Hva er mitt neste ur?

Tusen takk for svar! :) DJ2 med hvit gullbezel og blå skive må jeg si meg enig at er helt nydelig fin! Skal bli deilig med en klokke jeg kan "slå meg til ro med", så langt som det er mulig! :) Tror det må bli en rolex, er stygt redd for at jeg ville angret (som @Thomas nevnte) dersom jeg hadde kjøpt omega når jeg tenker på min første rolex :D

Redigert av en moderator:
Høres for meg ut som @Stunna burde ta seg en tur til AD eller @Mogens for å prøve alle disse urene som nevnes. Først da er det mulig å foreta et informert valg.

Lykke til!

Enig. En veldig fin klokke. Spesielt med blå skive
651081d1331657284-my-1st-rolex-116334-datejust-ii-img_1119.jpg

Jeg forstår ikke helt tanken bak denne designen med så mye lume i indexene og så lite i viserene. Er vel samme forholdet i Milgauss også. Jeg kan ikke begripe annet enn at man må se indexene lenge etter at viserene har forsvunnet?

Jeg forstår ikke helt tanken bak denne designen med så mye lume i indexene og så lite i viserene. Er vel samme forholdet i Milgauss også. Jeg kan ikke begripe annet enn at man må se indexene lenge etter at viserene har forsvunnet?

561386d1321807736-new-rolex-da-house-datejust-ii-116333-rolex-djii-l.jpg

Skjønner på en måte hva du mener, men hvis du ser på Datejust sin plass i Rolex sin modellserie, så er det ikke så halvgalt.
På den ene siden, så er ikke Datejust II et dress-ur, men den en heller ikke et dykke-ur. Klokka er nok et sted midt mellom. Da trenger klokka (litt) lume, men ikke like mye som Sub og DSSD.

Designmessing syntes jeg at det gjør seg å bruke "firkantene med lume" ikke bare til lume, men også å gjøre noe ut av de.
Lumen på klokka er nok ikke bare lume, men også en del av designet. Akkurat det du nevner med viserene som har lite lume har nok med at de ikke kunne bruke mere lume. Bruk av mer lume på denne klokka hadde tulla litt med det klassiske designet, og plassert klokka nærmere dykke-ur segmentet til Rolex. Noe som ikke er helt Datejust.

My 2 cents.

Liten update: Har bestemt meg for dj2 med blå skive. Denne kommer dog ikke på armen før i juli/august da jeg i en av disse med får de såkalte "dimmepengene" som jeg skal bruke på dj2en :) Har solgt electric blueen, fikk en fair pris for denne! I mellomtiden ønsker jeg å prøve en omega speedmaster som en såkalt "ventepølse". Kan jo ikke gå uten klokke til juli/august :D

Takk for alle svar og tilbakemeldinger i denne tråden :)

DJ2 med blå skive er råflott, godt valg! Om du kjøper speedy brukt og behandler den fint i månedene som kommer så vil du ikke gå i særlig stort tap. Det sagt så ville jeg kanskje heller valgt en billig Seiko som ventepølse av den enkle grunn at du risikerer å bli ganske så knyttet til speedyen etter så mange måneder, og salg for å frigjør midler til DJ2 kan følgelig bli tungt. En 100$ Seiko er mindre risikabel sånn sett, den holder seg i verdi og velger du å beholde den så er det ikke mye penger som er bundet opp uansett.

Bare my 2c. Kjempevalg av klokke uansett, blir spennende å se unboxing når den tid kommer. :)

@Stunna,

Om du kjøper Omega nå som du også vurderer Rolex så er jeg redd du vil angre i ettertid. Rolex er kongen, og du vil alltid se ned på Omegaen din og ønske du gikk for Rolexen istede.

Omega er bra, for all del, men det er ingen:

rolex_logo1-431x300-28o0wmr.jpg

Det er riktig, men Rolex er ingen Omega heller.. I mine øyne er de likestilt. Kommer du med en patek eller Audemars kan du ta den. En samling bør ha både Omega og Rolex (og masse annet moro!)