Hva gjør jeg nå? griner?

J

Julien

Guest
Bestilte en "Winder" i utlandet. Betalte for den, betalte frakt og mva. Men slik ser det ut når jeg åpner pakken... Den var meget godt pakket inn og det var tydelig at tollet hadde åpnet pakken. Selgeren forsikrer at den var 100% når han sendte den og tollvesenet kommer hel aldri til å innrømme at de trodde at det var en bombe eller noe å frakte narko i. Så hva gjør jeg nå da?

 
Har sjekket ledninger hele veien og kontrollpanelet. Har også sjekket med både batteri og strøm, alt ser ut til å fungere. Da trepanellet også er knekt så er det ikke bare limfugen som har gitt seg, men mye makt som ble brukt. Uansett, så må det limes på nytt, problemet er at det er totalt uframkommelig, jeg kan lege en fuge på nytt men på ingen måte klare å legge den i press slik at det hefter nok er jeg redd. Noen men en framgangsmåte som kan fungere?
 
Du må ta av treplaten for å lime. Nå har du god tilgang til flaten som skal limes samt du kan legge press på. Treplaten vil jeg tro ble festet som et av de siste trinnene.

Du kan jo prøve å fikse det selv, men ville prøvd en redundering først. Så kan selger ta det videre med spedisjonsselskapet.
 
Så lett er det ikke da treplaten er ikke lagt til sist. Har forsøkt å nå det fra toppen men det går ikke. Tenker jeg prøver med 4 punkter TEK7 i hjørnene og lar tyngdekraften hjelpe litt da jeg ikke får lagt press på noen måte. Har kontaktet selgeren, vi får se, men som sagt Tollvesenet har åpnet pakken (noe de kan selvsagt gjøre) og har sikkert mistenkt dette for å være noe annet og har prøvd seg litt uforsiktig, så det er urimelig synes jeg å anklage selgeren som har gode skussmål.
 
Min erfaring med Wolf er at kvaliteten er laber i forhold til pris :(

kvalitet og funksjoner på den er utrolig bra. Skal ikke klandre Wolf ihvertfall. Helt klart at dette er uhell/hærverk. Finishen er helt fantastisk på den. Skulle ha hjelp fra en gynekolog eller noe for å klare å legge lim og presse i det trange hullet....
 
kvalitet og funksjoner på den er utrolig bra. Skal ikke klandre Wolf ihvertfall. Helt klart at dette er uhell/hærverk. Finishen er helt fantastisk på den. Skulle ha hjelp fra en gynekolog eller noe for å klare å legge lim og presse i det trange hullet....

Eller en ordentlig f.....tjuv, helt utrolig hvor de kommer til:p
 
Kan du ikke lage et lite hull i plastkoppen for å få festet en krok som du kan dra den på plass med en turniké? Det er vel ingen ting inne i den koppen som syntes når innmaten står i?
 
Problemet her ser ut som innmaten er limt sammen med limpistol.
Sånt lim holder ikke når den får støtt eller slag.


aDY5b21r.jpeg
 
@Hammerfjord , du som har svar på det meste? Innspill?

Jeg har aldri eiet noen winder @Julien
Alt blir opptrekket på dagen når jeg trenger det;)
Da har jeg lite kunnskap om hvordan de er bygget.
Men jeg hadde kanskje tatt bilder og sendt det med forklaring til tollvesenet: Noen folk der åpner pakkene med kniv(eller små øks?) totalt uten noen hensyn...Det jeg vet.
Noen er litt for nysgjerrig også: Xray eller hund burde bli nok for å se hvis noe er mistenkelig i en boks sånn.
Man trenger ikke å "demontere" den.
 
Redigert av en moderator: