Hva er folks sin syn herinne på Hublot?

Medlem
11. juli 2008
Sted
Kalmar
Har selv aldri hatt en Hublot, men slutter aldri å snegle mot BB når jeg ser dem i et vindu, flyplass eller på noens håndledd.

Ble litt småkean på en All Black Red Bang på Heathrow, men prisen er jo banal......fikk visstnok prutet ned uten å prøve til 8700 euro (fra11000)....men heldigvis ventet min 116610 helgen etter.

Kommentarer på fremst Big Bangs og Big King??

Mvh

Har selv aldri hatt en Hublot, men slutter aldri å snegle mot BB når jeg ser dem i et vindu, flyplass eller på noens håndledd.

Ble litt småkean på en All Black Red Bang på Heathrow, men prisen er jo banal......fikk visstnok prutet ned uten å prøve til 8700 euro (fra11000)....men heldigvis ventet min 116610 helgen etter.

Kommentarer på fremst Big Bangs og Big King??

Mvh

Fiklet en del på dem når de var på visning i Bergen.
De er alt for stor for meg, men kan jo kommentere på stilen..

Jeg liker kassedesignet som en teknisk øvelse. Ingeniøren i meg skriker av glede når jeg ser materialkombinasjonene, moduldesignet og de gjennomgående skruene.

Men... Jeg klarer ikke helt å legge fra meg tanken om at dette må være en ny-rik russers drøm... De er kanskje litt.. Vulgær?

Ikke at det trenger å bety noe, Lamborghini Murchilago er vulgær også, men herregud jeg har lyst på en.. :p

Edit:
Det som skuffet meg var finishen på urverket som var i modellene til 80-100 000. Det står i et modefisert Val. 7750 som knapt er mer dekorert en tilsvarende verk i Longines uret jeg har. Og jada, det er en stor overdrivelse.. Men for meg var urverket alt for lite dekorert til å rettferdiggjøre prisen...

Hublot er et merke jeg har null forhold til. Et fashion eller design merke på linje med klokkene til Chanel osv. Merket har heller lite eller ingen historie, og er vanvittig overpriset i forhold til at det ofte sitter billige ETA verk i klokkene.

Men liker man designet å er villig til å betale 100k for en klokke som er verdt maks 20k om 1-2 år så kjør på ;)

Regards :)
AW

Synes designet er tøft. Men, som nevt tidligere er det vanskelig å rettferdiggjøre prisen for et standard ETA verk i en overdimensjonert kasse.
Hublot blir liksom ikke mer enn en overpriset moteklokkeprodusent.

Når det er sagt skal de ha litt cred for å mikse forskjellige materialer som f.eks. gull, stål og gummi, men her er jo AP et stykke lenger frem i løypa uansett.

En ting som ødelegger hele intrykket for meg er skruene på bezelen. Sporene på disse er ikke engang på linje. Jeg ville forventet litt bedre presisjonsarbeid av et ur i den prisklassen.
Bare se på bezel'en på denne:
hublot-big-bang-classic-watch1.jpg

Og se på bezel'en på denne:
258391.jpg

Der er ikke tvil om hvor jeg hadde lagt pengene mine.

Føler at merket mangler sjel. Og da kan jeg likesågreit kjøpe meg en D&G på Bjørklund og bruke de resterende 100k på noe annet :D

Dette blir kanskje litt som å banne i kirken her, men jeg synes Hublot har flere spennende klokker i sortimentet. Har selv lenge siklet på en Big Bang King Palladium. Men er helt enig i at urverk etc på ingen måte rettferdigjør prisen, men jeg likern for det!

Når det er sagt, kvaliteten/finishen på AP ROOen jeg har er det ingen Hublot jeg har sett som matcher. Det er kanskje en grunn til at det er nemlig APen som sitter på hånden og ikke Hubloten

Om hensikten med klokken er å få oppmerksomhet er nok Hublot en klokke å vurdere.
Jeg ønsker ikke slik oppmerksomhet .....

Jeg var på lanseringen av Hublot på VM-paviljongen tidligere i høst, og syntes flere av klokkene var fine. De spesielle skruene er en fin detalj, men jeg reagerte også på manglen av symmetri med tanke på klokkens øvrige form... Remmen er også spesiell. Det er alligatorskinn slisset ned i gummi (under og på siden). I teorien skal det da kunne fungere i vann. Det gir remmen en mer spennende tekstur enn gummirem, og mer slitesetrk enn en tilsvarende alligator klokkerem.

Når det gjelder kombinasjon av materialer så er jeg tilhenger der det har en funksjonell begrunnelse (remmen er et godt eksempel).

Hublot har satset mye på å bli assosiert med fotball, for eksempel Manchester United, og der faller jeg av. Den sporten har null interesse for meg. De har i den forbindelse lansert flere limited editions. Så hvis du liker fotball, kan det kanskje være noe?

31.10.2008_manchester_1.jpg

Siterer og er enig ;)

Juice: Da Carlo Crocco kombinerte gull og gummi på 80-tallet var Hublot virkelig noe nytt, og Jean Claude Bivers gjenfødelse av merket med ytterligere fokus på "fusion" er etter min mening noe helt spesielt. Har derfor troen på de tidligste BB-modellene som ettertraktede modeller for fremtiden, men er ikke noe videre begeistret for alle samarbeidsprosjektene og de nyere modellene. Prisene er også outrageous for ETA Valjoux 7750.

Hopalong: Hør, hør. Som moteaccessoire og kjøpekraftdemonstrasjon fungerer Hublot sikkert utmerket, men som ur er de heller uinteressante. Synes jeg.

Men kombinasjonen av forskjellige matrialer er spennde:

RTEmagicC_hublot-euro-2008-big-bang-watch.jpg.jpg

Jeg skjønner meg virkelig ikke på denne masingen om at Hublot er et så "til de grader" overpriset merke med ETA-verk... Det er i såfall mer et spørsmål om grad av overprising:p:p:p

Som alle andre merker som diskuteres jevnlig her kan ikke prisen alene forsvares med utgangspunkt i produksjonskostnad. Jeg mistenker denne "motviljen" å bunne i at Hublot markedsfører seg ekstremt kommerst, og driver produktplassering på samme måte som Pepsi og Marlboro;) I tillegg til at selskapet har en relativt kort histore klinker det åpenbart dårlig i en del WISs ører...
Når det gjelder at skruene ikke er "på linje" er det klart at Hublot kunne fått til dette hvis de ville - designet er sånn!

De har funnet en morsom modell med sandwichkasser som gjør det ganske billig å lansere nye modeller, og dette utnytter de til det fulle med flere limited editions enn Panerai;)

Jeg for min del synes bare klokkene er så stygge at det blir helt uaktuelt, men hver sin smak!

I tillegg til at selskapet har en relativt kort histore klinker det åpenbart dårlig i en del WISs ører...

Jo, men når jeg først skal kjøpe meg en overpriset klokke vil jeg også kjøpe meg en illusjon om at jeg legger de surt opptjente kronene mine i en bit (oppkonstruert) historie.;)

Hublot sponser jo masse rart, blant annet F1-sirkuset. Så da sirkusdirektøren selv, Bernie Ecclestone og hans betraktelig yngre kjæreste ble ranet og frastjålet smykker verdt £200k brukte Hublot sjansen til å skaffe enda mer PR:

http://www.autoblog.com/photos/bernie-ecclestone-halbot-ad/full/#3646467

All PR er god PR? :confused:

Jeg vil nå i hvert fall ikke ha en Hublot, om jeg risikerer å ende opp slik... :p

Men, dette kan da ikke være en reell annonse? Har de mista absolutt alt gangsyn?