Først til det upresise. Har en Omega PO som hadde defekt co-axial-system, og den mistet lett 2 minutter per dag, og kunne faktisk plutselig miste en halv time om den virkelig slo seg vrang. Etter rep. går den stødig på +5 per dag, som jo er helt greit innenfor COSC. Når det kommer til ur som ikke er defekt, har jeg en Tissot Visodate som plusser 25 sek. om dagen, og det funker fint da det bare er en dressklokke jeg bruker ved enkelttilfeller.
Mitt mest presise ur, er det nyeste i samlinga, en Panerai 111, som kun har plusset 4 sekunder på 3 uker. Før jeg fikk egen erfaring, når jeg leste om slik spinnvill presisjon, trodde jeg nesten folk overdrev, men skjønner jo nå at det finnes tilfeller der mekaniske ur nærmest går på quartzpresisjon..
Mitt mest presise ur, er det nyeste i samlinga, en Panerai 111, som kun har plusset 4 sekunder på 3 uker. Før jeg fikk egen erfaring, når jeg leste om slik spinnvill presisjon, trodde jeg nesten folk overdrev, men skjønner jo nå at det finnes tilfeller der mekaniske ur nærmest går på quartzpresisjon..