Hva er riktig pris? 2008 Rolex Daytona SS Sort skive

Jeg fikk rimelig god rabatt hos Knut i Haugesund når jeg kjøpte Daytona der. Nå skal det sies at jeg kjøpte to da... kanskje derfor... :confused:

Ja, prisene varierer. Akkurat nå er Daytona hot. Det er i hvertfall mitt inntrykk. Tidlig 2012, not so much. Slik har det også vært med andre modeller. Eks 16610LV og 16710 som var fryktelig populær en periode.

Tror mr. T har litt blandene følelser angående det salget der ;) Men, den var noe eldre også om jeg ikke husker feil. 04-05.

Tjaaaa, vet ikke helt om den er så hot. De som ligger ute til 52-55 blir jo stort sett aldri solgt. Og når de først blir solgt så vet vi jo ikke om den har blitt prutet langt ned.
Har det siste året kjøpt to stk Daytona til godt under 50k. Og når jeg kjøpte min siste var det ingen problem å få flere tilbud om å kjøpe til i underkant av 50k...:cool:

Men da snakker vi 2004-2006 modeller, uservet :)

Så - resultatet av denne tråden ble en salgstråd uten pris overhodet hvor det står at en hver som er på jakt etter en slik klokke vet hva den er verdt selv om du selv ikke viste selv når du eier en? Og i tillegg priset du deg helt opp i øvre sjikt på finn.no?

Hva var poenget med å få folk til å svare på denne tråden og kaste bort tiden sin egentlig?

Så - resultatet av denne tråden ble en salgstråd uten pris overhodet hvor det står at en hver som er på jakt etter en slik klokke vet hva den er verdt selv om du selv ikke viste selv når du eier en? Og i tillegg priset du deg helt opp i øvre sjikt på finn.no?

Hva var poenget med å få folk til å svare på denne tråden og kaste bort tiden sin egentlig?

Jeg syns du er litt hard her ChristianN.

Pris ble lagt inn relativt raskt - den var iallefall priset i går tidlig kveld (tipper selger har fått noen tips om forumreglene).

I tråden argumenteres det for priser fra 50-60'. 55'+ om den er servet. 55'- om den ikke er servet. Samtidig som noen har gjort gode kjøp på 50'. Om selger legger inn tre-fire tusen i prutningspotensial og klokken er strøken (norsk-kjøpt, nypolert og går korrekt) så er det vel opp til selger å prøve å få mest mulig for klokken? Og som det blir poengtert i tråden: jo dyrere priset jo lengre salgsprosess. På finn er markedet et helt annet en på TS. Det er tross alt opp til selger å sette prisen, og som jeg ser det er det ikke sykt feil ift denne tråden. Om den blir solgt til 59' på TS er jeg også skeptisk til. Men, det er isåfall ikke første annonse her inne som får en lavere pris ettersom markedet ikke responderer.

IMHO.
Geir

Jeg vurderer å selge min Rolex Daytona, men trenger innspill fra ekspertene her på hva dere mener vil være riktig pris.

Klokken er en 2008 modell, kjøpt hos Lervig Ur i Haugesund.
Papirer, boks, garantikort er selvfølgelig med.

jeg forstår ikke helt, Christian.
Trådstarter spør om pris og råd fordi han vurderer salg og når det gjelder salgsannonsen, ble den rettet rimelig kjapt i går.

Det jeg reagerer mest på er måten salgsannonsen er/var formulert på - om at mulige kjøpere vet hva dette skal koste osv når selger selv, åpenbart ref tråden, ikke hadde noen idé utover at han mente det var haier som skulle lure ham. Det fremstår fryktelig arrogant. Når man da, til tross for tonen, velger å initielt bryte reglene for kjøp og salg og gjenta samme tonen i annonsen både her og på finn - uten så mye som et fnugg av takknemlighet for at noen har giddet å hjelpe - mens man priser seg fryktelig høyt, ja da blir jeg rett og slett litt lei.

Man kan selvsagt be om hvilken pris man vil, men når man selv ikke hadde noen ide om prisnivået for kort tid siden synes jeg det er dårlig kotyme å ha en arroganse ift dette i annonsene sine.

"Skambud trenger ikke sendes, dere som vil ha en Daytona vet hva de er verdt."

Ja, ikke 59...

Enig med christian, litt vel smålig oppførsel, "lang ventetid" og er jo bs, er ikke noe big deal men dette er jo stedet å påpeke det... om han får solgt den er en annen sak, mye mulig.

"Skambud trenger ikke sendes, dere som vil ha en Daytona vet hva de er verdt."

Ja, ikke 59...

Enig med christian, litt vel smålig oppførsel, "lang ventetid" og er jo bs, er ikke noe big deal men dette er jo stedet å påpeke det... om han får solgt den er en annen sak, mye mulig.

+1 hva man legger ut på Finn.no av pris er en ting, men å legge samme tekst ut på TS hvor ingen har gitt denne prisanbefalingen hvor han har bedt om ekspertenes råd blir helt feil i mine øyne - lang ventetid - skambud osv osv

Tror ingen TS medlemmer blir kjøpere av denne for prisforlangende