022

Ser at bildet kan virke litt misvisende når det gjelder dameeffekten.
Slik høres samtalen inne i hodet mitt:
Han: Vil du se på klokka mi?
Hun: (Sukk) Nei takk, det går fint.
Han: Den går uten batteri.
Hun: Næh! Går det an da?
Han: Bare se selv.
Hun: Hmmm. Er det en Rolex?
Han: Øøhh...(tenke, tenke...) Ja, det stemmer.
Hun: Vent litt mens jeg tar av meg undertøyet...
 
Det har kun skjedd en eneste gang på 5-6 år og det var i fjor med gull Daytona en sen kveld på Andys Pub i Oslo. Ung gutt, medlem av Klokkeriet.
Det motsatte kjønn kommer gjerne med hyggelige bemerkninger på alt annet en klokken.
 
Klokken som har gitt meg mest oppmerksomhet var en Breitling.
Posørklokke som det var vanskelig å ikke få øye på...;)



Ser at bildet kan virke litt misvisende når det gjelder dameeffekten.
Slik høres samtalen inne i hodet mitt:
Han: Vil du se på klokka mi?
Hun: (Sukk) Nei takk, det går fint.
Han: Den går uten batteri.
Hun: Næh! Går det an da?
Han: Bare se selv.
Hun: Hmmm. Er det en Rolex?
Han: Øøhh...(tenke, tenke...) Ja, det stemmer.
Hun: Vent litt mens jeg tar av meg undertøyet...
Det var også noe om en folkehøyskole, om jeg husker rett. Tror hun hadde noen venninner der som hun mente ville være interessert i @Edzilla basert på FPJen. Eller så var det folkeskolen... :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Det var også noe om en folkehøyskole, om jeg husker rett. Tror hun hadde noen venninner der som hun mente ville være interessert i @Edzilla basert på FPJen. Eller så var det folkeskolen... :eek:

Ble oppringt på kvelden av denne jenta, med ønske om nachspiel. Bildebevis finnes i fylletråden.
Så er du hypp på å dra jenter; er svaret min venn: F.P. Journe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tommen og FMS
Det er ikke mange kommentarer å hente. På de ca.15 årene jeg har vært interessert har jeg vel fått kommentarer en gang omtrent hvert 3. år. Og det er null sammenheng mellom pris/kvalitet på klokke og grad av oppmerksomhet.
Skulle gjerne fått flere kommentarer, om ikke annet for å ta en prat om noe jeg faktisk er opptatt av og gjerne diskuterer. Men det blir bare en sjelden gang. Noe med det norske lynnet som er årsaken?
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS