Hva gjør jeg med min Rolex 16750 Pepsi i fra 1985 beholde / selge?

Medlem
5. feb. 2010
Sted
Bærum
Her en Rolex GMT master 16750 Pepsi med plexiglass i fra 1985 som jeg har hatt siden den var ny. Klokken har jubilee lenke som er godt brukt (slakk). Kjøpte i fjor en nyere Oysterlenke av Rolex Jonny men hvor endeleddene er til sub. og passer ikke helt til GMT'en.

Klokken har 3 eller 4 ganger vært inne til stor service hos Bjerke - sist i 2008.

Har sertifikat, bokser og regning på klokken, men mangler tags

Trodde jeg aldri skulle tenke på å selge den etter 25 trofaste år, men kjøpte i fjor en Yachtmaster som har overtatt som dagligur.

Tanken min med GMT'en er evt å spare den i 5 år til eldstemann er konfirmant, alternativet er å selge den nå å kjøpe en mer moderne og bruksvennelig Rolex til poden med safirglass.

Hva er en realistisk pris for min trofaste GMT? og hva ville dere ha gjort?

Er som dere kanskje ser også på jakt etter en Yachtmaster midsize (168622) til min kone etter at jeg solgte hennes Datejust 69160 i løpet av en dag på Finn.

Deres gode råd og prisindikasjoner ønskes

Ikke selg den! Spar heller et par måneder til... Endeledd som passer får du tak i.

Enkelt; den selger du ikke.

Behold den, gi sønnen din en speller ny Sub til konfirmasjonen. Få han hektet, og gi han GMTen når han virkelig setter pris på at den er vintage og at hans far har hatt den siden ny.

Den hadde jeg uten tvil beholdt! At du har hatt den siden den var ny i 85 er jo utrolig kult, og hadde det vært meg hadde jeg angret som en hund om jeg solgte.

Ikke selg! Jeg solgte min DJ produsert samme år som meg selv i fjor.... det var ikke en god idé!

Jeg hadde ikke solgt den.
Men jeg hadde kanskje kjøpt den hvis du bestemmer deg for å selge ;)

Dette er vel omtrent like ledende spørsmål å stille til TS-medlemmer som om jeg hadde spurt "Beholde min Submariner no-date eller kjøpe Seiko Kinetic..." ;)

Med andre ord....beholde.

Dette å beholde en og samme klokke i flere tiår er noe som er de færreste av oss forunt..

Takk for gode råd.

Har hatt RLX i 26 år ( brukte første studielånet til dette) men er jo ikke helt inne i hvilke modeller som er de jeve å beholde, men har visst at GMT med plexi er populær derfor spørsmål til dere. Er imponert over kunnskapet deres - dere er like oppdaterte her som jeg er på enkelte bil og båtmodeller....

Jeg var veldig usikker hva jeg burde gjøre, men dere har entydig overbevist meg til å beholde klokken. Har en bror som hadde samme og som solgte for 10 år siden og angrer stort - jeg hadde nok kommet til å gjøre det samme.

Fikk også flere PM'er nå om ønske å kjøpe den om jeg ville selge så en viss interesse er det tydeligvis.

Da blir neste prosjekt å få riktige endeledd til Oysterlenken som passer klokken - er det noen av dere som har slike å selge, evt vil bytte med de jeg har fått med lenken mener de var til sub men kan kikke om jeg finner noe nr på dem