Hva er i mazzuoli sin klokkeboks

Takk for en ny runde. Det er mulig jeg er storforlangende, men det hadde vært ekstra stas hvis du kunne skrive mer om klokkene - typebetegnelser, urverk, historie osv.

Uansett skal du ha takk for at du deler.

Flott samling. Blir spennande å sjå kva som dukker opp seinare. Liker det eg har sett så langt. :p

Mye fint du har vist fra boksen alt, takk for at du tar deg tid og bry med å dele.
Det er en veldig fin vri på galleritråden dette, gleder meg alt til imorgen:D

Digger at noen tar seg tid til å dele godsakene sine gjennom bilder og medfølgende tekst:)
Det hadde vært supert hvis du kunne fått med hele modellnavn og evt. nevneverdige komplikasjoner til de ulike urene;)

Digger at noen tar seg tid til å dele godsakene sine gjennom bilder og medfølgende tekst:)
Det hadde vært supert hvis du kunne fått med hele modellnavn og evt. nevneverdige komplikasjoner til de ulike urene;)

Jeg skal gjøre en opp summering til slutt, hvor jeg skal prøve å få med alle detaljene :D

IMG_2068_zpsc31a884e.jpg

Timebandit, du hadde rett det var Manometro og du kjenner den vel igjen :)

Har lenge vært facinert av Giuliano Mazzuoli sitt arbeid med både skrivesaker og klokker og så har han jo vært ivrig rallysjåfør i Alfa Romeo i gamle dager.

Da denne dukket opp for salg på sonen var tiden inne for å prøve, selv jeg egentlig ønsker meg en tilsvarende polert chronograph. Klokken er spesiell og for mye oppmerksomhet selv hos de som ikke er interessert.

Raymond Weil klokken tok jeg i bytte for ett par år siden og har blitt mye brukt. Hadde ikke veldig mye følelser for den, men har vokst med tiden. Den gir godt inntrykk når du tar og føler på den, tung og solid med fine detaljer. Ikke mye RW på forumet og har inntrykk av at klokken ikke har særlig status hos klokkeinteresserte. Litt ufortjent, sammenlignet med mye annet i samme prisklasse.

Mer kommer, følg med videre..

At du har en utsøkt smak visste jeg jo fra før ;)

Må berømme deg for en utrolig innovativ samling, du har foreløpig vist flere uvanlige, men dog så flotte ur. Et enormt spenn på samlingen din, det berømmer jeg deg for (vel vitende hva som etterhvert kommer - sannsynligvis).

En flott klokke boks er det også gitt.

At du har en utsøkt smak visste jeg jo fra før ;)

Må berømme deg for en utrolig innovativ samling, du har foreløpig vist flere uvanlige, men dog så flotte ur. Et enormt spenn på samlingen din, det berømmer jeg deg for (vel vitende hva som etterhvert kommer - sannsynligvis).

En flott klokke boks er det også gitt.

Takk Greg :) Det kommer litt mer, men det ble en tur til varmen så da måtte resten vente litt.

Da var det klart for foreløpig siste runde

IMG_2070_zps5c2bb8c5.jpg

Først Rolex GMT Master 2 kjøpt av ett hyggelig forummedlem for ett par år siden. Klokken er vel velkjent av de fleste på forumet. Dette er min første Rolex og jeg var veldig i tvil fordi jeg liker klokker som er større enn denne. Den har fått MYE armtid og har på en måte som er vanskelig å beskrive blitt en klokke som jeg har blitt veldig glad i :)

Jaeger LeCoultre Master Compressor Extreme World Chronograph er på mange måter en ekstrem klokke både i størrelse og utseende. Synes denne matchen er god og er ett solid stykke håndverk med mange funksjoner og detaljer. Noen kjenner kanskje klokken igjen fra en annen tråd på forumet hvor den var på service/verksted i 15 mnd.

Dette var mine automatiske ur + at jeg har ett knippe quartzur hvor noen av de kanskje får litt omtale i denne tråden siden.

Takk for opmerksomheten :)