Hva gjør man ikke for en ny klokke..?

Medlem
10. april 2008
Som noen sikkert har merket seg, så har jeg den siste tiden investert i noen Speedmastere - og en modell som har hengt høyt på rangstigen min er Speedmaster Broad Arrow med hvit skive og blå visere..

Under en liten surfepause på jobb - på selveste bursdagen min 22. januar, fant jeg et fint eksemplar på TTT.. Sendte en mail til selger i Sverige, og fant ut at han holdt til i Ørebro - noe som han oppga til 3 timers kjøring fra Oslo. Vi ble enige om pris, samt at jeg skulle hente klokken en gang i siste halvdel av februar.

I og med at det var vinterferie, solgte jeg inn klokkehentingen som en koselig familietur med litt shopping underveis - og igår var det klappet og klert for en tur til nabolandet. Klokke til far, matshopping for mor og godisshopping for junior - dette kom til å bli bra..

For å gjøre en lang historie kort, så var gårsdagens biltur den verste jeg noen gang har vært borti.. 11 timer kjøretid på 70 mil, masse trailere, glatte veier, snøstorm.. Fikk jo en bekreftelse på at vinterdekk i dimmen 225/40/18 ikke er det råeste på alle forhold. Og eneste shoppingen familien fikk gjort var en tallerken med kjøttboller på Ikea i Ørebro - En trøst er at den var på tilbud til 16kr. pr porsjon :mrgreen:

Trøsten er at denne ble med hjem:
acd1ab45.jpg

Kjapp wristhsot utenfor Ikea i Ørebro - der jeg møtte selgeren i Barnekroken :mrgreen:

Henrik

Nydelig klokke. Jeg har hatt den i kikkerten to ganger, men den har begge gangene blitt solgt før jeg har somlet meg til å handle. Håper turen også var verdt det for familien;).

Nydelig klokke. Jeg har hatt den i kikkerten to ganger, men den har begge gangene blitt solgt før jeg har somlet meg til å handle. Håper turen også var verdt det for familien;).

Vel, for å si det sånn, så må jeg handle med meg noen gaver på vei hjem fra jobb idag.. Det blir alt i alt en dyr klokke :)

Grattis med ny, veldig fin klokke, du er jo selveste mr Speedy nå! Morsom historie om henting - og et typisk don't try this at home-tips for resten av oss :)

Gratulerer med nydelig ur og herlig historie!
Du er herved sertifisert klokkegal!:mrgreen:

Glemte en ting fra den flotte turen..

Ved tollstasjonen dukket det blutselig opp noen røde lykter og gule vester uti veibanen.. Da var det en som fikk litt puls..:mrgreen:

Men siden vi bare hadde vært på besøk hos en kompis i Ørebro, og ikke handlet noe (det rakk vi jo ikke...) fikk vi kjøre videre uten noen større inspeksjon av det tomme bagasjerommet.. Puuuh.. Å blitt momset og tollet opp etter ørene hadde liksom vært det perfekte tillegget til en ellers perfekt tur..

Og. pga. styrket svenskekrone ble klokka en høvding dyrere enn planlagt, men hvem bryr seg vel om sånne små detaljer.. Slik glede kan da ikke måles i penger!

Ikke bare er det et vakkert ur, Henrik. Men med den mest optimale fargekombinasjonen og ikke minst et meget flott urverk!:D

Grattis med ny klokke! Knallfin..!

Og ikke minst; takk for en finfin anledning til å gi min kjære en "du har det ikke så verst, se på han her..."-tale.:p

Grattis med ny klokke! Knallfin..!

Og ikke minst; takk for en finfin anledning til å gi min kjære en "du har det ikke så verst, se på han her..."-tale.:p

He, he.. Ja det der var ikke noe eksempel for etterfølgelse..

Men hun ble ganske blid dagen etter når jeg la igjen kortet mitt på nattbordet med en lapp om at hun kunne dra og kjøpe seg de støvlettene hun har ønsket seg så fælt..:D

Gratulerer med ny klokke Henrik! Super flott!
... og så har du en god historie å fortelle senere når noen spør hvor du kjøpt klokken :D