Hva er galt her?

Hahahahahahaha...... så utrolig godt å se at jeg ikke er den eneste som klør meg i hodet hver eneste gang denne annonsen dukker opp på finn. Enten har han et uendelig stort lager av disse klokkene, eller så har han alt for høye forventninger til hva han kan få for klokken sin. Uansett har han snart brukt opp et par tusen-lapper på å annonsere den :D

Jesper skrev:
ikke for å være rasistisk, men se på navnet...

Og dermed var du det likevel. Spar deg, og finn en diskusjon på vg.no i stedet ...

har prøvd å kjøpe en klokke av en med et utenlandsk navn og da ble jeg lurt så, så nei jeg ville bare si at jeg har blitt brent på det og kommer aldri til å gjøre det igjen.
kunne sikkert vært en nordmann, men eneste gangen jeg har blitt lurt er av en med utenladsk navn(jeg har kjøpt mye klokker) så jeg vet ikke hva det sier ....

okey.. da vil jeg gjerne spørre hva du hadde trodd etter en slik hendelse hvor du hadde tapt mange tusen kroner på en klokke fra en med utenlandsk navn.
som jeg sa kunne han gjerne het Ola NOrdmann, men det gjorde han ikke og etter den hendelsen fikk jeg litt angst mot å kjøpe fra folk med utenlandsk navn.

Bedre å holde kjeft og la folk tro du er en idiot, enn å åpne den og bekrefte det.......

Jesper skrev:
okey.. da vil jeg gjerne spørre hva du hadde trodd etter en slik hendelse hvor du hadde tapt mange tusen kroner på en klokke fra en med utenlandsk navn.
som jeg sa kunne han gjerne het Ola NOrdmann, men det gjorde han ikke og etter den hendelsen fikk jeg litt angst mot å kjøpe fra folk med utenlandsk navn.
Og siden han kjørte Volvo, så føler du deg såpass brent av Volvo-sjåfører at du kommer til å utstede en generell advarsel mot å handle med slike også?

Skjønner du ikke at nører opp under tåpelige fordommer ved å anta at siden du ble svindlet av én utlending, så kan man generelt anta at utlendinger flest ikke er til å stole på?

statistikken etter hvem jeg har kjøpt fra og hvor mange ganger sier akkurat det Krille.
det kan ikke jeg noen ting for....

Jeg er skeptiske til alle med bosted eller etnisk opprinnelse utenfor Ring Null (Drammensveien, Bygdøy Alle, Kirkeveien, Bogstadveien, Parkveien). Meeeget skeptisk. Thieving bastards, the lot of you! ;)

Eneste gangen jeg har blitt lurt, er av en hyggelig amerikaner med flere hundre strålende tilbakemeldinger på watchnet.com. Egentlig skulle jeg derfor ikke kunne stole på noen og aldri kunne kjøpe en brukt klokke igjen, men det gjør jeg likevel. Sikkert litt naiv, men...

Anders skrev:
Jeg er skeptiske til alle med bosted eller etnisk opprinnelse utenfor Ring Null (Drammensveien, Bygdøy Alle, Kirkeveien, Bogstadveien, Parkveien). Meeeget skeptisk. Thieving bastards, the lot of you! ;)

Kirkeveien?!? :? Den går jo nesten til Sagene. Jeg tror du er sprø, mann! :eek:

Santos-Dumont skrev:
Kirkeveien?!? :? Den går jo nesten til Sagene. Jeg tror du er sprø, mann! :eek:

Dette er jo en ring, mann! Den fortsetter nedover Bogstadveien fra Majorstukrysset. Sagene? Nei, det skulle tatt seg ut. Der ble jeg en gang uhøflig tilsnakket av en bondetamp som ikke ville ta av seg luen da jeg gikk forbi ...

At en har blitt lurt / svindlet, kan vel ofte skyldes at en selv har vært noe naiv og ikke vært grundig nok i ens forarbeide / research. IMO
Så enkelt ser jeg faktisk på den saken..... 8)

Det er greit at man skal gå litt forsiktig når man beveger seg ut på isen. Det har kanskje ikke Jesper gjort her. Men samtidig synes jeg at Jesper har et poeng. Det kan faktisk være at denne selgeren har færre aktuelle kjøpere på grunn navnet sitt, jeg vet ikke, men det er jo mulig. Det finnes massevis av folk der ute med slike fordommer, og de aller fleste av oss har sikkert fordommer mot et eller annet hvis vi bare tenker oss godt nok om. Nå sier jo Jesper at han har brent seg tidligere, og da tror jeg nok mange ville tenkt slik som han gjør, ikke ideelt selvsagt, men mange med slike erfaringer ville nok vært skeptisk neste gang. Sånn er livet.