Hva er tidenes Rolex-modell?

Hva er tidenes Rolex-modell?

• Datejust

Stemmer: 0 0,0%
  • Day-Date

• Daytona

• Explorer I

Stemmer: 1 50,0%
  • Explorer II

• Seadweller

• Seadweller Deep Sea

• Submariner

• Gmt Master

• Milgauss

Stemmer: 1 50,0%

• Antall stemmer
    2
Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Denne avstemningen tar kun for seg noen modeller pga begrensing på 10 punkter til avstemning. Kriteriene er ikke basert på salgstall eller andre fakta, men deres egne personlige mening og synspunkter:D
Noen vil sikkert synes at listen er ufullstendig eller burde være annerledes, men det får bare være:)
Begrunn gjerne valgene deres!

For min del står Submariner som den ultimate Rolex-modellen. Det er, (det diskuteres jo hvilken som kom først, Submariner eller Blancpain 50 Fathoms), det første dykkeruret og er i mine øyne et av de allround beste urene som finnes. Et ikon med et tidløst design!:D

Kjør på!

Dette var et cloce race for min del. Stod mellom seadweller, submariner og GMT-master. Alle disse tre er ikoner i mine øyne.

Valget falt til slutt på Submariner, fordi det er den jeg liker best.

Skal bli morsomt å følge utviklingen på avstemningen :D

Jeg er villig til å vedde en rødbrus på at Submariner stikker av med denne.

Hvis man stemmer for allmennheten så er det jo klart Submariner som er den meste populære!

Men for min del er GMT Pepsi et ikon jeg har lyst å kjøpe hele tiden :D

Min stemme gikk til Daytonaen. Den er i mine øyne fantastisk, og står langt opp på "vil ha" lista

Med unntak av Deep Sea (som jeg bare synes er fæl) synes jeg alle disse er ikonennen hvert sitt segment.
For min del stemte jeg Submariner, men må poengtere at vi da snakker om no-date med malt/matt skive og plexi.
En 16610 "gjør" nemlig ikke noe for meg, da er 16710 vesentlig fetere.

Vanskelig valg...

jepp, har prøvd den på neven. Den er akkurat i minste laget for meg, men er noe med den. Men klart Sub og GMT står også på "vil ha" lista

Åpenbart Submariner. Men SD, Daytona, GMT-M og ExpII er helt essensielle Rolex-modeller. Og jeg mangler fortsatt en av dem :mrgreen:

Jeg liker dessuten Submariner i alle konfigurasjoner: ny, halvgammel, vintage, dato, uten dato. Det perfekte sportsuret for meg. Kanskje uret jeg ville beholde om alle andre måtte gå.

Som jeg i utgangspunktet trodde er det stor overvekt på Submariner:D Men må si det er overraskende at ingen har stemt på Seadweller:confused:

fet rolex

Jeg får vel tyn så det holder pga dette innlegget.?:eek:

Jeg synes ikke stort om noen av Rolex modellene, jeg synes de er litt kjedelige, simple og harry.

Grunnen til at jeg kalller dem harry er at Rolex er noe av det første folk skaffer seg for å markere seg som et eller annet.

Grunnen til at jeg kaller dem simple er ganske enkelt at det er de! Spesiellt ille synes jeg om lenkene helt frem til de kom med massive ledd osv.
Det skrangler når man beveger seg med de eldre lenkene. Simpel lås og dårlig kvalitet på leddene, de fleste har vel kjennskap til Rolex strekken på lenkene? Dette synes jeg er helt sinnsykt dårlig på såpass dyre klokker.:mad:

Jeg kommer ikke til å kjøpe flere Rolex klokker, med mindre jeg får kjøpt en for veeeldig lav pris. Men jeg har hatt et x antall tidligere og har problemer med nikkel allergi pga det harde nikkelholdige stålet som brukes av Rolex.
Har også hatt noen i 18k gull, men de brukte jeg veldig sparsommelig, gull egner seg ikke som matriale i sportsklokker, alt for mykt.

Det eneste jeg liker med Rolex er at de er lette å selge på 2. håndsmarkedet + ultra stabilt prisnivå..:D

Hvis jeg må velge så velger jeg nok Seadweller av nyeste modell, som nr 2 blir det den nyeste Milgauss m grønn crystal. Som nr 3 ville jeg valgt en Kermit eller en Pepsi.:D

Av de aktuelle alternativene sto valget for meg mellom Explorer 1 og Submariner. Jeg falt ned på den første. Men tidenes Rolex-modell finnes etter min mening ikke på listen: Air-King. Modellen har vært produsert lenger enn noen annen, var av de første armbåndsur laget for en spesifikk kjøpergruppe og dermed banet vei for Rolex`senere suksessmodeller, var den som kanskje først og best illustrerer Wilsdorfs talent for markedsføring, og er antakelig det uret som har introdusert flest mennesker for en verden av dyre klokker. Designmessig er den en lavmælt og nedstrippet klassiker. (Ihvertfall inntil dagens hodepinefremkallende jåleskiver og unødvendige kronomertersertifisering) Air-King har få samlere, men desto flere brukere. Det er mange modeller jeg liker bedre, men Air-King er tidenes Rolex.

Må si meg enig med det miczer sier her om Rolex-lenker og generelt Rolex eiere.

Tidenes Rolex må være en modell av nyeste sort med all den siste teknologien som gjør klokken til den beste noen gang produsert av dette merke. Den nye Day-Date II i platina skulle jeg gjerne hatt, ellers synes jeg DeepSea'en er en god kandidat:cool: